PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie pracownika po urlopie wychowawczym

  • 1. Data: 2006-05-26 15:19:10
    Temat: zwolnienie pracownika po urlopie wychowawczym
    Od: "fretkas" <f...@w...pl>

    Witam,

    Przebywam na urlopie wychowawczym, który kończy się już nie długo.Wiem,że
    pracodawca nie ma dla mnie żadnej pracy i chcę wiedziec jak powinno wyglądac
    moje zwolnienie(oczywiście wystosowane przez niego), tak żebym mogła
    pobierać należny mi zasiłek dla bezrobotnych, jak juz się zarejestruję w
    PUP.Dodam, iż jestem zatrudniona w tej firmie ponad 4 lata na nieokreślony
    czas, nie wykorzystałam urlopu wypoczynkowego od 3 lat wstecz.
    Proszę o rady jak to wszystko powinno wyglądać.
    Z góry dziękuję za rady
    Gość

  • 2. Data: 2006-05-28 15:37:46
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Gość
    >
    > Witam. Pracodawca łachy Ci nie robi musi Cię zatrudnić, po okresie urlopu
    wychowawczego, uprzedź go piseminie ( 14 dni przed terminem ukończenia uropu )
    że po urlopie wracasz do pracy. Zatrudnie Ciebie to jego broszka , urlop
    powinnaś sobie zaplanować i wykorzystać.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-05-28 20:54:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    po podjęciu pracy po urlopie wychowawczym pracodawca może Ci wręczyć
    wypowiedzenie 3-miesięczne z podaniem konkretnej przyczyny. Jeżeli to
    będzie likwidacja stanowiska pracy lub inne przyczyny niezależne od
    pracownika a pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników, to
    będzie Ci przysługiwać odprawa.
    Nie piszesz, jak długo korzystasz z urlopu wychowawczego, ale piszesz,
    że od 3 lat nie korzystałaś z urlopu wypoczynkowego.
    Za okres urlopu wychowawczego nie nabywa się prawa do urlopu
    wypoczynkowego, natomiast przez rozpoczęciem urlopu wychowawczego
    miałaś prawo do wykorzystania całości przysługującego Ci urlopu
    wypoczynkowego.
    Prawo do urlopu wypoczynkowego przedawnia się po 3 latach.

    wa

  • 4. Data: 2006-08-22 14:09:00
    Od: "rekin" <...@w...pl>