PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 211. Data: 2003-08-18 23:32:37
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:bhricu$kl5$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:bhrhh1>
    > >
    > Wszystkie moje wypowiedzi dotycza wylacznie znanej mi metody
    wyprowadzajacej
    > zyski z polski i powodujacej placenie podatkow poza jej granicami,
    > sensowniejszej niz metoda opisana w poscie z ktorym najpierw polemizowales
    > faktycznie dzialajaca.

    A skad ja to mam wiedziec? Skoro piszesz pod teksetm o zawyzonych cenach
    importowych w dodatku wczesniej nazywajac idiota czlowieka ktory moglby cos
    takiego wymyslic, a potem, ze ten mechanizm dziala? Z wypowiedzi: "Ale
    wlasnie ten mwchanizm powoduje wyprowadzanie z kraju zyskow i placenie
    podatkow poza jego granicami" nie wynika o jaki mechanizm chodzi, ale
    kontekst dotyczy zawyzonych cen importowych na komponenty.

    > Obojetnie, czy z pobudek czysto ekonomicznych, czy
    > ekonomicznych polaczonych z "patriotyzmem lokalnym" wlasciciela firmy A
    > Twoja polemika ograniczala sie wylacznie do negacji istnienia takiego
    > rozwiazania.

    No tos mnie zle zrozumial. Neguje podejscie typu "wyciagaja kase za granice
    bo wola zaplacic podatki u siebie ze wzgledow patrotycznych". Jesli
    uwazasz, ze twierdze iz wogole nie dokonuje sie transferu kasy to jestes w
    bledzie (nie wiem jak na to wpadles). Robi sie to i na rozne sposoby - ale
    jeszcze raz: z pobudek czysto ekonomicznych (szczeroko pojetych).

  • 212. Data: 2003-08-19 07:52:11
    Temat: Odp: Cala prawda o Polsce
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhp0ro$qjl$...@n...news.tpi.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > No i widzisz? Mylisz się. Operuje Austriakami, bo ich modele teoretyczne

    > najbardziej przekonujące. Wiesz o mnie mniej, niż ci sę wydaje.

    Jesli operujesz pogladami Austriakow to znaczy, ze podzielasz ich zdanie.
    Czy majac poglady jakie maja Austriacy i Rothbardowcy czlowiek
    nie staje sie nimi?

    > Nie produkuję wody mineralnej. Mogę ją konsumować? I co? Dziś też
    konsumują
    > tylko ci, którzy "pierwotnie zawłaszczyli"? Dałbyś już spokój.

    Nie bylo tak, ze tylko konsumowali co pierwotnie zawlaszczyli.
    Wlasciciel konsumowal wiecej niz jego niewolnik
    Pan konsumowal wiecej niz jego chlop.
    Dzisiaj wlasciciele konsumuja wiecej niz pracownicy.

    Klus

  • 213. Data: 2003-08-19 07:52:43
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhp5bk$76g$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kto w Polsce będzie za tyle pracował?Twierdzenie, że pensje zbliżone do
    0
    > wywołają wzrost gospodarczy w Polsce jest tak samo debilne jak
    twierdzenie,
    > że będzie to możliwe po upaństwowieniu gospodarki.

    Wiec o co chodzi wolnorynkowcom o danie im mozliwosci swobodnego
    ksztaltowania
    plac?

    > W krajach takich jak
    > Polska, trzeba tworzyć przemysł produkujący towary wysoko przetworzone.
    Jest
    > to trudne, ponieważ musisz mieć wykwalifikowaną i dobrze wykształconą
    kadrę
    > techników i inżynierów oraz naprawdę kreatywną kadrę zarządzającą.
    Niestety,
    > w kraju w którym rządzą wtórni analfabeci, wybrani przez wtórnych
    > analfabetów jest to trudne.

    A w USA, to jacys superinteligenci mieszkaja?
    Czy Polski sredni IQ jest mniejszy od sredniego w USA?

    Czy po podwyzszeniu wyksztalcenia, nie bedzie sie mowilo, ze to nie
    srednia wyksztalcenai decyduje, ale te grupy z wyzszym wyksztalceniem
    Ale przeciez nie mozna miec u wiekszosci wyksztalcenia wyzszego od sredniej!

    Nie widac, ze do USA sciaga sie ludzi juz wyksztalconych
    w np. Polsce, Indiach.

    Skad na to pieniadze?
    Z kredytow.

    Porownaj zadluzenie w USA i Polskie
    Zadluzenie USA masz tu:
    http://mwhodges.home.att.net/nat-debt/natdebt-vs-nat
    income.gif
    http://mwhodges.home.att.net/nat-debt/debt-total-com
    ponent-trend.gif

    Klus

  • 214. Data: 2003-08-19 07:55:43
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mariusz Jankowicz <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhop7e$89o$...@a...news.tpi.pl...

    > <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > pracownika

    > No powszechnie wiadomo, ze im mniejsze koszty tym wieksza rentownosc -
    > widze, ze kolega nalezy do myslacych inaczej.

    To kolega do nich nalezy.
    Kolega nie zauwaza, ze globalne wplywy sa rowne globalnym wydatkom.
    Jak Kolega ogranicza wlasne koszty to ogranicza wplywy.
    Kolega nie wie, ze wydatek dla Klusa jest wydatkiem a dla Mariusza
    wplywem, jesli razem zawieraja transakcje, wiec jesli Klus po namowie
    Mariusza obnizy wydatki (koszty) to Mariuszowi obnizy wplywy.
    Tak to Mariusza poglady jemu szkodza, tzn jego wplywom.

    Wystarczy teraz zsumowac miliardy transakcji przyslowiowych Mariuszow z
    Klusami i okazuje sie, ze miliardy Klusow obniza wydatki (koszty) przez co
    wplywy miliardow Mariuszow tez beda mniejsze.

    Klus

  • 215. Data: 2003-08-19 07:58:17
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    >
    > Jesli operujesz pogladami Austriakow to znaczy, ze podzielasz ich zdanie.
    > Czy majac poglady jakie maja Austriacy i Rothbardowcy czlowiek

    Dobrze więc, przyłapałeś mnie. Wow, mów mi "pociotek Rothbarda i Misesa". I
    co z tego? Nie jestem anarchistą, anarchia to głupota. Jestem za porządkiem.
    Oddolnym, spontanicznym, wynikającym ze zwykłego ludzkiego pędu do
    działania. Czy ty Klus masz jakieś urazy? Muszę się o to spytać, bo cały
    czas, uparcie niemal twierdzisz, że porządek może rodzić się tylko odgórnie
    (bo do tego zmierza znoszenie wolnego rynku). Tymczasem to jest bzdura, po
    źródłem najtrwalszego, najwydajnieszego porządku jest zawsze oddolna
    inicjatywa. Niepeny świat, Klus, to coś co cię przeraża. Przypominasz mi
    kumpla, który twierdzi, że ludzi trzeba wziąć za mordę, a tym czasem
    wystarczy zezwolić im na działanie.

> [...]
    > Wlasciciel konsumowal wiecej niz jego niewolnik
    > Pan konsumowal wiecej niz jego chlop.
    > Dzisiaj wlasciciele konsumuja wiecej niz pracownicy.

    Jacy właściciele? Jacy pracownicy? Nie ma klas, Klus, nie ma i wbij to sobie
    do głowy. Właściciel kiosku konsumuje więcej niż menedżer wysokiego
    szczebla? ROTFL.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 216. Data: 2003-08-19 07:58:34
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhopvg$lfq$...@i...gazeta.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale na przykladzie malych gospodarstw rolnych, moze nie byc w stanie
    oplacic
    > podatkow niezbednych do zachowania tej wlasnosci.

    Placisz w towarach.

    Nalezy sie tez zastanowic nad sensem istnienia malych gospodarstw.

    Jak bysmy przechodzili na wysoce zorganizowana barterowa gospodarke, to w
    niej jest jedno duze gospodarstwo.

    Klus

  • 217. Data: 2003-08-19 12:12:00
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Tak sobie czytam te wszystkie wasze posty i
    ciach...
    >lat juz nie bedzie UE.
    > Dziekuje wszystkim tym debilom co glosowali na Leszka i jego PZPR (SLD).
    mam
    > nadzieje, ze bedziecie zdychac z glodu.

    Masz rację! Tak - jest jak jest ale inna sprawa iż tak czy to SLD czy AWS
    czy jakakolwiek inna partia to jeden pies. Kupa oszustów którzy poczuli iz
    można np posłując czy zajmując inny urzędniczy stołek wyciągać kasę od
    obywateli. To co się ostatnio dzieje z politykami przekroczyło już dawno
    granicę uczciwości. Od stołków ogólnokrajowych aż po Wójtów i niektórych
    urzędników rozciąga się bagno wciągające kasę. Ci ludzie bardzo często
    zamiast pracować na rzecz społeczeństwa pracują tylko na rzecz swoich
    kieszeni. Może i są uczciwi wśród nich ale raczej jest ich już mniejszość.

    PawełW.

  • 218. Data: 2003-08-19 12:14:44
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Idz, wyjdz na powietrze, odetchnij - moze bedzie lepiej.

    Tylko ilu ludzi musi oddychać powietrzem zamiast normalnie egzystować??
    Mnie już też nieco samo oddychanie wścieka.
    PawełW.

  • 219. Data: 2003-08-19 12:51:59
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nalezy sie tez zastanowic nad sensem istnienia malych gospodarstw.
    >
    > Jak bysmy przechodzili na wysoce zorganizowana barterowa gospodarke, to w

    Jakbysmy wrocili do jaskin niebyloby rowniez bezrobocia.

  • 220. Data: 2003-08-19 12:57:36
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuję zgadnąć:
    > supermarkety: chemia, żywność - Polska. Pod obcymi markami.Lub własnymi
    > supermarketu.
    > BP, Shell - paliwo z Petrochemi Płock. Musieliby być niezłymi idiotami, że
    > ściągać je z UK.
    > Volskwagen - Czechy?Polska?
    > Pewnie takich przykładów można by wymienić jeszcze więcej.

    Jarku a kto najwięcej zarabia - zawsze szefostwo a jak zagraniczna firma
    wykupi polską to jak myślisz kto jest szefem. Owszem produkt może i Polski
    ale właściciel firmy produkującej i sprzedającej już nie.

    PawełW.