PracaGrupypl.praca.dyskusjeLombard-Komis jak myslicie? › Lombard-Komis jak myslicie?
    From: "adamz" <a...@k...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Lombard-Komis jak myslicie?
    Date: Wed, 20 Feb 2002 13:07:27 +0100

    "adamz" <a...@k...pl> writes:

    > Mysle o otwarciu Komisu, lombardu na terenie osiedla (ok 3 tys
    > mieszkancow).
    > Czy ktos z was ma moze jakies doswiadczenia (lub moze strony, materialy)
    > zwiazane z tym tematem.
    > Nie mowie tu o zbijaniu kokosow ale czy po oplaceniu wszystkich oplat cos
    > zostaje ;-).

    Tego Ci nie powiem, wiem natomiast, że do takiego interesu musisz mieć
    silną osobowość i rękę, bo klientami są w większości pijacy i menele,
    wynoszący z domu ostatnie nadające się do upłynnienia rzeczy. Potem zjedzie
    takiego żona albo potrzebuje jeszcze więcej kasy, więc przychodzi zabrać
    swoje rzeczy z powrotem (bez pieniędzy rzecz jasna, bo już przepił). Z tego
    samego powodu nie jesteś lubiany (zwłaszcza jeśli mieszkasz na tym samym
    osiedlu), więc dochodzą przyjemności typu przebijanie (regularne) opon w
    samochodzie albo wręcz butelka po jabolu na głowie.

    Znajomy się wycofał z takiego interesu, właśnie dlatego, że gdzie by nie
    poszedł to dostawał w mordę ('za ten zegarek, co go k... mać nie chciałeś
    oddać' ;). Zyski na czysto AFAIR były niewielkie (coś powyżej średniej
    krajowej).
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/