PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy są tacy w Polsce którzy telepracują?

  • 11. Data: 2002-07-19 14:11:46
    Temat: Re: Czy są tacy w Polsce którzy telepracują?
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    > wlasnie ze nie :)
    > Badania wykazaly, ze telepraca jest 30% wydajniejsza
    >
    > Pozdrowka,
    > Rafal

    Ok! ja nie napisalem, ze skrocenie czasu pracy wiaze sie z nizsza
    wydajnoscia. To Amerykanie, Japonczycy i dziennikarze z "Wprost" >:))) tak
    uwazaja.

    Czytalem kiedys w Wyborczej zarabiscie fajny artykul na ten temat. Ze czas
    pracy i tak sie bedzie skracal. Ze bedziemy dostawac kase za mniejsza ilosc
    pracy - moze 5-6 godz dziennie? Francuzi skrocili sobie dzien pracy i
    strasznie jestem ciekaw jak na tym wychodza... ponoc wydajnosc wbrew pozorom
    wcale imi nie spadla, sa co prawda malkontenci, ktorzy nie maja co robic z
    wolnym czasem i woleliby dluzej popracowac ale za to za wieksza kase.

    Ludzie "pracuja" dluzej, bo:-
    - jest bezrobocie i nie wypada wylazic wczesniej od swojego szefa; sposobow
    na prace udawana jest mnostwo np. przegladanie internetu >:))) albo przerwa
    na papieroska :) zreszta wystarczy poczytac pierwsze wydanie Dilberta
    - marnotrawia czas na ploty czy pogaduszki albo zebrania
    - lazenie po biurze (zwlaszcza jesli biuro jest duze...)
    - z powodu znuzenia i zmeczenia od dlugiego przesadywania w pracy robia cos
    nieco wolniej niz mogliby to robic
    - nie maja co robic po pracy i siedza dluzej.

    wiec jesli choc czesc z ww. powodow odpada w przypadku telepracy nie dziwie
    sie, ze jest wydajnieszja.

    Jak kiedys jak nie mialem regularnej pracy to w okresie mniej wiecej
    miesiaca robilem w domu 2 strony www dla znajomego. Chyba mozna uznac to za
    teleprace? mielismy ze soba kontakt jedynie telefoniczno-mailowy.

    Zaobserwowalem w zwiazku z tym, ze:

    - skoro nigdzie sie nie wychodzi to latwo jest sie "zapuscic", tzn. siadalem
    do pracy nieogolony albo np nie bralem prysznica albo siadlem w szeroko
    rozumianej pizamie albo nie zascielilem lozka (burko z kompem mam obok
    lozka) - bardzo przed tym przestrzegam, bo latwo wpasc w poczucie kieratu;
    ja w pewnym momencie czulem sie jak w jakims folwarku - w tej samej oborze
    sie spi, je i pracuje... ten przyslowiowy krawat albo garniutur
    dyscyplinuje, aby nie robic z siebie i z miejsca pracy chlewu, wiec trzeba
    dbac o schludnosc i porzadek bardziej niz normalnie... zakladam ze nikt
    pracujac w domu nie siedzi w garniturze hehehe

    - moge wstac o 9:00 i zaczac prace o 9:05, ale by nie zrywac sie jak
    zolnierze w koszarach i nie popasc w nerwice - lepiej wstac wczesniej, zjesc
    normalne sniadanie, wziac prysznic, wyjsc do sklepu po swieze bulki albo po
    gazete.... tak dla pewnego luzu...

    - cholernie wazna jest umiejetnosc planowania sobie czasu, dokladnego
    ustalenia pacy i bardzo dobry kontakt ze zleceniodawca np. jak sie dostalo
    maila to ja na ogol odpisywalem, ze go dostalem, ze to co tam jest to
    przygotuje na ten albo na ten termin.

    - jak ktos jest choc troche typem samotnika, lubi pracowac sam, nie
    potrzebuje do szczescia biezacych plotek z zycia gwiazd bisnesu czy innego
    biura to w telepracy moze dac sobie spokojnie rade,

    - nie potrafie tego okreslic dlaczego, ale wydawalem mniej za zarcie - a
    przeciez lodowka byla pelna, z kasa nie bylo zle a czesto podczas przerwy w
    "pracy" bralem jakas przekaske - kawalek sera albo parowke...

    pzdr

    jacek/wawa

  • 12. Data: 2002-07-19 17:21:18
    Temat: Odp: Czy są tacy w Polsce którzy telepracują?
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Wojcik <m...@a...net> w wiadomości do grup dyskus
    yjnych napisał:ah8dnk$im5$...@n...tpi.pl...
    > Czy telepraca jest w Polsce popularna. Niech ktoś przyzna się że
    > telepracuje.
    > Może są też jacyś programiści?

    Telepracuje z trzema firmami, z czego jedna jest na drugim koncu Polski. J
    estem programista i jest to moje JEDYNE zrodlo utrzymania. Od niedawna mam
    wlasna firme, ale zmienilo sie tylko to, ze wystwiam faktury, zamiast podp
    isywac rachunki.

    Kania

  • 13. Data: 2002-07-19 22:23:30
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "Marek Wojcik" <m...@a...net> wrote in message
    > Czy telepraca jest w Polsce popularna. Niech ktoś przyzna się że
    > telepracuje.
    > Może są też jacyś programiści?

    Osobiscie telezatrudniam wszystkich pracownikow (2 osoby bywaja regularnie w
    hq, ale nie czesciej niz 2-3 razy w miesiacy, wiec tech. to tez telepraca).
    Designerzy, graficy, programisci.
    Nie mialem jak dotad zadnych problemow z efektywnoscia. Same plusy. Spore
    oszczednosci czasu i pieniedzy z obu stron.

    > Marek

    Pzdr, WWTK

  • 14. Data: 2002-07-19 22:46:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Rafal Neumann wrote:

    > pytanie bylo o programistow nie tlumaczy

    to przepraszam. nie doczytałem :-(

    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2002-07-20 10:49:30
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > Czym sie zajmujesz zawodowo ?

    Zajmuję się bardzo różnymi rzeczami, które generalnie można sprowadzić do
    obróbki tekstu: czyli redagowanie, dziennikarzenie, robienie contentu dla
    www, aktualizowanie serwisów, wysyłanie mailingów, itp.

    Asmira

  • 16. Data: 2002-07-20 17:05:26
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > wlasnie ze nie :)
    > Badania wykazaly, ze telepraca jest 30% wydajniejsza

    A 90% pań z Gdańska nie widzi różnicy.

    Problem z telepracą polega na tym, że wiele osób nie potrafi się na tyle
    zdyscyplinować, aby faktycznie pracować przez te kilka godzin dziennie w
    domu. Siedząc w mieszkaniu zbyt wiele rzeczy wokół rozprasza i odciąga
    od pracy - nie każdy posiada na tyle samodyscypliny, aby przezwyciężyć
    "pokusy".

    Te osoby, które nie mają takowych problemów być może są wydajniejsze niż
    w biurze (ale przytaczanie jakichkolwiek statystyk procentowych jest bez
    sensu) - ale często niemożliwością jest stwierdzenie, czy konkretny
    człowiek zalicza się do pierwszej czy do drugiej kategorii.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 17. Data: 2002-07-20 21:41:46
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Czy telepraca jest w Polsce popularna. Niech ktoś przyzna się że
    > telepracuje.
    > Może są też jacyś programiści?

    jakieś 6 miesięcy temu szukałem roboty zdalnej jako programista (ładnych parę
    lat doświadczenia w bazach danych). A szukałem w Stanach, Niemczech, Japonii,
    Anglii, Francji, Włoszech ... .Nie w Polsce. Trwało to jakieś 3 miechy i 0
    (słownie: zero ) odpowiedzi. Nawt nikt nie przysłał maila.

    Mimo to uważam, że nie oznacza to braku teleofert. Po prostu może źle szukałem,
    a może nikt nie jest zainteresowany telepracownikiem z innego kraju ???

    pozdrowienia dla tych co szukali i znaleźli.

  • 18. Data: 2002-07-21 12:07:35
    Od: "Pracodawca" <i...@p...onet.pl>

    > wlasnie ze nie :)
    > Badania wykazaly, ze telepraca jest 30% wydajniejsza
    Jakie badania ?

  • 19. Data: 2002-07-22 12:17:27
    Od: Nahia <n...@p...onet.pl>

    /o)\ Aloha, Marek Wojcik!
    \(o/ piszesz:

    > Czy telepraca jest w Polsce popularna. Niech ktoś
    > przyzna się że telepracuje.

    to ja sie 'dopne' z pytankiem do tych ktorzy sobie
    telepracuja- skad wam sie to wzielo? :-) chodzi mi
    nie tyle moze o jakiegos linka, tylko o sam proces
    ktory doprowadzil do takiego a nie innego rodzaju
    pracy, np. czy wczesniej wspolpracowaliscie z ta
    sama firma normalnie, albo czy od poczatku szukali
    pracownikow zdalnych?

    Nahia, Department of Redundancy Department

  • 20. Data: 2002-07-23 01:41:21
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2002 12:17:27 GMT, Nahia <n...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >pracy, np. czy wczesniej wspolpracowaliscie z ta
    >sama firma normalnie, albo czy od poczatku szukali

    Ostatnie moje miejsca pracy to była właśnie telepraca - jedna bardzo
    pracochłonna, druga mniej, trzecia w zasadzie jednorazowa. Znalazłam
    je z ogłoszeń w sieci. Ta pierwsza firma chyba "dopasowała" mnie do
    ówczesnego zapotrzebowania, bo zatrudniali również ludzi na etatach w
    biurze. Druga specjalnie szukała ludzi z daleka, a w trzeciej tak po
    prostu wyszło :) Zabawne, że z dwiema ostatnimi w ogóle nie miałam
    osobistego kontaktu ;)

    Mnie się taki system pracy podoba, ale po dłuższym czasie bywa nużący.
    Szczególnie gdy, jak ktoś napisał, całe dnie człowiek spędza w tym
    samym pokoju czy mieszkaniu. Z drugiej strony jednak nie traci czasu
    na dojazdy, nie denerwuje się stercząc w korkach, nie psioczy na zimno
    albo brak klimatyzacji w biurze i tak dalej :) I może zrobić przerwę,
    kiedy chce. Wygodne, ale grozi zdziczeniem ;)

    Pozdrawiam, Carrie