PracaGrupypl.praca.dyskusje › zus

  • 1. Data: 2002-10-02 11:43:37
    Temat: zus
    Od: "Michał Pawlak" <m...@p...fm>

    witam
    będąc zatrudnionym w firmie (pełny zus) mam zamiar otworzyc działalność
    gosp.Czy opłacając z działalności również pełen zus podczas choroby
    otrzymywać będę zasiłek chorobowy z dochodu z tych dwóch miejsc ??

  • 2. Data: 2002-10-02 14:44:10
    Temat: Re: zus
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > będąc zatrudnionym w firmie (pełny zus) mam zamiar otworzyc działalność
    > gosp.Czy opłacając z działalności również pełen zus podczas choroby
    > otrzymywać będę zasiłek chorobowy z dochodu z tych dwóch miejsc ??

    1. nie musisz placic FUSow z DG jesli zarabiasz na etacie ze 760 brutto.
    2. nawet jesli musisz, ubezpieczenie chorobowe nie jest obowiazkowe dla DG
    3. musisz chorowac nieprzerwanie 30 dni zeby wogule dostac zasilek ch. z DG
    a na 30 dni to trzeba naprawde chorowac, bo ryzyko sprawdzenie
    jest duzo wieksze niz przy chorobach 3-5-10 dniowych.
    4. zasilek bedzie proporcjonalny do podstawy placenie skaldek
    - jak chcesz placic skladki od minimum, to cale g. dostaniesz
    5. zasilek mozesz dostac dopiero po chyba 6 miesiacach
    **TERMINOWEGO** oplacania skladek.
    jeden dzien spoznienia i musisz placic znowu pol roku :-))))
    zeby zaczac sie zalapywac, ale nikt Ci tych skladek ,,zmarnowanych''
    nie zwroci oczywiscie :>>>.

    reasumujac - nie opyla sie w zaden sposob...
    nawet jesli mozna brac zasilek z dwu zrodel.

    jak gdzies naklamalem (wiedza dosc stara, byc moze cos sie zmienilo
    albo zmienilo mi w glowie ;-) pod wplywem sklerozy) to zaraz mnie ktos
    zbeszta i poprawi...

    pozdrawiam

    romekk

    --