PracaGrupypl.praca.dyskusjeO pracownikach, pracodawcach, itp. › O pracownikach, pracodawcach, itp.
    From: "Monika" <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: O pracownikach, pracodawcach, itp.
    Date: Thu, 16 Nov 2006 16:47:52 +0100

    Cześć. Tak sobie czytam wasze wypowiedzi już od kilku dni i widzę wiele
    sprzeczności w tym co czytam.
    Mianowicie to narzekanie pracodawców na pracowników i odwrotnie.
    Przykład z mojego miasta: Kilka tygodni temu ukazał się w gazecie lokalnej
    artykuł na temat braku chętnych do pracy. Pracodawcy narzekali ze coraz
    trudniej ze znalezieniem pracownika a już takiego który cos umie to ze
    święcą szukać. Tydzień później napisał do gazety ktoś kto chciał pójść do
    pracy oferowanej przez firmę do myjni samochodowej. Żeby było jaśniej
    napisał ze jest studentem i każdy grosz mu się przyda. Na rozmowie
    kwalifikacyjnej zadano mu pytanie: - a maturę pan ma?? na to wyszedł!!
    Sama kiedyś spotkałam się z czymś takim. Z UP wysłano mnie do największej
    "speluny" i właściciel zadał mi pytanie
    - Czy znam języki obce? - A pan zna? na szczęście po tej odpowiedzi mnie nie
    przyjął bo wcale nie miałam ochoty tam pracować. Zastanawia mnie jednak co
    innego czy my jako pracownicy nie wymagamy za dużo tzn. wszyscy by chcieli
    dobrze zarabiać, rozumie ze płaca powinna być adekwatna do pracy ale tak
    niestety nie jest. Natomiast pracodawcy chcieli by mięć dobrych pracowników.
    Zależy jednak kto co rozumie pod pojęciem dobry pracownik. Czy taki który ma
    wykształcenie na papierze a praktycznie nic nie umie i co gorsza będąc
    zatrudnianym nic nie robi, czy taki który robi wszystko i UMIE to robić ale
    nie ma na to papierów? Sama wykonuje prace na którą teoretycznie patrząc na
    moje CV się nie nadaje ale pracuje już 2,5 roku i jestem w tym "dobra".
    Pozdrawiam Monika