PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?

  • 121. Data: 2005-01-22 15:26:14
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > To jest oplata za
    ale nie o to chodziło...

  • 122. Data: 2005-01-22 17:03:26
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 16:23:05 +0100, Jacek <n...@w...pl> wklepał(-a):

    >ja mam poważne.
    >po co komu dir?
    >ls raczej ma sens

    C:\>ls
    Nazwa 'ls' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne,
    program wykonywalny lub plik wsadowy.

    No i co teraz począć, jak serwer działa pod Windows? Pewnie trzeba dzwonić do
    kolegi, co się zna na takich rzeczach, nie? :-P

  • 123. Data: 2005-01-22 18:36:01
    Od: Jacek <n...@w...pl>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > No i co teraz począć, jak serwer działa pod Windows? Pewnie trzeba dzwonić do
    > kolegi, co się zna na takich rzeczach, nie? :-P

    Gdybyś był administratorem to wiedziałbyś, że administracja tym systemem
    wygląda zgoła inaczej...

  • 124. Data: 2005-01-22 19:39:25
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 19:36:01 +0100, Jacek <n...@w...pl> wklepał(-a):

    >Gdybyś był administratorem to wiedziałbyś, że administracja tym systemem
    >wygląda zgoła inaczej...

    Spróbuj wyklikać do pliku tekstowego listę plików z danego katalogu. Powodzenia.
    :)

  • 125. Data: 2005-01-23 13:32:36
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie doga
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz) napisał(a):

    > W porownaniu do szkod jakie moze narobic glupi elektryk to glupi informatyk
    > moze czasem wiecej :-)))
    Zgadzam sie w 100% ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o to ze z wypowiedzi
    inicjatorow pomyslu certyfikacji wynika to , iz czlowiek ktory nei ma takiego
    certyfikatu to NIE MOZE korzystac z takich technologii. Tak ja to odebralem,
    wiec jesli nie masz 20 certyfikatow to nie napiszesz aplikacji komercyjnej,
    chyba zze kazdy w firmie napisze po 3 klasy javy w obrebie wlasnej dzialki
    ;-). Paranoja. Certyfiakty so oki jesli ktos chce sie wybic i udowodnic ze ma
    ponadprzecietna wiedze na temat danego produktu lub technologii i OK. Tacy
    ludzie zarabiaja odpowiednio wiecej wiadomo. Ale zaraz WYMUSZAC certyfikacje?
    Moze jeszcze na PHP zrobic certyfikaty? Tyle jest dziurawych serwisow
    postawionych na PHP ze az strach! Przykladowo firma hostingowa zazada
    certyfiaktu od deweloperow PHP, jak nie maja papierka to nie hostujemy bo
    bedzie wlam na serwer.
    Generalnie jkai sens wogole o tym dyskutowac....

  • 126. Data: 2005-01-25 18:44:23
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem hipokryta - niech i inni maja swoje korporacje jak rzemieslnicy
    > w niemczech.

    Sorry, ale zamiast narzekac, mozesz:
    - zebrac ludzi i zalozyc organizacje lub dolaczyc sie do jakiejs istniejacej
    - sprawic, by urosla w sile i stala sie partnerem do dyskusji dla
    ustalajacych prawo
    - pouprawiac lobbing - mam na mysli ten calkiem uczciwy lobbing, ktory tez w
    Polsce dziala.

    Tamte korporacje to zrobily. Prawnicy sie trzymaja, bo jako prawnicy
    potrafia to robic wybitnie dobrze.

    A na serio - to role "korporacji" w informatyce odgrywaja rozne systemy
    certifikatow. W branzy jest dosc dobrze znana wartosc poszczegolnych
    certyfikatow i zainwestowanie czasu i pieniedzy w odpowiedni sytuuje Cie
    wewnatrz "korporacji" tych, ktorych zatrudniaja pracodawcy, ktorym zalezy na
    jakosci, nie cenie.

    I.

  • 127. Data: 2005-01-25 18:48:33
    Temat: Oferty pracy IT
    Od: "Praca" <j...@v...pl>

    Oferty Pracy dla Informatyków

    http://www.gazetapraca.pl

  • 128. Data: 2005-01-25 18:51:51
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Tylko ile jest takich firm i ilu pracownikow sa w stanie wchlonac?

    Jeszcze duzo. Na wroclawskim rynku jest w tej chwili ssanie.

    A poza tym pomysl: jesli wywindujesz ceny w gore przez stworzenie jakiegos
    tworu korporacyjnego na podobienstwo prawnikow, to nie bedzie tak, ze te nie
    tak dobre firmy beda placic kokosy. Wiele z nich oszczedza dlatego, ze ich
    nie stac, a nie dlatego, ze sa skapi. Przestanie ich byc stac na
    informatyka, tak jak dzis wielu ludzi nie stac na prawnika. Beda wiec
    probowac robic wszystko wlasnymi silami i bedzie wesolo, a drodzy
    informatycy nie beda miec pracy.

    I.

  • 129. Data: 2005-01-25 19:00:12
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Bardzo wiele - chocby fakt ze studia nie gwarantuja odpowiedniego
    > wyksztalcenie, bez certyfikatow nie dostaniesz dobrej pracy, a za 9 PLN/h
    > nigdy nie zarobie na to by zaplacic za egzaminy, ba nawet na dobre ksiazki
    > ciezko zarobic - ot bledne kolo.

    Jakos nikogo nie znam, kto by sam placil za swoje pierwsze certyfikaty.
    Wszystkim placily ich firmy. Firmy te zatrudnialy tych ludzi, jak jeszcze
    nie mieli certyfikatow i jak byli na 4 czy 5 roku studiow i mieli wybitne
    oceny lub osiagniecia w konkursach. Twoje narzekanie budzi we mnie pytanie,
    czy aby nie "przebimbales" studiow.

    I.

  • 130. Data: 2005-01-25 21:55:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:bi7woxlgd7bv$.25eunw6rp9c9$.dlg@40tude.net Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > Tylko ile jest takich firm i ilu pracownikow sa w stanie wchlonac?

    Tak naprawdę to nie w tym rzecz. Takie firmy są zainteresowane kadrą
    stosunkowo młodą (20-parę, góra 30 z hakiem lat), o w miarę nowoczesnych
    kwalifikacjach. To w pewnym sensie nowa grupa na rynku pracy. W dużej części
    są oni nie tyle świadomymi zwolennikami, co bezkrytycznie fanatycznymi
    "wyznawcami" tzw. wolnego rynku. Dla nich normalne są zastane realia
    przeczesywania ogłoszeń o pracę, pisania setek aplikacji z mniej lub
    bardziej durnymi CV i LM, oraz uczęszczania stadami na rozmowy
    kwalifikacyjne. I ok - nic w tym takiego strasznie złego czy dziwnego.
    Tyle, że szersza dyskusja z przedstawicielami tej grupy osób bardzo szybko
    okazuje się jałowa, bo w ich horyzontach myślowych brak miejsca na radę dla
    54-letniej szwaczki, której po 30 latach pracy zlikwidowano jedyny zakład w
    okolicy, i która nie ma z czego żyć. Co ona ma zrobić? Pójść na studia?
    Zdobyć certyfikat Cisco? Biegać na rozmowy kwalifikacyjne i opowiadać jak
    bardzo jej zależy na pracy w młodym dynamicznym zespole, a jej hobby to
    kursy językowe, jest elastyczna i kreatywna, nastawiona na sukces?
    Po co z nimi dyskutować? Ich taka "szwaczka" po prostu gówno obchodzi. Jaki
    sens przy omawianiu tak poważnych problemów społecznych ma wymiana debilnych
    tekstów z jednym czy drugim
    kabotynem?
    Dużo by o takich sprawach gadać, ale po co? - niektórzy to rozumieją, więc
    im nie trzeba, inni i tak nie dadzą rady pojąć, więc strata czasu.
    Do tego trzeba być człowiekiem, a nie tylko szczurem biorącym udział w
    wyścigu albo marzącym o tym, aby w tym wyścigu wystartować.

    Sorry za gorzką refleksję.

    Jotte