PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aplikacja

  • 1. Data: 2006-04-04 06:11:12
    Temat: Aplikacja
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Czy ktoś mi może powiedzieć skąd się wzięło to słowo? Bo w słowniku
    polskim i wyrazów obcych, jest tylko coś takiego:

    1. ozdobny wzór wycięty z tkaniny lub skóry naszyty na tło innej
    tkaniny; także: technika haftu polegająca na naszywaniu takich wzorów
    2. inform. program użytkowy, w przeciwieństwie np. do systemu
    operacyjnego lub interfejsu użytkownika
    3. praw. praktyka przygotowująca prawnika do pełnienia funkcji adwokata,
    notariusza, prokuratora, radcy prawnego, arbitra lub sędziego;
    aplikantura

    --
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
    Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

  • 2. Data: 2006-04-04 06:19:12
    Temat: Re: Aplikacja
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu BQB porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy ktoś mi może powiedzieć skąd się wzięło to słowo? Bo w słowniku
    > polskim i wyrazów obcych, jest tylko coś takiego:
    pl.hum.polszczyzna
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-04 06:47:26
    Od: u...@g...pl

    Jak zwykle angielski.
    application = podanie.
    Chyba pewny nie jestem

  • 4. Data: 2006-04-04 08:12:57
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    BQB wrote:
    > Czy ktoś mi może powiedzieć skąd się wzięło to słowo? Bo w słowniku
    > polskim i wyrazów obcych, jest tylko coś takiego:

    z ang. an application (form), to apply

    "Aplikacja" jest jeszcze znośna... skręca mnie za to boleśnie jak słyszę
    "aplikant" - skojarzenie z "replikantem" jest natychmiastowe, może to
    zbyt duży wpływ cyberpunku ;), ale... mamy przecież takie ładne słowo
    "kandydat". Więc chyba lepiej być "kandydatem" niż "aplikantem". Jeszcze
    jakiemuś blade runnerowi się pomyli ;).

    miłego dnia!
    --
    mgl