PracaGrupypl.praca.dyskusje › Green Card - pilne

  • 1. Data: 2002-02-06 19:43:11
    Temat: Green Card - pilne
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Po otrzymaniu tzw. listu intencyjnego z proponowanymi warunkami pracy i placy
    zamierzam ponegocjowac z potencjalnym pracodawca wysokosc zarobkow. Czy ktos
    moglby mi powiedziec jak do takich negocjacji Niemcy podchodza ??
    Wiem, ze czasy sa nie najlepsze dla ludzi z IT/telecom ale przeciez to nie
    oznacza ze trzeba się godzic od razu na to co nam zaproponowano.
    Proszę o pilna odpowiedz, ponieważ do piatku musze dac odpowiedz.

    Dzieki
    Auck

  • 2. Data: 2002-02-06 21:19:53
    Temat: Re: Green Card - pilne
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Jesli Ci to co bedziesz robil odpowiada pasuje
    to nie przesadzaj. Dostajesz i tak niemalo :-)))

    Probowac zawsze mozna i nalezy ale trzeba uwazac.
    Ja jako pracodawca staram sie byc fair i:
    1. pierwasza propozycja z reguly jest zanizona zeby moc stosunkowo szybko
    zrobic podwyzke(zatrudnniony sie cieszy ze sie go docenia :-))
    2. jesli osoba starajaca sie o pracy od razu stara sie o wysokie zarobki
    moze albo odpasc albo musi na pierwsze podwyzki poczekac
    3. najwazniejsze to: co to za firma i z kim masz do czynienia(szef czy dzial
    personalny)
    Personalny z reguly ma budzet z mozliwoscia manewru a szef, jesli mu na
    Tobie zalezy :-)) moze wszystko

    Trudno przez maila wszystko opisac
    wal na priva (daj nummer tel. , to zadzwonie do Cibie:-))

    3maj sie i nie sprzedawaj sie za tanio jednoczesnie pamietajac
    ze bezrobotnych informatykow w niemczech kazdego dnia przybywa :-((

    Thomas Ochmann
    AKRA GmbH
    Hamburg

    www.akra.de

    moj tel. 00491728863075 (komorka)

    6...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-02-06 21:55:34
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Thomas super Ci wszystko wyjasnil, ale pozostalo jeszcze
    ustalenie z firma spraw mieszkaniowych (czy Ci zalatwi, czy to jest twoja
    brocha),
    pomoc finansowa w przeprowadzce, pomoc w zalatwieniu spraw formalnych
    (zameldowanie, formalnosci green-card, kasa chorych ... itd).

    Wiadomo, ze Contract jest najwazniejszy, ale co Ci ponim, jak nie bedziesz
    mial np. gdzie mieszkac :((((((

    Leszek Polak
    BIOS, Embedded Systems and Car Electronics Development
    Munchen, Germany