PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?

  • 31. Data: 2005-09-22 08:40:59
    Temat: Re: Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 22 Sep 2005 10:30:32 +0200]:

    > No właśnie - to chciałem usłyszeć - że zostałem niepoważnie
    > potraktowany...

    Zostales potraktowany dokladnie tak, jak na to zaslugujesz.

    > Uuuu, to bardzo nieładnie olewać ludzia...

    Ludzia tak. Ciebie niekoniecznie.

    Kira

  • 32. Data: 2005-09-22 08:51:18
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 22 Sep 2005 10:40:49 +0200]:

    > Nie o to chodzi. Jeśli rozmowa kwalifikacyjna na miejscu
    > odbędzie się w obcym języku - pracodawca powinien o tym
    > informować.

    Dlaczego?

    > Są ludzie którzy są dobrymi fachowcami, ale nie są orłami
    > w języku obcym i trudno im poprowadzić całość rozmowy w tym
    > języku.

    Wiec nie nadaja sie na stanowisko, na ktorym wymagana jest
    plynna znajomosc tego jezyka. Proste.

    > Okazuje się, że są pracodawcy, którzy wymagają w pracy używania
    > języka obcego praktycznie w każdej sytuacji...

    Owszem, jesli wymaga tego specyfika pracy to masz w nim mowic,
    pisac, rozmawiac i nie byc zaskoczonym :P

    > Nie można być zaskoczonym?

    Mozna. Co nie zmienia tego ze to bycie zaskoczonym w tej akurat
    sytuacji jest po prostu glupie.

    > Ma prawo wymagać, owszem. Pytanie brzmi: co to jest biegła
    > znajomość języka obcego?

    No wiec to jest wtedy, jak potrafi rozmawiac zamiast strzelac
    focha ze ktos mu kaze porozmawiac :>

    > Jakie kryteria przyjąć by uznać, że kandydat je spełnia?

    Jakie sie chce.

    > A nie spławiać ludzi pod byle pretekstem.

    Zostales splawiony prawdopodobnie wlasnie dlatego, ze zamiast jak
    czlowiek wziac ta sluchawke i pokazac ze jezyk znasz, zaczales sie
    rzucac jak pchla na psie.

    > Ludzie w Polsce narzekają, że stali się murzynami w swoim kraju.

    Jak ktos sobie na to pozwala to sie staje. Trudno.

    > Nie oglądałem jego papierów. Zanim firma zaprasza na rozmowę
    > kwalifikacyjną - robi test językowy przez telefon. Widocznie
    > gość jakoś ten test przeszedł...

    No to co go napadlo ze nie mogl przejsc go drugi raz, hmm?

    Kira

  • 33. Data: 2005-09-22 08:51:35
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

    > Nie o to chodzi. Jeśli rozmowa kwalifikacyjna na miejscu odbędzie się w
    > obcym języku - pracodawca powinien o tym informować.

    Zawsze, gdy w ogloszeniu jest wymagana znajomosc jezyka obcego nalezy uznac
    to za informacje, ze mozliwe, ze rozmowa lub jej czesc odbedzie sie w tym
    jezyku.
    Do tego, sorry, jak sie zna jezyk obcy, to niezaleznie od stopnia
    zaskoczenia przy zagadaniu w nim do Ciebie po prostu umiesz odpowiedziec.
    Tak samo jak po polsku. do rozmowy po polsku nie musisz sie przeciez
    przygotowywac.

    I.

  • 34. Data: 2005-09-22 08:52:23
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    > Ludzia tak. Ciebie niekoniecznie.

    Znaczy gad jestem. Do ZOO ze mną!
    EF

  • 35. Data: 2005-09-22 08:54:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Thu, 22 Sep 2005 10:52:23 +0200]:

    > Znaczy gad jestem. Do ZOO ze mną!

    Nie obrazaj zwierzat...

    Kira

  • 36. Data: 2005-09-22 08:54:50
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > No wiec to jest wtedy, jak potrafi rozmawiac zamiast strzelac
    > focha ze ktos mu kaze porozmawiac :>

    Ech... na grupe pl.soc.edukacja.szkola wlasnie jakis niedouczony wariat
    wyslal posta twierdzacego, ze odmawianie wstepu na studia dziennie z powodu
    wynikow egzaminu jest bezprawna dyskryminacja, bo Konstytucja RP zabrania
    dyskryminowac ze wzgledu na cokolwiek w tym ze wzgledu na wiedze. Gosc
    nawoluje do skladania doniesien do prokuratury na wladze uczelni, ktore
    kogos nie przyjely. Czego to roszczeniowcy nie wymysla...

    I.

  • 37. Data: 2005-09-22 08:55:27
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dgtrgt$mjm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Immona napisał(a):

> [...]
    > nawoluje do skladania doniesien do prokuratury na wladze uczelni, ktore
    > kogos nie przyjely. Czego to roszczeniowcy nie wymysla...

    A jeszcze nikt nie pozwał swoich rodziców, że go zrobili, nie pytając o
    zgodę?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 38. Data: 2005-09-22 08:56:17
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Immona [Thu, 22 Sep 2005 10:54:50 +0200]:

    > Czego to roszczeniowcy nie wymysla...

    Typowe zagrania nieudacznikow: ja jestem do dupy i sam nie
    potrafie to WY MI DAJCIE! ;) Najgorsze, ze to sie bedzie
    ciagle poglebiac...

    Kira

  • 39. Data: 2005-09-22 09:27:48
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    > Typowe zagrania nieudacznikow: ja jestem do dupy i sam nie
    > potrafie to WY MI DAJCIE! ;) Najgorsze, ze to sie bedzie
    > ciagle poglebiac...

    Cóż, kapitalizm. Jeśli ktoś znajdzie paragraf - jego wygrana. A co się
    dzieje w Stanach? Komuś wpadnie suszarka do wanny i gościa popieści - firma
    płaci odszkodowanie jeśli w instrukcji obsługi nie zamieści odpowiedniego
    ostrzeżenia...

  • 40. Data: 2005-09-22 10:01:07
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :