PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy musze potwierdzac zwolnienie lekarskie??

  • 1. Data: 2004-10-19 14:07:34
    Temat: Czy musze potwierdzac zwolnienie lekarskie??
    Od: "Andrzej" <x...@x...pl>

    Witam,
    jestem na zwolnieniu lakarskim od poczatku pazdziernika. Zwolnienie
    lakarskie wystawił mi leczacy mnie lekarz, a dzis dostalem z firmy pismo,
    zebym zglosil sie do kliniki z którą firma ma podpisaną umowę w celu
    potwierdzenia zwolnienia lekarskiego.

    Czy musze wykonac ich prosbe?? Jak to wyglada w swietle przepisow??

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-10-19 18:42:53
    Temat: Re: Czy musze potwierdzac zwolnienie lekarskie??
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > potwierdzenia zwolnienia lekarskiego.
    >
    > Czy musze wykonac ich prosbe?? Jak to wyglada w swietle przepisow??

    wydaje sie, ze nie - jedyna instytucja ktora moze zweryfikowac czy
    zwolnienie lekarskie nie jest trefne i czy rzeczywiscie jestes chory jest
    zus, jesli pracodawca ma watpliwosci powinien sie zwrocic wlasnie do zusu

    moze zadzwon do firmy i sprobuj z nimi polubownie pogadac

  • 3. Data: 2004-10-19 22:04:16
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    -- odpowiadam na posta od Andrzej z dnia wto 19. października 2004 16:07

> [...]
    > potwierdzenia zwolnienia lekarskiego.
    >
    > Czy musze wykonac ich prosbe?? Jak to wyglada w swietle przepisow??

    tia.. lekarz A nie dał zwolnienia to idziemy do lekarza B. a tu sytuacja
    odwrotna - lekarz A dał zwolnieni, to może da sie je zakwestionowac u
    lekarza B.

    Zadzwoń do firmy, że masz zalecone przez lekarza żeby nie wychodzić z domu i
    jak się wykurujesz, to możesz do tej kliniki pojechać ;)

    nikt z nas nie ma obowiązku (na szczęście) korzystania z jedynej słusznej
    lecznicy. Taki wykupiony pakiet od firmy w prywatnej jednostce służby
    zdrowia jest PRZYWILEJEM a nie PRZYMUSEM. Dla firmy może być istotne co
    najwyżej stwierdzenie czy dane zwolnienie jest prawdziwe czy też nie. ale
    tego nie weryfikuje drugi lekarz z przychodni "za rogiem". to może
    zweryfikować np. zus.

    A poza tym, to np. przy rozmowie kwal. można negocjować w sumie wszystko, i
    w tym własnie leczenie. i można powiedzieć, że jak już firma tak bardzo
    chce "to-to" wcisnąć, to się można ostatecznie zgodzić ale nie uważać tego
    za jakiś specjalny bonus