PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korepetycje

  • 1. Data: 2002-09-25 11:29:13
    Temat: Korepetycje
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    W jaki sposob uregulowac prawnie udzielanie korepetycji?
    Chce sie za to zabrac i pozostac w zgodzie z US

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........ mailto:k...@w...pl
    Gorzkie prawdy z trudem się połyka...

  • 2. Data: 2002-09-25 11:34:40
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    > W jaki sposob uregulowac prawnie udzielanie korepetycji?
    > Chce sie za to zabrac i pozostac w zgodzie z US

    nudzisz sie? nie masz powaznieszych problemow?

    jacek

  • 3. Data: 2002-09-25 12:31:14
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nudzisz sie? nie masz powaznieszych problemow?
    >
    > jacek

    Nudzisz się? Nie masz nic do powiedzenia to nie pisz.

  • 4. Data: 2002-09-25 12:50:06
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Nudzisz się? Nie masz nic do powiedzenia to nie pisz.

    zle sie wyrazilem...
    Koncentruj sie na korepetycjach a nie na dodatkowej robocie jaks chcesz
    sobie dolozyc typu zus, podatki itp. I tak gros korepetycji jest udzialana
    na czarno.... bez papierkowej roboty. wiec nie rozumiem po co ci to?

    jacek

  • 5. Data: 2002-09-25 12:55:46
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie dolozyc typu zus, podatki itp. I tak gros korepetycji jest udzialana
    > na czarno.... bez papierkowej roboty. wiec nie rozumiem po co ci to?

    A nie przyszło Ci do głowy, że ktoś chce po prostu być uczciwy? A może nie
    ma innej pracy i chce sobie płacić ZUS? A może boi się, że życzliy doniesie,
    że nie odprowadza podatków? Zresztą czy to ma jakieś znaczenie. Pyta jak to
    zalegalizować a Ty mu odpowiadasz żeby nie legalizował.

  • 6. Data: 2002-09-25 14:44:46
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 02-09-25 14:55, Użytkownik winetu napisał:

> [...]
    > że nie odprowadza podatków? Zresztą czy to ma jakieś znaczenie. Pyta jak to
    > zalegalizować a Ty mu odpowiadasz żeby nie legalizował.

    Pracuje, korepetycji udzielan poza praca (niezwiazana z nauczaniem),
    poniewaz studiuje jeszcze na kierunku nauczycielskim (fizyka i
    informatyka). rozeszlo sie po znajomych, ze skutecznie ucze, wiec
    posypaly sie porpozycje, ktorym z roznych wzgledow nie chce odmawiac, no
    i... mam calkiem sporo godzin "korkow" w tygodniu.

    Pytanie moje wzielo sie stad, ze po pierwsze chce byc uczciwy, a po
    drugie chce byc spokojny, ze nic mnie nie zaskoczy (znajoma wkopala
    jakas sasiadka, doniosla po prostu).

    No ale skoro "pan" Jacek tak reaguje, to coraz bardziej sie utwierdzam,
    ze malo jest powaznych i uczciwych ludzi. Pozostaje tylko wspolczuc.

  • 7. Data: 2002-09-25 14:55:44
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    Należałoby zarejestrować działalność gospodarczą (w Urzędzie Miejskim, w U.
    Skarbowym -NIP, w U. Statystycznym - REGON+konto w banku), Płaci się wtedy
    podatek i ZUS. Sam ZUS to niestety ok. 600 zł miesięcznie.

  • 8. Data: 2002-09-25 14:57:00
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 02-09-25 16:55, Użytkownik Irena napisał:
    > Należałoby zarejestrować działalność gospodarczą (w Urzędzie Miejskim, w U.
    > Skarbowym -NIP, w U. Statystycznym - REGON+konto w banku), Płaci się wtedy
    > podatek i ZUS. Sam ZUS to niestety ok. 600 zł miesięcznie.

    Pracuje na pelen etat i zus mi placa wiec to nie gra roli (nie musze
    dodatkowo placic).
    jest jakies inne wyjscie? zlecenie czy cos w tym guscie?

  • 9. Data: 2002-09-25 15:06:33
    Od: k...@p...onet.pl

    > Pracuje na pelen etat i zus mi placa wiec to nie gra roli (nie musze
    > dodatkowo placic).
    > jest jakies inne wyjscie? zlecenie czy cos w tym guscie?

    Mając etat to bedziesz placil znacznie mniejszy zus niz te 600 zl. A dojdzie ci
    mozliwosc dokonywania odpisow kosztow zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci.
    Tylko papierkologii bedzie znacznie wiecej.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2002-09-25 15:19:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pracuje na pelen etat i zus mi placa wiec to nie gra roli (nie musze
    > dodatkowo placic).
    > jest jakies inne wyjscie? zlecenie czy cos w tym guscie?

    janusz: ustawodawca skutecznie utrudnia Ci legalne udzielanie
    korepetycji... po co z nim walczyc?

    W tym kraju nawet komuś płotu wymalować, działki skopać albo dzieci
    przypilnować za pieniądze niemożna nie zakłądając firmy... sztuczne
    podkręcanie wzrostu gospodarczego i zwiększanie szarej strefy...

    umowa zlecenie odpada - bo mozesz zawrzec tylko z firma

    Pozdrawiam,
    Krzysztof