PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 21. Data: 2002-07-31 17:51:48
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: ZoLT <m...@m...net>

    Dnia 2002-07-31 18:49, Użytkownik vXhz napisał:
    > no widzisz... bladego pojecia nie masz o tym, o czym pisalem!!! nic nie
    > zrozumiales!!! i to wlasnie odroznia studentow od ludzi z wyksztalceniem
    > srednim (nie ublizajac nikomu; jesli ktos sie poczul dotkniety -
    > przepraszam)

    Studentów od ludzi z wykształceniem średnim odróżniają klapki na oczach
    i mania wyższości. Nie potrafisz podeprzeć się rzeczowymi przemyśleniami
    więc wszystko zgrabnie prubujesz zakończyć ukrytym stwierdzeniem że
    jesteś lepiej wykształcony więc nikt nie będzie ci podskakiwał bo
    napewno nie może miec racji.

> [...]
    > studiach, poglebione w ramch wlasnych zainteresowan), stosujacy je w
    > praktyce (nie tylko zawodowo), pracujacy w duzej firmie informatycznej
    > posiadajacej oddzialy na calym swiecie (bardzo znanej - nie
    microsoft)... za
    > ciezkie pieniadze :) ...
    >
    > ps2. bynajmniej nie o strony www mi chodzilo!!! :) ... bez urazy, zaden z
    > ciebie "doswiadczony" informatyk, amator... to sie zgodze - nie masz
    papieru
    > i tu caly bol... chociaz, musze ci tesh przyznac racje, papier to czasami

    Oczywiście najlepiej przesiedziec nastepne 5 lat pierdząc w stołek na
    uczelni.
    Cos wyjaśnie. Nie szukam pracy za olbrzymi szmal niech studenci świetnie
    wykształceni obeznani sobie ja zabierają ja szukam poprostu pracy, tacy
    ludzie jak ja pracują w małych firmach nie zaś w międzynarodowych
    molochach. Jest to doskonały start i mozliwość poznania tych technologii
    o których mówisz ale w czasie dużo krótszym i napewno w lepszy i
    ciekawszy sposób ( praktycznie ) no ale niestety widząc znajomość tematu
    u niektórych pracodawców ....

  • 22. Data: 2002-07-31 17:53:44
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    vXhz <v...@w...pl> napisał(a):

    > krzysiu... ale o czym my mowimy... za przeproszeniem, nie chialbym chodzic
    > do chirurga, ktory studiowal wg tej zasady :|
    >
    > --
    > pozdr
    > vXhz
    > ps. u wiekszosci tak... zostala nas tylko garstka, ale za to dobrze
    > oplacanych i praktycznie bez konkurencji :)

    Autor posta porownuje sie wlasnie do tej wiekszosci. Taka nisza ekologiczna
    mu sie wymarzyla i z nimi chcialby konkurowac.

    pozdr
    Kzrysztof

  • 23. Data: 2002-07-31 18:04:36
    Od: <u...@s...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Rz?d mówi o programie "pierwsza praca"
    > a realizuje program "ostatnia praca" :-((

    Lecz ostatni beda pierwszymi!!!

    z przymruzeniem oka
    Ula

  • 24. Data: 2002-07-31 18:12:01
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Bo ja pracuje w poblizu uczelni, i jak wracam autobusem ze studentami, to
    > inne teksty slysze niz twoj.

    Uczelnia uczelni nie rowna. Jaka czesc studentow studiuje bez egzaminu
    wstepnego?? A potem na dyplomie ma SGH, UW lub inne dobre "marki" ?
    A przeciez jest i to dosc duza roznica absolwenta po studiach dziennych SGH
    a tego po zaocznych. (pomijajac egzaminy wstepne na przyklad).

    tutaj widzialbym problem takich "cienkich" studentow.

    Nalezy zatem rozroznic studenta od "studenta". Nie przecze, ze kazda osoba
    ze studiow zaocznych jest od razu gorszej jakosci studentem (np. wzgledy
    finansowe), ale egzaminy to tez jakis cenzus swiadczacy o poziomie ogolnym
    czlowieka. I teraz jest tak, ze studenci zaoczni i wieczorowi utrzyuja tych
    ze studiow dziennych, korzystajac przy tym efektem aureoli z pozycji jaka ma
    dana uczelnia.

    Specjalnie pomijam tutaj role uczelni prywatnych, ktore za zwyczaj sa li
    tylko fabryka osob z papierkiem. Sa oczywiscie chlubne wyjatki, ale niestety
    to sa tylko wyjatki.

  • 25. Data: 2002-07-31 18:16:02
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "ZoLT" <m...@m...net> wrote in message

> [...]
    > więc wszystko zgrabnie prubujesz zakończyć ukrytym stwierdzeniem że
    > jesteś lepiej wykształcony więc nikt nie będzie ci podskakiwał bo

    coś czuję, że ktoś tu jest niedowartościowany... :-/

    > Oczywiście najlepiej przesiedziec nastepne 5 lat pierdząc w stołek na
    > uczelni.

    nie musisz, możesz się wielu żeczy nauczyć samemu i będziesz świetnym
    fachowcem, tym którego do wszystkiego można, tylko że będziesz nim teraz,
    będziesz za 5, za 10, 15lat... itd... i nic więcej, będą się zmieniali twoi
    szefowie - awansowali a na ich miejsce przychodzili nowi młodzi... a ty
    będziesz tylko "świetnym specjalistą". więc może lepiej popierdzieć w stołek
    5 lat ???

    pozdrówka, slavo

  • 26. Data: 2002-07-31 18:19:38
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    > mozliwość poznania tych technologii o których mówisz ale w czasie dużo
    > krótszym i napewno w lepszy i ciekawszy sposób ( praktycznie ) no ale
    > niestety widząc znajomość tematu u niektórych pracodawców ....

    nie staram sie byc wyzej nad toba, bo to nie ma sensu. chce ci tylko
    pokazac, ze studiowac jest warto.

    co do malych firm i technologii... nie zaczolem pracy od razu tu gdzie teraz
    pracuje. wczesniej przewinolem sie przez szerek malych firm i firemek, gdzie
    uwierz mi _nie_masz_nawet_szan_ zapoznania sie z nowymi technologiami...
    gdzie nawet nie istnieje pojecie "wytwarzania oprogramowania", gdzie tworzy
    sie soft metodami przedpotopowymi i wg zasady ICP (Inteligent Copy and
    Paste) ... jak najmniejszym kosztem (czyli zapij woda nowosci)...

    owszem sa male prezne firmy, gdzie mozesz zdobyc bogate doswiadczenie, miec
    ciekawa prace, ale zeby sie tam dostac - przykro mi to mowic -
    _musisz_miec_wyzsze_wyksztalcenie_ ... bycie zawodowym informatykiem (w tym
    wypadku programista) nie polega na _UZYWANIU_ np. c++ buildera czy delphi...

    --
    pozdr
    vXhz

    ps. nie siedzialem przez 5 lat pierdzac w stolek, inaczej nie osiagnolbym
    tego co teraz mam! a co do technologii... hmmm... jaby ci to powiedziec...
    ja teraz ja tworze... a ty bedziesz sie jej uczyl za kilka miesiecy, moze
    lat? o ile w ogole twojego pracodawce bedzie stac na wykupienie licencji :)

  • 27. Data: 2002-07-31 18:38:33
    Od: kingram <k...@g...net>

    AMRA wrote:

    <ciach...>

    > Specjalnie pomijam tutaj role uczelni prywatnych, ktore za zwyczaj sa li
    > tylko fabryka osob z papierkiem. Sa oczywiscie chlubne wyjatki, ale niestety
    > to sa tylko wyjatki.

    Buahhahha....
    ROTFL

    Wlasnie jedna taka prywatna skonczylem...
    Poziom wyksztalcenia i wiedzy jaki wynosisz z KAZDEJ uczelni zalezy
    tylko i wylacznie od CIEBIE samego. Nie ma znaczenia czy uczelnia jest
    panstwowa czy prywatna (jak myslisz skad sie rekrutuje Kadre do tych
    pomijanych przez ciebie prywatnych uczelni?)
    Kolego - Uczelnia prywatna ma ta przewage nad panstwowa, ze student jest
    traktowany bardziej jak mlody czlowiek, ktory ma swiadomosc tego co chce
    osiagnac - niz jak numerek w kartotece, za co ma mozliwosc slono placic
    (oplaty na panstwowych zaocznych nawet nie podskocza do oplat na
    prywatnych...) i dzieki czemu wyklady prowadza LEPIEJ oplacani (czytaj.
    mniej zestresowani) Profesorowie i Doktorzy z uczelni panstwowych...

    Egzamin koncowy sklada sie na uczelni prywatnej tak samo jak na
    panstwowej przed Panstwowa Komisja Egzaminacyjna...

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 28. Data: 2002-07-31 18:51:43
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Rafal Neumann napisał(a):
    [...]
    : szczerze watpie zebys studentom AGH ,PW lub innych - bo to sa najlepsze
    : uczelnie tlumaczyl jak sie komputer obsluguje

    Nie wiem jak PW, ale na AGH, i to na EAiE (teraz to się chyba trochę
    inaczej nazywa, bodajrze EAIiE) problemy z obsługą komputera nie były
    rzadkością. I to bynajmniej nie na pierwszym roku.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... I don't need your civil war

  • 29. Data: 2002-07-31 18:53:56
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    vXhz napisał(a):
    [...]
    : programista (tak przy okazji: programista -> mgr inz.; koder ->
    : wyksztalcenie srednie - to nie ja wymyslilem, tak jest na zachodzie i powoli
    : wkracza do polski) ci dostarczyl (np. w postaci schematow UML, w ogole wiesz
    : co to jest?)? wiesz co to sa np. pod linux'em gnu development tools? bo
    : jesli znasz np. php, potrafisz _obslugiwac_ delphi, tudziez sambe pod
    : linuxem postawic i skonfigurowac (lub cos w tym stylu)... to zadne
    : doswiadczenie! kazdy student informatyki to potrafi,

    Tak, tak, oczywiście. Większość ludzi "po studiach inforamtycznych" jaką
    spotykam reprezentuje żałosny poziom wiedzy, dodatkowo mają zerowe
    predyspozycje, bo szli na informatyke, bo to modne było. Na szczęscie
    trafiają się też wyjątki.

    : jesli nie mial z tym
    : wczesniej do czynienia, to przynajmniej wie, gdzie tego szukac, bo tego ucza
    : na studiach - umiejetnosci uzyskiwania informacji i konstruktywnego myslenia

    ROTFL, a ja myślałem że ściągać na kolokwiach i egzaminach, i kombinować
    jak najmniejszym nakładem pracy zdobyc kolejne zaliczenie :->

    Umiejętności konstruktywnego myslenia i wyszukiwania informacji nikt Cie
    nie nauczy. Albo się to ma, albo nie. Na studiach można to tylko trochę
    rozwinąć. Bez studiów też.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... And the cat's in the cradle and the silver spoon,

  • 30. Data: 2002-07-31 19:12:44
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    vXhz napisał(a):
    : krzysiu... ale o czym my mowimy... za przeproszeniem, nie chialbym chodzic
    : do chirurga, ktory studiowal wg tej zasady :|

    A znasz taki stary kawał ?

    Spotyka się dwóch znajomych ze studiów, którzy nie widzieli
    się parę lat, i mówi jeden do drugiego:

    - Jurek, jak ja sobie pomyślę, jakim ja jestem inżynierem,
    to boję się pójść do lekarza.

    I patrząc na większość lekarzy, którzy przy byle przeziębieniu zapisują
    jakieś nieziemskie antybiotyki, to to jest prawda. :-/

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... I am immortal, I have inside me blood of kings,