PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konsultant Infolinii Wsparcia Technicznego

  • 11. Data: 2007-07-21 21:26:42
    Temat: Re: Konsultant Infolinii Wsparcia Technicznego
    Od: b...@b...pl

    andy wrote:
    > Addeco. Czy to dobrze czy zle ? Bo szczerze powiedziawszy nie mam pojecia
    > :)

    Bardzo źle (dla rekrutowanego). Jedna z najbardziej buraczanych agencji.

  • 12. Data: 2007-07-21 23:01:06
    Od: "jark" <b...@i...pl>

    Użytkownik <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo źle (dla rekrutowanego). Jedna z najbardziej buraczanych agencji.
    czesc, wlasnie zamierzam sie zatrudnic przez agencje Adecco.
    Mozesz mi wiecej napisac na co uwazac i ewentualnie czy skorzystac z
    podpisania umowy z konkurencyjna Agencja - JARK - tez w tym zakladzie maja
    swoich pracownikow tymczasowych.

    dzieki
    bud

  • 13. Data: 2007-07-22 08:49:51
    Od: "Wolvier" <w...@p...fm>

    > Addeco. Czy to dobrze czy zle ? Bo szczerze powiedziawszy nie mam pojecia :)

    Fakt, po moich kontaktach w TP w Krk rzeczywiście są buraczaną firmą. A nie ma
    czasem Work Service? Wg mnie wychodzą w miarę lepiej od innych i na poczatku
    roku była podwyżka.

  • 14. Data: 2007-07-22 17:56:17
    Od: b...@b...pl

    jark wrote:
    > Mozesz mi wiecej napisac na co uwazac i ewentualnie czy skorzystac z
    > podpisania umowy z konkurencyjna Agencja - JARK - tez w tym zakladzie maja
    > swoich pracownikow tymczasowych.

    Uważać należy na wszystko, jest zbyt wiele możliwości aby podać prosty
    przepis.

    Jeśli już koniecznie musisz zadawać się z agencją:
    1. Niczego nie podpisuj na ślepo, zwłaszcza na miejscu. A szczególnie jeśli
    będą robili iluzję okazji. Przeczytaj na spokojnie, ale nie podpisuj.
    2. Nie śpiesz się. Zastanów się. Przelicz jeszcze raz, prześpij się z tym.
    3. Umowę masz dostać do ręki do domu, do zastanowienia. Jeśli jest tylko do
    wglądu na miejscu albo co gorsza ma nieznane załączniki to źle wróży.
    Zrezygnuj.
    4. Nie daj sobie wcisnąć niekorzystnej umowy. Umowę można negocjować, choć
    agencje bezczelnie twierdzą że ich wzór jest jedynym słusznym i właściwym.
    5. Nie płać ani grosza, żadnych zaliczek, opłat manipulacyjnych. To jest
    nielegalne, to jest bezczelne i chamskie naciąganie.
    6. Jeśli się z czymś nie zgadzasz to twoje prawo. Masz prawo mieć swoje
    zdanie i przy nim obstawać. Jeśli ktoś tłamsi cię już na etapie rekrutacji
    to pomyśl, jak będą cię oszukiwać i gnoić po podpisaniu umowy. A
    podpisujesz ją z agencją, nie z firmą w której pracujesz.
    7. Bardzo starannie sprawdź tryb i okres wypowiedzenia. Rzuć okiem na tryb
    zawarcia umowy. Sprawdź miejsce wykonywania pracy!
    8. Jeszcze staranniej sprawdź warunki płatności. Sprawdzaj za każdym razem,
    agencje lubią oszukiwać i obcinać wypłatę pod byle pozorem. Nie zgadzaj się
    na żadne uznaniowe cuda, żądaj staroświeckiego topornego płaskiego
    wynagrodzenia. Na papierze i z podpisem.
    9. Nie daj sobie wcisnąć odpowiedzialności materialnej ani żadnej innej. To
    agencja ma ci dostarczyć środków i narzędzi do pracy.
    10. Nie przynoś nic z domu, nie pracuj na własnym sprzęcie. I nie
    rozpoczynaj pracy bez umowy w garści.

    Mógłbym jeszcze pisać i pisać, temat szeroki, ale dekalog chyba wystarczy.

    Generalnie złota rada: omijaj starannie wszelkie agencje, chyba że mafia
    żąda spłaty na jutro, a alternatywą jest nurkowanie w betonowych
    trzewiczkach.

    Krótka, niepełna lista cuchnących agencji od których lepiej się trzymać z
    daleka:
    Addeco, HRK, Rinf, Straight, Power Media, Natek, Capegemini, Leader Service,
    Staff Poland, Randstadt, Consult Consulting, Del Piero, TMP, Tempo,
    Horyzont, Infolet, SMT, BDI, Kadry Polskie, Accenture (pisane z pamięci,
    nie wyczerpuje możliwości).