PracaGrupypl.praca.dyskusje › Narodziny dziecka - urlop ???

  • 1. Data: 2005-08-10 16:09:49
    Temat: Narodziny dziecka - urlop ???
    Od: "maquis77" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy Kodeks Pracy przewiduje coś takiego jak urlop okolicznościowy z okazji
    urodzin dziecka?
    Jeśli tak to w jakim wymiarze on przysługuje i na jaki paragraf się mam
    powołać?
    Jestem ojcem, żona jest jak się można domyślić na macierzyńskim.
    Proszę o odpowiedź

    Pozdrawiam
    Marcin z Imielina

  • 2. Data: 2005-08-10 16:49:01
    Temat: Re: Narodziny dziecka - urlop ???
    Od: JaCeK <j...@w...gazeta.pl>

    maquis77 wrote:

> [...]
    > urodzin dziecka?
    > Jeśli tak to w jakim wymiarze on przysługuje i na jaki paragraf się mam

    Paragrafu to nie znam, ale są 2 dni urlopu okolicznościowego (wiem z
    autopsji ;) ).

    JaCeK

  • 3. Data: 2005-08-10 19:41:25
    Od: Wojtek <w...@d...home>

    Hej,
    Tak. Na urodzenie dziecka 2 dni.

  • 4. Data: 2005-08-10 19:44:27
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    maquis77 napisał(a):
> [...]
    > powołać?
    > Jestem ojcem, żona jest jak się można domyślić na macierzyńskim.

    Na forum praca gazety wyborczej jest akurat u gory watek o urlopach
    okolicznosciowych - o ile pamietam z cytowaniem paragrafow.

  • 5. Data: 2005-08-10 19:55:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wystukał[a]:
    > maquis77 napisał(a):
    > Na forum praca gazety wyborczej jest akurat u gory watek o urlopach
    > okolicznosciowych - o ile pamietam z cytowaniem paragrafow.

    To jest chyba w Rozporządzeniu w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy
    (bodajże 1996 rok).

    Ale te 2 dni mają przypadać bezpośrednio po urodzeniu dziecka, albo aby
    załatwić sprawy związane z urodzeniem dziecka (np. wpisaniem w
    odpowiednim urzędzie itp.). To pracownik musi wystąpić o udzielenie tych
    dni. Jak tego nie zrobisz to ci przepadnie. To są dni płatne, tak jakbyś
    pracował ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-08-10 21:09:50
    Od: "maquis77" <m...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Marcin