PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bony za socjalny.

  • 1. Data: 2004-06-28 20:44:57
    Temat: Bony za socjalny.
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    czy wyplacanie socjalnego w postaci bonow towarowych jest zgodne z prawem??

    czy socjalne moze byc wyplacane w gotowce i przelane na konto??

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2004-06-28 21:36:38
    Temat: Re: Bony za socjalny.
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    tzw socjalne, to się nazywa Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Musi go
    mieć każda firma która zatrudnia większą liczbę pracowników ( 20 osób w
    stanie na 1 stycznia danego roku).
    W skrócie mówiąc, pieniądze z ZFSŚ może przeznaczać na cele socjalne. Celem
    takim może być np. impreza integracyjna, mogą być paczki dla dzieci, mogą
    być bony towarowe.
    Generalnie, nie mogą być dawane pieniądze. mogą być udzielane pożyczki
    (które mogą być umorzone).

    poza tym odsyłam na np: http://www.msp.money.pl/firma/poradniki/fss/ , a
    generalnie gugle twoim przyjacielem jest.
    gromax

  • 3. Data: 2004-06-28 21:43:53
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Celem
    > takim może być np. impreza integracyjna, mogą być paczki dla dzieci, mogą

    wielie dzieki
    O to mi chodzilo
    W mojej firmie pracuje pond 300 osob
    zawsze z swiadczen socjalnych dostawalismy bony.
    Teraz powstaly zwiazki zawodowe ktore twierdza ze bony sa niezgodne z
    prawem.

  • 4. Data: 2004-06-29 07:58:10
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > zawsze z swiadczen socjalnych dostawalismy bony.
    > Teraz powstaly zwiazki zawodowe ktore twierdza ze bony sa niezgodne z

    I dobrze twierdza (bo bylo to napedzanie klientow do rownych tlesko itp). W
    tej chwili wiekszosc firm przeszla na inny sposob rozliczania: pracownik
    kupuje cos, bierze r-k na swoja firme i firma zwraca mu kase z funduszu.
    Kupione rzeczy musza byc z okreslonej puli (czyli nie mozna sobie np. kupic
    za to browaru itp).

    Tomek

  • 5. Data: 2004-06-29 08:26:25
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > I dobrze twierdza (bo bylo to napedzanie klientow do rownych tlesko itp).

    źle twierdzą. Bony są zgodne z prawem, tylko że w większości promuja jakąś
    sieć sklepów, np tesco czy geant.
    Jak pisałem wcześniej (i dałem odnośnik do jednej z wykładni z odsyłaczami
    do odpowiednich ustaw), większe firmy muszą tworzyć ZFSŚ, a pieniądze z tego
    funduszu mogą niemalże dowolnie rozdysponowywać na świadczenia socjalne dla
    pracowników i ich rodzin.
    A sposób rozliczenia może też być taki jak u ciebie w firmie (rachunki - w
    końcu wtedy firma ma udokumentowane wydatki z funduszu). Natomiast bony sa
    łatwiejszym sposobem dla księgowości w firmie, bo jest jeden zakup i dalej z
    bonem pracownik może sobie robić co chce.
    > Tomek

    gromax

  • 6. Data: 2004-06-29 10:12:47
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I dobrze twierdza (bo bylo to napedzanie klientow do rownych tlesko itp).

    Na podstawie jakiego artykulu prawnego jest to zakazane twoim zdaniem??

  • 7. Data: 2004-06-29 11:32:17
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > Na podstawie jakiego artykulu prawnego jest to zakazane twoim zdaniem??

    Nie wiem na podst. jakiego aktu prawnego, wiem ze firmy z ktorymi mam jakis
    kontakt w tym roku przeszly na taki system a wszystkie jak jedna jeszcze na
    swieta w grudniu dawaly bony.
    Pozatym tak miedzy bogiem a prawda, to sam fakt dawania pracownikom bonow z
    jakiejs sieci sklepow (nawet z konsorcjum kilku sieci) to czysta jak lza
    korupcja. Zaprzecza to wolnosci konkurencji itp. Widac to golym okiem w
    okresach swiatecznych, gdzie w miastach takich jak Krakow zaopatrzeni w bony
    klienci robia zakupy na cale swieta w tlesko czy leklerku, a jest ich w
    skali miasta dobre kilkadziesiat tysiecy.
    Wiec reasumujac, przypuszczam, ze jakies reglulacje jednak zmusily ostatnio
    firmy do rezygnacji z bonow (a to jest faktem) co w pelni popieram.

    Tomek

  • 8. Data: 2004-06-29 13:09:09
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Nie wiem na podst. jakiego aktu prawnego, wiem ze firmy z ktorymi mam
    jakis
    więc takiego artykułu nie ma. to wolny wybór osób w firmie zarządzajacych
    funduszem ŚS
    Czy to jest dobre czy nie, że jak masz bon do tylko jednej sieci sklepów -
    to subiektywna ocena. Jednak jest dopuszczalna.

    > Pozatym tak miedzy bogiem a prawda, to sam fakt dawania pracownikom bonow
    > jakiejs sieci sklepow (nawet z konsorcjum kilku sieci) to czysta jak lza
    > korupcja. Zaprzecza to wolnosci konkurencji itp. Widac to golym okiem w
    a ja bym to nazwal dobrym marketingiem sieci sklepów. Nie jest źle, jeżeli
    firma znajduje sobie rzeszę jakis klientów. I prawie na pewno osoby
    zarządzające biorą w tym interes pracownika. Bo ile na to "wyda" sieć
    sklepów, to zupełnie inna sprawa. bo nie udeża w budżet ZFŚS, w nim jest
    założenie wydania np. 100 zł rocznie na pracownika. I tyle, a nie wiecej
    firma wyda. A co za to osoba zawiadująca dostanie, to juz nie sprawa
    pracownika

    > Wiec reasumujac, przypuszczam, ze jakies reglulacje jednak zmusily
    ostatnio
    > firmy do rezygnacji z bonow (a to jest faktem) co w pelni popieram.

    a ja ci pisałem jakie są wykładnie i odnośniki do odpowiednich ustaw.
    Przeszukaj je i znajdź, bo ja takowych nie znajduję

    > Tomek

    gromax

  • 9. Data: 2004-06-29 13:19:58
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > założenie wydania np. 100 zł rocznie na pracownika. I tyle, a nie wiecej
    > firma wyda. A co za to osoba zawiadująca dostanie, to juz nie sprawa

    Czekaj bo nie kumam :)) Siec sklepow wydaje cos na to, zeby chlop z bonem
    waznym tylko w jego sklepie do niego przyszedl ?:)) Jedyny wydatek to chyba
    smar dla kogos w firmie co zarzadza pieniedzmi funduszu :)

    Oki

    Tomek

  • 10. Data: 2004-06-29 13:28:45
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    chyba
    > smar dla kogos w firmie co zarzadza pieniedzmi funduszu :)

    tak właśnie. to się nazywa reklama, marketing czy jak tam chcesz. Za to ze
    zamówisz moje usługi za 1000 zł dam ci w prezencie 100 zł. ty zarobisz, bo
    będziesz miał usługę i do tego prezent, a ja zarobie wprawdzie o 100 zł
    mniej, ale zarobię. proste, nie?

    > Tomek

    gromax