eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Regulamin pracy

Regulamin pracy

Przeczytaj także: 5 rzeczy, które warto wiedzieć o regulaminie pracy

Wewnątrzzakładowy akt normatywny, który reguluje kwestie związane z organizacją pracy w zakładzie, określa prawa i obowiązki zarówno pracodawcy, jak i pracowników, musi także zawierać informację o karach porządkowych przewidzianych w art. 108 Kodeksu pracy. Co ważne – nie może być mniej korzystny dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy czy innych ustaw i aktów wykonawczych.

Ustalany jest przez pracodawcę w porozumieniu z zakładową organizacją związkową (chyba, że taka nie istnieje – wówczas wyłącznie przez pracodawcę). Aby zapisy regulaminu stały się wiążące, musi on być podany do wiadomości pracowników – oznacza to, że pracownik musi mieć zapewniony dostęp do regulaminu, natomiast sam fakt zapoznania się z nim (bądź niezapoznania) nie wpływa na ważność obowiązywania zawartych w nim przepisów.

Regulaminu nie muszą wprowadzać pracodawcy, którzy zatrudniają mniej niż 20 pracowników, a także pracodawcy objęci zakładowym lub ponadzakładowym układem zbiorowym.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: