PracaGrupypl.praca.dyskusje › KLAUZULA DO UMOWY O PRACĘ

  • 1. Data: 2003-03-03 14:28:08
    Temat: KLAUZULA DO UMOWY O PRACĘ
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się,czy pracodawca podpisując ze mną umowę o pracę ma prawo
    załączyć klauzulę o treści jaka mu jest wygodna?
    Czy są jakieś ograniczenia ?
    Teraz zacytuję moją umowę.......Tylko proszę sie nie oburzać!!:)

    na czas określony - 10 lat (....) z możliwością wcześniejszego
    dwutygodniowego wypowiedzenia.

    Pozdrawiam i dziękuję
    Mała

    Ps. Pytam ponieważ nie bardzo mam czas na studiowanie kodeksu.

  • 2. Data: 2003-03-03 15:45:02
    Temat: Re: KLAUZULA DO UMOWY O PRACĘ
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Mar 2003 15:28:08 +0100, "Mała"
    <s...@p...onet.pl> zakodował:

    >na czas określony - 10 lat (....) z możliwością wcześniejszego
    >dwutygodniowego wypowiedzenia.

    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę o
    pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) skre?lony,
    3) czas nie okre?lony.
    § 2. Rozwi?zanie umowy o pracę następuje z upływem okresu
    wypowiedzenia.
    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czyli gdyby nie było tej klauzuli, byłoby to równoznaczne z obustronną
    lojalką na 10 lat.

    Wszelkie zapisy umowy są ważne, jeżeli tylko nie są gorsze dla
    pracownika niż postanowienia KP (jeżeli są gorsze, to obowiązuje zapis
    z KP).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-04 10:33:08
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Mon, 3 Mar 2003 15:28:08 +0100, "Mała" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >na czas określony - 10 lat (....)

    będziesz mieć różne problemy z tym związane - np. przy braniu jakiegoś
    kredytu. Moja rodzicielka miała kiedyś podpisaną taką umowę - chyba na
    7 lat. Kredytodawca uznał ją za 'niepewnego klienta' bo nie ma umowy
    na czas nieokreślony (choć okres umowy był dłuższy niż okres spłaty
    kredytu - ale regułka to regułka)...

    Grendel