eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › 12 zachowań, których nienawidzi każdy szef

12 zachowań, których nienawidzi każdy szef

2016-05-09 13:58

Przeczytaj także: Relacje międzyludzkie w pracy: od kumpla do partnera?


7) „Wiem wszystko najlepiej”


Cenię sobie posiadanie pokory. Zdarza mi się samemu popełnić błąd – i nie upieram się na siłę przy swojej racji. Ludzie, którzy nie dostrzegają luki w swoim myśleniu bądź ignorują pomocne uwagi, mogą być bardzo uciążliwi we współpracy.

8) Czas na kolejną przerwę


Zgodnie z prawem, każdy pracodawca jest zobligowany do udzielania swoim pracownikom przerwy od pracy. Bez wątpienia każdy potrzebuje chwili odpoczynku od swoich obowiązków, ale istnieje pewien rodzaj pracowników, którzy korzystają z nich zbyt często. Niekończące się wyjścia „na papierosa” lub powtarzające się prywatne rozmowy telefoniczne prowadzone w czasie pracy są dla pracodawcy nie lada problemem. Ta sama sytuacja ma miejsce, gdy biuro zamienia się w kafeterię, a pracownicy zabijają czas, celebrując kolejne posiłki.

9) Wiecznie niezrealizowane obietnice


„Zrobię to jutro, pojutrze, do końca tygodnia” – a może nigdy. Bardzo cenię sobie pracowników, którzy są dobrze zorganizowani oraz dotrzymują terminów. W momencie gdy pracownik nie dotrzymuje danej obietnicy, nie wiem, czy ma problem z wykonaniem zadania, czy nie panuje nad swoim kalendarzem, czy zwyczajnie ignoruje swoje obowiązki.

10) Lubię być pozytywnie zaskoczony


Daję swoim pracownikom realne cele do zrealizowania. Czemu mam być zadowolony, gdy mój zespół wykona 100% planu, skoro mógłby osiągnąć cel na poziomie 130%?

11) Zdrada i kradzież informacji


Kradzież jest przestępstwem. Dane biznesowe są warte setki tysięcy złotych, a ich kradzież jest szkodliwa dla kondycji przedsiębiorstwa. Firmy ponoszą spore wydatki na usprawnienie przewagi konkurencyjnej oraz ochronę danych, które mogą być transferowane do konkurencji przez odchodzącego pracownika.

12) Problemy osobiste


Każdy ma swoje problemy i troski. Sztuką jest umiejętność oddzielenia pracy zawodowej od problemów osobistych. Niestety, negatywne emocje potrafią szybko się rozprzestrzeniać i psuć atmosferę w biurze, wpływając destrukcyjnie zarówno na pracowników, jak i na ich zaangażowanie w pracę.

Alain Kaj

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: