PracaGrupypl.praca.dyskusje › zawód - wróżka?

  • 1. Data: 2005-05-18 14:09:57
    Temat: zawód - wróżka?
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Mam pytanie - w imieniu mojej Żony; czy "wróżka" to zawód, czy powołanie?
    ;-)

    A poważnie - w jaki sposób i na jakich zasadach podatkowych prowadzi swoją
    działalność wróżka? W zawodzie wolnym nie ma takiej profesji, więc ryczałt
    "z urzędu" odpada". Może to jakaś forma consultingu? ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2005-05-18 17:42:11
    Temat: Re: zawód - wróżka?
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 18 maj 2005 w liście [news:d6fiul$31n$2@opal.icpnet.pl] Maciej
    Ślużyński [m...@A...pl] napisał(a):

> [...]
    > prowadzi swoją działalność wróżka? W zawodzie wolnym nie ma takiej
    > profesji, więc ryczałt "z urzędu" odpada". Może to jakaś forma

    He, he, astrologia się to nazywa ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2005-05-19 08:25:43
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Rafał Wawrzycki napisał:

    > He, he, astrologia się to nazywa ;)

    czasami się wtrącam więc dzisiaj też sobie pozwolę:)z ta astrologią
    (astrologami i astrolożkami)to nie tak do końca :) wróżka wróży z czego
    popadnie, z ręki, z fusów i nie mam pojęcia czego jeszcze(nigdy u wróżki
    nie byłam ale widziałam jedną w 'pracy'), a astrolog(przynajmniej taki
    porządny) musi się trochę napracować, określić położenie głównych ciał
    niebieskich w chwili urodzin(ta chwila musi być określona co do minuty)
    a to jest szperanie po almanachach (teraz to kompy potrafią zrobić za
    pomocą zmyślnych programów), potem musi powkładać je do odpowiednich
    domów i jeszcze zinterpretować. nie ma lekko ;)

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 4. Data: 2005-05-19 08:43:39
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 19 maj 2005 w liście [news:d6hio2$qhk$1@nemesis.news.tpi.pl]
    Kanta [k...@n...onet.pl] napisał(a):

> [...]
    > zmyślnych programów), potem musi powkładać je do odpowiednich
    > domów i jeszcze zinterpretować. nie ma lekko ;)

    Oczywiście masz rację. Choć zapewne są wróżki, które polegają na
    planetach. Mi chodziło o to, że jak najbardziej, można wróżenie podpiąć
    pod działalność gospodarczą. Nazywa się to wtedy astrologia. Numerek
    PKD jest następujący:

    93.05.Z Działalność usługowa pozostała, gdzie indziej
    niesklasyfikowana

    Podklasa ta obejmuje:
    - działalność astrologiczną i spirytystyczną,

    Następne zapisy też są niezłe:

    - działalność biur towarzyskich, biur matrymonialnych,
    - prowadzenie schronisk dla zwierząt domowych,
    - działalność związaną z tresurą zwierząt domowych,
    - działalność organizacji badających genealogię,
    - usługi czyścibutów, portierów, pracowników obsługi parkingów
    itp.,

    Tak więc wróżki są w jednej grupie z np. portierami i czyścibutami ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/