PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?

  • 21. Data: 2004-03-07 21:13:39
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...spamuj.com> napisał w wiadomości
    news:c2g2de$c4q$2@news2.ipartners.pl...

    > Nie przybędzie, a raczej wprost przeciwnie - duża liczba firm padnie nie
    > wytrzymując konkurencji i nie spełniając norm unijnych, tak że bezrobocie
    > niestety wzrośnie.

    Wzrost bezrobocia zmniejszy spozycie, co zaowocuje upadkiem kolejnych firm,
    redukcjami w hadlu bo zeby kupic towary importowane tez trzeba miec
    pieniadze itd....taka spirale recesyjna.
    Bedziemy zyli w ciekawych czasach.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > pzdr.
    > Piotr

    ---

  • 22. Data: 2004-03-07 22:14:29
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > Przed referendum to wyciszano. Jedynie eurosceptycy darli sie wielkim
    > glosem.Model na bezrobocie byl - ludzie poszukaja pracy poza Polska i
    > spadnie.
    > 5%+30% = 35 %.
    > 10 lat. Ladnie przejsciowo.

    No a ile to przejściowo mogłoby trwać?

    > Poza tym sadze, ze wzrost bezrobocia bedzie niestety wiekszy niz te
    > 5%.Strach sie bac.

    Nie będzie większy, ze statystyk wyrzuci się kilka procent i będzie te
    5%.

    > Poczytaj lepiej prase a nie stare ksiazki, jesli potrzebujesz info o rynkach
    > pracy.

    Ja czytałem te książki, gdy były w miarę młode ;-)
    A co do czytania prasy to nie za bardzo wiem co mam czytać, różnie o
    tym piszą. W polskiej piszą, że na zachodzie jest dobrze. W zachodniej
    piszą, że nieciekawie.
    Samemu sprawdzić nie mam jak. Za bardzo nie wiem co się dzieje - w NRD
    dużej biedy nie widać, ale jak przespacerować się po takim
    Frankfurcie(O), to można zauważyć, że kto mógł to uciekł na zachód
    (niezamieszkane bloki), zatem jest źle? Ale w takim razie ci co ucieli
    do RFN, to po coś to zrobili, czyli na "zachodnim" zachodzie jest
    lepiej?

    > Naturalnie nie mowioe tego z pozycji zawiedzionych nadzieji, poniewaz
    > nie wierzylem ze emigracja za praca bedzie rozwiazaniem,

    Podobno w ostatnich 4 latach z Polski uciekło 300k ludzi , a 250k
    szykuje się do wyjazdu. (http://www.wprost.pl/ar/?O=57003)

    > oraz caly czas
    > uwazalem, ze miejsca tak naprawde beda dla wysokiej klasy specjalistow.

    Tak - wyłącznie z doświadczeniem (tak wynika z ogłoszeń np. na
    uk.jobs.offered) - na takich, którzy w Polsce bez problemu się
    odnajdą.
    Jeśli bym wiedział, że będzie istniała możliwość zdobycia
    doświadczenia, gdzieś w krajach anglo- lub niemieckojęzycznych, to po
    studiach pewnie bym się zdecydował na emigrację.

    > Szkoda, ze jestem bezrobotny, bo nie mam za co zrobic zapasow zywnosci :(((

    A po co?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 23. Data: 2004-03-07 23:03:43
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > Jasne, tylko o ile wzrost bezrobocia jest bardzo realny również z powodu
    > antyspołecznej polityki kolejnych ekip rządzących,

    Antyspołeczna to ona rzeczywiście jest: wysokie podatki, ZUSy,
    biurokracja. Oprócz tego antyspołeczna propaganda typu - wszystkiemu
    winni są górnicy i hutnicy (o ile dobrze pamiętam to jest trochę
    dochodowych kopalń i hut), oczywiście rolnicy - wciąż nie rozumiem o
    co chodzi z tym KRUSem, przecież składka jest w sam raz - rolnik w
    ciągu 40 lat płacenia składek pobiera wpłacone pieniądze zaledwie
    przez kilka (mężczyzna przez 2,5, kobieta dłużej). Do tego dorzucić
    żołnierzy zawodowych (no bo czemu zarobki i dodatki miałyby przyciągać
    także tych dobrych), może jeszcze lekarzy, bo chcą zarabiać normalnie,
    pracodawców, bo nie prowadzą działalności charytatywnej, kogo by tu
    jeszcze w tym państwie obwinić?

    >to zatrudnienie Polaków
    > w starych krajach UE to tylko fikcja.

    Dlaczego?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 24. Data: 2004-03-07 23:18:52
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Bremse:

> [...]
    > ciągu 40 lat płacenia składek pobiera wpłacone pieniądze zaledwie
    > przez kilka (mężczyzna przez 2,5, kobieta dłużej

    bo KRUS wynosi 200 zl na kwartal a ZUS 750 miesiecznie i jest wielu cwanikow
    co z tego korzysta, poza tym nie znam rolnika, ktory by sie rozliczal ze
    swojego sprzedanego zboza lub trzody; a jesli juz sie rozlicza to ma zawsze
    ujemny wynik

    efekt? - w zeszlym roku doplacil budzet do KRUSU (ewenement w skali
    europejskiej) 15 mld zl

    --
    sjopa

  • 25. Data: 2004-03-07 23:49:13
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > bo KRUS wynosi 200 zl na kwartal a ZUS 750 miesiecznie i jest wielu cwanikow
    > co z tego korzysta,

    To chyba jest chore, że zus wynosi 750zł/msc (czyli ok. 40% zusowej
    emerytury - kwota bazowa to niby 1829,24zł), a nie to że składka na
    krus miesięcznie wynosi 10% krusowej emerytury. Przypominam, że
    przeciętny okres składkowy to kilkadziesiąt lat, a okres pobierania
    świadczeń to kilka. Oprócz tego jest coś takiego jak zysk z
    inwestycji, co w połączeniu z procentem składanym, mówi o tym, że
    składka na krus pokrywa późniejszą emeryturę, a te miliardy złotych
    niby wpompowywane do krusu, to nie efekt dopłat dla rolników, ale
    zwykłej niegospodarności.

    > poza tym nie znam rolnika, ktory by sie rozliczal ze
    > swojego sprzedanego zboza lub trzody; a jesli juz sie rozlicza to ma zawsze
    > ujemny wynik

    Co to znaczy rozliczał się? Z kim ma się rozliczać?
    Ma niby PIT-y wypełniać? No tak, nie ma to jak nowe miejsca pracy w
    urzędach skarbowych i policja skarbowa w każdej wsi, ważąca każdego
    wieprza przed sprzedażą.

    > efekt? - w zeszlym roku doplacil budzet do KRUSU (ewenement w skali
    > europejskiej) 15 mld zl

    Kierownicy i prezesi nie mogą wozić się byle czym. Ani być zwalniani w
    przypadku wykazania niegospodarności.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 26. Data: 2004-03-08 00:07:13
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Bremse:

    [argumenty, ktore do mnie nie trafiaja - nie mam zamiaru dyskutowac z kims,
    kto przedstawia jakies ksiezycowe bajki]

    > składka na krus pokrywa późniejszą emeryturę,

    szkoda, ze ta skladke nie oplacaja rolnicy tylko my

    > Co to znaczy rozliczał się? Z kim ma się rozliczać?

    ma sie rozliczac z tego co zarobi - to chyba proste

    > Kierownicy i prezesi nie mogą wozić się byle czym. Ani być zwalniani w
    > przypadku wykazania niegospodarności.

    twierdzisz, ze 15 mld poszlo na administracje - dobry humor masz widze, ale
    przejdzie Ci jak ciemny autokrata Lepper wprowdzi w zycie swoje bajdurzenie

    a teraz przyznaj sie - jestes taksowkarzem co jest w KRUSIE, czy rolnikiem?

    --
    sjopa

  • 27. Data: 2004-03-08 01:01:56
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > [argumenty, ktore do mnie nie trafiaja - nie mam zamiaru dyskutowac z kims,
    > kto przedstawia jakies ksiezycowe bajki]

    Co nie trafia? To że twierdzę, że ZUS jest za wysoki? Że nie wiem
    dlaczego do KRUSu trafiają mld zł, skoro rolnicy płacą składki?

    > szkoda, ze ta skladke nie oplacaja rolnicy tylko my

    Składka wynosi 219,80 zł kwartalnie, którą płacą rolnicy. Jeśli nie
    płacą to wylatują z systemu. Nie mam pojęcia dlaczego do KRUSu trafia
    dofinansowanie, skoro obecne składki powinny być wystarczające.

    > ma sie rozliczac z tego co zarobi - to chyba proste

    Rozumiem, że pod pojęciem rozliczenie masz na myśli zapłacenie
    podatku. Rozumiem, że wprowadzenie nowych podatków miałoby polepszyć
    byt obywateli. Chciałem tylko zauważyć, że nawet po ewentualnym
    opodatkowaniu rolników, to nie oni zapłaciliby ten podatek - wzrosłyby
    ceny żywności (w UE żywność nie jest tańsza, zatem import odpada),
    czyli podatek zapłaciliby wszyscy, do tego dorzucilibyśmy się jeszcze
    na pensje dla nowych tabunów urzędników.
    Coś mi się obiło o uszy, że w jednym z państw kandydujących do UE
    (Estonia?) zniesiono podatek od przedsiębiorców, a rejestracja firmy
    trwa tam 1 dzień.
    Jeśli nawet źle coś usłyszałem, to czy nie możnaby tego zrobić w
    Polsce, zamiast pompować pieniądze na reformę rolniczych podatków?

    > twierdzisz, ze 15 mld poszlo na administracje - dobry humor masz widze, ale
    > przejdzie Ci jak ciemny autokrata Lepper wprowdzi w zycie swoje bajdurzenie

    Nie twierdzę, że 15 mld poszło wyłącznie na administrację, chociaż
    znam ludzi, którzy "pracują" w KRUSie po znajomości, a ich etat
    istnieje tylko na papierze. Co do reszty pieniędzy to poszły one na
    renty dla osób z byłych PGRów, bo nikt nie miał pomysłu gdzie ci
    ludzie mieliby pracować. Co jeszcze jest finansowane z tych dotacji to
    nie wiem.

    > a teraz przyznaj sie - jestes taksowkarzem co jest w KRUSIE, czy rolnikiem?

    Jaj sobie nie rób ;-) Samochodu nie mam, furą z kuniem też cię nie
    powożę, krowy, wieprze i drób widuję raczej w postaci niebiegającej w
    mięsnym lub w lodówce ;-)
    A tak poważnie, to niedługo rolnicy dostaną dopłaty, zatem szybko
    Hausner z nich to z powrotem wydrze, jak ze wszystkich...

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 28. Data: 2004-03-08 08:35:46
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Bremse:
    Że nie wiem
    > dlaczego do KRUSu trafiają mld zł, skoro rolnicy płacą składki?

    poprosze linki do wiarygodnych zrodel z tymi danymi na ktorych oparles swoje
    teorie

    --
    sjopa

  • 29. Data: 2004-03-08 10:08:16
    Od: <m...@b...net>

    "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message
    > Jasne, tylko o ile wzrost bezrobocia jest bardzo realny również z powodu
    > antyspołecznej polityki kolejnych ekip rządzących,
> [...]

    bo po glosowaniu na Unie w Europie Centralnej i obietnicach 16 krajow
    czlonkowskich otwarcia rynku pracy w koncu 14 z tych panstw pokazalo Polakom
    chetnym do legalnej pracy w Unii srodkowy palec gestem powszechnie uznanym
    za obrazliwy ;)
    ew. gestem Kozakiewicza, jesli ktos woli polskie klimaty.
    (och, oczywiscie nie twierdze, ze zrobili to na zlosc Polakom ;)

    marek

  • 30. Data: 2004-03-09 07:29:08
    Od: "Lord_Bestia" <l...@t...pl>

    > bo po glosowaniu na Unie w Europie Centralnej i obietnicach 16 krajow

    ? widze, ze w miedzyczasie przybyło w UE jedno panstwo.... ciekawe jakie?

    > czlonkowskich otwarcia rynku pracy w koncu 14 z tych panstw pokazalo
    Polakom

    14 z 15 czy 14 z 16?

    > chetnym do legalnej pracy w Unii srodkowy palec gestem powszechnie uznanym
    > za obrazliwy ;)

    sami sobie jestesmy winni - mamy mistrzostwo Europy jesli chodzi o poziom
    bezrobocia.. slusznie zaczeli sie obawiac fali "Azjatow" szturmujacych ich
    rynki pracy i korzystajacych z ich swiadczen socjalnych

    > ew. gestem Kozakiewicza, jesli ktos woli polskie klimaty.
    > (och, oczywiscie nie twierdze, ze zrobili to na zlosc Polakom ;)

    ale ten Kozakiewicz to juz od ladnych kilku latek "u tych niedobrych
    Europejczykow mieszka"

    --
    Pozdrawiam,

    L e s z e k