PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana warunków umowy

  • 1. Data: 2002-03-28 06:17:22
    Temat: zmiana warunków umowy
    Od: "Przemek" <p...@k...p.lodz.pl>

    Witajcie,
    W wyniku kłopotów finansowych firmy pracodawca chce zmienić warunki umowy
    (obnizyc płace o ok 15%). O tym pomysle dowiedzieliśmy się wczoraj: od
    pierwszego kwietnia albo pracujemy 'po nowemu', albo wybieramy rozwiązanie
    umowy. I tu moje pytania:
    - od powiadomiwnia do wejścia w zycie umowy (1 kwietnia) nie ma nawet
    tygodnia - czy to nie za krótko?
    - Czy nie ma jakiegoś okresu 'ochronnego' w którym obowiązywała by jeszcze
    stara umowa? Nie podoba mi się (od strony kodeksu), że już nowy miesiąc
    pracujemy na nowej, gorszej umowie.

    - decyduję sie pracować dalej (choć nie przeczę, że będę sie rozglądał), ale
    czy nie ma mozliwości aby pójść jakąś 'trzecią drogą'?

    - co jesli nie przyjmę do wiadomości takich ruchów i nie podpisże zadnych z
    papierów?

    zatrudnony jestem od ponad roku, na umowę na czes nieokreślony.
    Prosze o szybkie odpowiedzi, bo do jutra musimy podpisać umowy

  • 2. Data: 2002-03-28 06:47:18
    Temat: Re: zmiana warunków umowy
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudnony jestem od ponad roku, na umowę na czes nieokreślony.
    > Prosze o szybkie odpowiedzi, bo do jutra musimy podpisać umowy
    Witam,
    Zakładam, że piszesz o umowie o pracę, a nie o umowie cywilnoprawnej.
    Tzw. wypowiedzenie zmieniające (czyli takie jakie w/g Twojej relacji
    dostaliście) normowane jest w art.42 k.p.
    Znajdziesz tam odpowiedź na wszystkie powyższe pytania.
    Pozdrawiam,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl