PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 21. Data: 2004-03-08 17:19:26
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    news:c2c824$q9d$2@korweta.task.gda.pl...
    > Obawiacie sie o prace!
    > Poznajcie finansowe przyczyny bezrobocia

    A ty na administracyjnym etatcie tworzysz rzadowe analizy dotyczace przyczyn
    bezrobocia i strategie poprawy sytuacji na rynku pracy, czy dopiero sie do
    takiej fuchy przymierzasz?

    szomiz
    --
    Kto pytanie nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 22. Data: 2004-03-08 22:04:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesiński" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Pięknego dnia Mon, 8 Mar 2004 12:57:08 +0100, osobnik ukrywajacy sie
    > pod pseudonimem "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> w wiadomosci

    > Archiwum pl.sci.ekonomiczne. autor klus144 lub klus6, milej lektury na
    > dluugie zimowe wieczory, gdy nie znajdziesz nic ciekawszego do roboty
    > :-)

    Boże przeczytałem kilka kawałków....... toż to brednie piramidalne

  • 23. Data: 2004-03-08 22:23:40
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek Wrzesiński" <p...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:25oo40hc7c41e3ofoj16f8ua237ljegmq0@4ax.com...

    > Boże przeczytałem kilka kawałków....... toż to brednie piramidalne

    Ale jakby opublikowac drukiem to "Dziela Zebrane" bylyby juz calkiem,
    calkiem..;)...objetosciowo.

    ---

  • 24. Data: 2004-03-09 07:02:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jakby opublikowac drukiem to "Dziela Zebrane" bylyby juz calkiem,
    > calkiem..;)...objętościowo.

    no tak ...... w twarde okładki i na półeczkę pomiędzy dzieła Lenina i Marksa :)

  • 25. Data: 2004-03-09 12:15:07
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macio" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > min. 7 miesięcy za darmo.
    > Tearaz rodzi sie propozycja indywidualnych ubezpieczeń. Dodajcie te 500 zł
    > do już istniejących opłat w ramach ZUS - to nakręca znowu koszty pracy a
    co
    > za tym idzie narzuca niejako końcowy koszt produktu czy usługi.
    > Płacimy coraz więcej na (kompleksowo) ZUS - a pieniędzy na leczenie i
    > emerytóry jak nie było tak nie ma. Czarna dziura?
    > Moim zdaniem tak długo jak nie rozwiąże się problemu kosztów pracy
    > związanych z ZUS tak długo nie rozwiąże się problemu bezrobocia.

    Bladzisz.
    O tyle ile wydasz w postaci kosztow pracy o tyle mniejsze beda wplywy
    wszystkich firm.
    Zgodzisz sie?

    Klus

  • 26. Data: 2004-03-09 12:18:14
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Sat, 6 Mar 2004 11:13:25 +0100, <k...@p...onet.pl>
    > zakodował:

    > Obawiam się, że ten temat już był omawiany i wyszedłeś na osobę, która
    > nie ma pojęcia o finansach i ekonomii.
    >
    > Nie karmić trolla.

    Prosze podac z czym sie nie zgadzasz z wymienionych finansowych przyczyn
    bezrobocia.

    Takie twoje opinie bez uzasadnienia sa tylko twoimi opiniami.

    Klus

    http://groups.google.pl/groups?q=%22finansowe+przycz
    yny+bezrobocia%22&ie=UTF
    -8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google

  • 27. Data: 2004-03-09 12:29:14
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no genialne ............. :)

    To jest ta pierwsza, bezposrednia.

    > normalne chyba jakby miał to by nei zwalniał a jak niema to moze
    > albo wprowadzić niewolnictwo albo zwolnić

    Albo zgodzic sie na zmiane systemu gospodarczego.

    > Super zatrudniajacy powinien sie zapożyczyć po to aby opłacac nie
    przynoszacych zysku
    > pracowników.........

    Ten zysk i tak powstaje dzieki wydatkom z kredytow.
    Gdzies zostaly wydane 34 000 000 000 000 USD calkowitego zadluzenia
    USA.

    > .......?

    Dotyczy wszystkich firm.
    Wplywy-Wydatki=>0
    Wiec Wplywy=>Wydatkow.

    > ale o sssssoooooooooooo chodzi ci drogi kolego..........
    > bo z twojego bełkotu nic nie mogę zrozumieć............

    Wiesz, niektorzy i calki nie moga zrozumiec.
    .
    Otoz sposrod finansowych przyczyn bezrobocia mozna wyroznic:
    - zbyt mala dynamike zadluzanai sie firm, a przez to nie maja srodkow
    na wydatki, czyli pozniejsze wplywy, wiec Wplywy nie sa wieksze od wydatkow.
    Gdyby zaciagali, to Wplywy (czyli rowniez srodki wydatkowane z kredytow)
    bylyby wieksze od wydatkow finansowanych ze srodkow wlasnych.

    -jesli wyprodukujesz 4 szt i do kazdych 2sz potrzeba jednego pracownika i
    zaplacisz
    pracownikom po 1000 zl, gdzie jednostkowy calkowity koszt bedzie wynosil 500
    zl.
    To przy pozniejszym ustaleni jednostkowej ceny sprzedazy na 1000 zl.
    Masz wartosc oferty sprzedazy na 4000 zl.
    Pracownicy maja razem 2000 zl.
    Pracownicy kupia po jednej sztuce.
    2 szt sie nie sprzedaly.
    Firma redukuje produkcje z 4 szt. do 2 szt.
    Firma zwalnia jednego pracownika, gdyz do produkcji 2 szt nie potrzeba
    juz 2 pracownikow.

    Jak teraz wyjasnienie?

    Klus

  • 28. Data: 2004-03-09 12:31:32
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:c2ia0o$oet$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    przyczyn
    > bezrobocia i strategie poprawy sytuacji na rynku pracy, czy dopiero sie do

    Nie jestem na takim etacie jak mowisz.
    Nie mam nic wspolnego z rzadem.
    Wrecz jestem za likwidacja Sejmu, Senatu i stanowiska Prezydenta z jego
    kancelaria.

    Moja alternatywa to WZBG.
    Wysoce zorganizowana barterowa gospodarka.

    Klus
    > szomiz
    > --
    > Kto pytanie nie bladzi?
    > Kto pyta ten bladzi z innymi!

    Kto widzi to tak jak to sie zdarza, ten nie bladzi.

  • 29. Data: 2004-03-09 12:36:45
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia, Co to jest WZBG
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > a możesz rozszyfrować codename WZBG bo nie śledzę nowych trendów
    > w siłowym uszczęśliwianiu narodów i zatrzymałem się na etapie
    > socjalizmu i komunizmu oraz ich odmian z ludzką twarzą :)
    > tudzież trzecich dróg rozwoju (ślepych zwykle).........

    Prosze bardzo.
    Na samym koncu model opisujacy obecnei istniejaca gospodarke.

    -----
    Krotka charakterystyka systemu WZBG:
    (WZBG wysoce zorganizowana barterowa gospodarka) o cechach:
    - pieniadzem sa bony towarowe,
    - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo preliminarze
    hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o prace z
    wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),
    - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy,
    - prawo do odmowienia pracy, ale bez otrzymywania jakiejkolwiek pomocy od
    strony publicznej, wowczas osoba jest skazana na utrzymywanie przez
    najblizszych,
    - pensje w przedziale minimum-maksimum np 3-ktotna roznica.
    - prace na danym stanowisku, dostaje ten co bedzie chcial otrzymac najmniej
    towarow, pozostaje podobny system popyt-podaz.
    - porownanie podan o prace dokonujemy przez wazonosc czasu pracy ludzi (50%
    wagi), niezbednego do wytworzenia tych towarow, ilosc surowcow
    zywnosciowych (25% wagi) i niezywnosciowych (25 % wagi).
    - surowce maja swoje wagi obliczane w stosunku do najrzadszego dostepnego
    surowca, zarowno wsrod niezywnosciowych jak i zywnosciowych,
    jesli chcemy 2 kg surowca 2 razy czesciej wystepujacego, to jest to
    rownowazne 1 kg surowca wystepujacemu 2 razy rzadziej od poprzedniego,
    - dobra, ktorych nie da sie wyprodukowac, aby zaopatrzyc wszystkich
    zainteresowanych, sa wypozyczane,
    - produkcja opiera sie na mozliwych zdolnosciach produkcyjnych gospodarki,
    - decyzje o wyborze sposobu produkcji (wysokonakladowych), wybieramy przez
    referendum,
    - propozycje do referendum przedstawiaja grupy eksperckie, ktore wybieramy w
    wyborach, organizacje spoleczne, wolni strzelce

    -----
    > Kto będzie ustalał, co sie komu należy?

    Sam zainteresowany, czyli pracownik.
    Produkuje sie to co zlozyli pracownicy w podaniach o prace.
    Dla porownania rzeczy stosuje sie przelicznik wagi,
    To jest ile potrzeba surowcowo i czasu pracy czlowieka.
    Dla pracy czlowieka waga 50%
    Dla surowcow ogolem 50%, a dla surowcow niezywnosciowych 25%,
    i surowcow zywnosciowych 25%.

    Przykladowo
    Waga wszystkich surowcow = 1 000 000 ton.
    Waga jednego surowca A = 1 000 ton
    Waga drugiego surowca B = 2 000 ton
    A ma stosunek 1 000 ton/1 000 000= 0,001
    B = 0,002
    inne moga przykladowo miec wartosc
    C= 0,01
    D= 0,1
    Chcemy pewnych dobra, ktore wymaga zuzycia:
    2 kg A, 3 kg B, 0,5 kg C, 1 kg D
    Liczymy
    A 2 kg x (0,001/0,001)
    B 3 kg x (0,001/0,002)
    C 0,5 kg (0,001/0,01)
    D 1 kg x (0,001/0,1)

    Waga danego wyrobu = 2+ 1.5 + 0,05 + 0,01 = 3,56
    Wazymy waga najrzadszego surowca A.

    Mamy przykladowe hierarchie(ogolnie):

    1 woda, chleb, mieso, warzywa, owoce, sery, podroz do okola swiata...
    2 woda, chleb, warzywa, owoce, sery, samochod ...
    3 woda, mieso, chleb ,owoce, sery, komputer, warzywa...

    Biorac pod uwage wszystkie trzy, nie preferujemy zadnej z nich.
    Kazda ma taki sam glos.

    Sumujemy i dajemy punkty
    woda 7 x 3
    chleb 6 x 2
    mieso 6 x 1
    chleb 5 x 1
    mieso 5 x 1
    warzywa 5 x 1
    owoce 4 x 2
    warzywa 4 x 1
    sery 3 x 2
    owoce 3 x 1
    sery 2 x 1
    samochod 2 x 1
    komputer 2 x 1
    podroz do okola swiata 1 x 1
    warzywa 1 x 1

    W takiej kolejnosci przygotowujemy projekty produkcyjne.
    W pewnym momencie zasobow pracy, surowcow ( rowniez energii i miejsca na
    ziemi) zabraknie. Nastepne produkty beda czekaly w kolejce.

    Lub tez okreslimy, ze artykuly przemyslowe mozna produkowac
    nie w takiej ilosci, aby zaspokoily wszystkich przez ich posiadanie na
    wlasnosc,
    ale w ilosci mniejszej ale przez wypozyczanie.
    Wowczas mozna wiecej rodzajow artykulow wyprodukowac,
    kosztem ich ilosci, ale przeciez nie korzystamy ze wszystkich
    w tym samym czasie.

    ----
    Model dotyczy wszystkich firm, a dane sa jakby zbierane przez ankieterow,
    ktorzy spisuja pieniezne przeplywy w kazdej firmie wg zrodel pochodzenia.
    ******************

    Model gospodarki (wydatki firm z jednego cyklu produkcji a wplywy przy
    sprzedazy towarow z tego cyklu)
    Mozna tez zsumowac kilka cykli, np z jednego roku.

    ******* model bez panstwa, kredytow, oszczedzania******
    q - calkowta wyprodukowana ilosc towarow
    qs - ilosc towarow sprzedana
    ksj - inne srednie jednostkowe wydatki firm
    ksjw - srednie jednostkowe wydatki/transery firm wobec wlascicieli tych firm
    ksj+ksjw=ksjc (srednie jednostkowe calkowite wydatki)
    n - narzut powyzej wartosci ksjw.
    -------
    Rownanie rownowagi
    oferta=wydatki
    (ksj+ksjw)*q=(ksj+ksjw)*q
    qs=q
    --------
    Oczekiwane wplywy(oferta) > rzeczywiste wydatki
    Oferta = (ksj+ksjw+n)*q
    Wplywy zrownaja sie z wydatkami
    (ksj+ksjw+n)*qs=(ksj+ksjw)*q

    ilosc sprzedana qs
    qs=[(ksj+ksjw)/ksj+ksjw+n)]*q

    ********koniec modelu********

    Wylacznie sie kierujac mechanizmem rynkowym i
    czekiwaniami wlascicieli firm w ramach maksymalizacji
    zysku", czyli oczekiwania wiekszego wplywu [n], wiekszego
    od tego co samemu sie wydalo na konsumpcje [ksjw],
    mozna zauwazyc, ze firmy nie sa w stanie sprzedac calej
    produkcji.
    Wsrod wydatkow ksj mogly sie znalezc zaciagniete kredyty.
    Jesli tak, to czesc n, lub nawet cale n mogloby posluzyc
    na splate odsetek od kredytow.
    Ale n=0, dla wplywow z tych wydatkow, ktore firmy wydaly
    w danym pojedynczym cyklu produkcyjnym (czyli owa kura
    z jajkiem nr5, piatym w kolejnosci, niezaleznie od czasu
    jego zniesienia.)

    Jak n=0, to firmy moga bankrutowac.
    Nie mozna brac srodkow z drugiego cyklu produkcyjnego
    ksj2+ksw2 do splaty n1, bo skad wezmiemy srodki na
    SPLATE n2?
    Z ksj3+ksjw3?
    Czasowo tak mozna robic, ale jak ksj3+ksjw3 bedzie zblizone do
    ksj2+ksjw2, to n3 bedzie zbyt male, aby splacic odsetki.

    **********************************
    **model rozszerzony o panstwo, kredyty konsumentow,
    odkladanie pieniedzy**

    Oferta, wplywy i wydatki pojedynczego cyklu produkcyjnego
    oferta
    (ksj+ksjw+t+n)*q

    wydatki
    (ksj+ksjw+t)*q

    wplywy
    [ksj+ksjw+t+kt+kp+(ksj-1)+(ksjw-1)+(t-1)]*qs

    Wplywy z oferty:
    [ksj+ksjw+t+kt+kp+(ksj-1)+(ksjw-1)+(t-1)]*qs=(ksj+ks
    jw+t+n)*q

    qs=[[ksj+ksjw+t+kt+kp+(ksj-1)+(ksjw-1)+(t-1)]/(ksj+k
    sjw+t+n)]*q

    Jesli nie odkladali do skarpety (nie oszczedzali), to
    (ksj-1)=0, (ksjw-1)=0, (t-1)=0

    qs=[[ksj+ksjw+t+kt+kp]/(ksj+ksjw+t+n)]*q

    Istotna roznica po obu stronach wynika z kt, kp, n.
    Im wyzsza wartosc kt, kp, tym bardziej wlasciciele firm
    podwyzszaja wartosc n (maksymalizacja "zysku")

    Jesli w drugim cyklu produkcyjnym kt2, kp2,
    beda wyzsze od kt1, kp1 z pierwszego cyklu produkcyjnegi
    i beda w wystarczajacej wysokosci
    aby oplacic odsetki od kt1 i kp1, to zwiekszony wolumen
    produkcji sie utrzyma.

    Oznaczenia:
    q - calkowta wyprodukowana ilosc towarow
    qs - ilosc towarow sprzedana
    ksj - inne srednie jednostkowe wydatki firm
    ksjw - srednie jednostkowe wydatki/transery firm wobec wlascicieli tych firm
    t - jednostkowe podatki
    ksjc=ksj+ksjw+t (srednie jednostkowe calkowite wydatki)
    n - narzut powyzej wartosci ksjw.

    kt - konsumpcyjne+niekonsumpcyjne wydatki panstwa z zaciagnietego zadluzenia
    kp - konsumpcyjne wydatki konsumentow z zaciagnietego konsumpcyjnego
    zadluzenia.

    (ksjw-1) - czesc ksjw z poprzednich cyklow produkcyjnych, ktora przez
    wlascicieli
    firm zostala wydana na konsumpcje w kolejnym cyklu produkcyjnym
    (przez jakis czas srodki te byly odlozone w skarpecie)

    (ksj-1) - czesc ksj z poprzednich cyklow produkcyjnych, ktora przez
    pracownikow zostala wydana na konsumpcje w kolejnym(nastepnym)
    cyklu produkcyjnym (przez jakis czas srodki te byly odlozone w skarpecie)

    (t-1) - czesc t (podatkow) z poprzednich wydatkow panstwa z poprzedniego
    cyklu produkcyjnego, przez beneficjentow panstwa zostala wydana w
    kolejnym cyklu produkcyjnym
    **********koniec modelu************

    Klus

  • 30. Data: 2004-03-09 12:43:01
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c2ir85$ic$1@inews.gazeta.pl...

    > no tak ...... w twarde okładki i na półeczkę pomiędzy dzieła Lenina i
    Marksa :)

    O Leninie sie nie wypowiadam, bo zbrodniarz, choc w swiecie, gdzie maja
    rzadzic
    prawa natury (busz) (Locke i jego pierwotne zawlaszczenie), to jest to na
    porzadku dziennym (Niewolnictwo, wybijanie Indian w Ameryce PN,
    Europejskie kolonie w panstwach trzeciego swiata...)

    Natomiast Marks opisywal wylacznie Kapitalizm.
    A kwestie "socjalizmu" jego podstaw zostawil tworcom owej gospodarki.

    Czy sie z czyms co Marks przekazal, nie zgadzasz?
    Chyba, bede musial napisal post, o tym o co chodzilo Marksowi, bo wiele
    opisow na jego temat to wylacznie jakies interpretacje.

    Klus