PracaGrupypl.praca.dyskusje › "zatrudnienie" opiekunki

  • 1. Data: 2003-10-15 06:10:23
    Temat: "zatrudnienie" opiekunki
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    wiam,

    opiekunka do mojego dziecka, poprosiła mnie o wpłacanie jej przychodu na
    konto i nie miał bym pytań gdybym ją zatrudniał ale ja jej oficjalnie nie
    zatrudniam.
    I teaz moje pytanko: czy się zgodzić na to ?
    czy lepiej dla obu stron bedzie sie rozliczac z reki o reki ?
    jaka umowe powinienem podpisac z opiekunka aby zalegalizowac jej prace dla
    mnie jako osoby indywidualnej ?

    z góry dzieki za odp.
    pzdr
    seba

  • 2. Data: 2003-10-15 06:43:46
    Temat: Re: "zatrudnienie" opiekunki
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > I teaz moje pytanko: czy się zgodzić na to ?
    > czy lepiej dla obu stron bedzie sie rozliczac z reki o reki ?
    > jaka umowe powinienem podpisac z opiekunka aby zalegalizowac jej prace dla
    > mnie jako osoby indywidualnej ?

    Jesli zaczniesz jej wyplacac na konto, to bedzie slad ze ja zatrudniasz.
    W przypadku wiec jakichkolwiek problemow/klotni bedziesz na straconej
    pozycji, poniewaz bedzie mozna uznac takie przelewy za wynagrodzenie z
    tytulu pracy. W zwiazku z tym US/ZUS szybko moga sie o swoje upomniec.
    Zasilajmy dalej szara strefe ;)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-10-15 07:57:47
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:bmioc6$2c5u$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > czy lepiej dla obu stron bedzie sie rozliczac z reki o reki ?
    > jaka umowe powinienem podpisac z opiekunka aby zalegalizowac jej prace dla

    ostatnio w radiu Zet Weiss dzwonil po US z pytaniem na jakiej zasadzie osoba
    fizyczna moze zatrudnic inna osobe fizyczna.

    Wyszlo na to, ze TYLKO na umowe o prace... Moze zaproponuj opiekunce, ze
    mozesz przelewac jej pieniadze na konto, pomniejszone o ZUS i podatek...
    Mysle, ze szybko z tego zrezygnuje.

    Kania

  • 4. Data: 2003-10-15 15:47:44
    Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > czy lepiej dla obu stron bedzie sie rozliczac z reki o reki ?
    > jaka umowe powinienem podpisac z opiekunka aby zalegalizowac jej prace dla

    przecież możesz jej wpłacać te pieniądze nie pisząc w tytule przelewu że to
    wynagrodzenie, tylko na przykład "zwrot pożyczki", "rata, wrzesień 2003"
    itepe ;-) Sama nie raz w ten sposób miałam płacone za opiekę. Niania też
    człowiek.

    D.

  • 5. Data: 2003-10-15 19:28:50
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wynagrodzenie, tylko na przykład "zwrot pożyczki", "rata, wrzesień 2003"
    > itepe ;-) Sama nie raz w ten sposób miałam płacone za opiekę. Niania też

    A ja jestem swiadkiem nastepujacej sytuacji:

    Kobita przychodzi do znajomego i prosi go o fikcyjne zatrudnienie na
    pol roku. Wszystko oplaca sobie sama - po to zeby miec staz do
    emerytury. Mija te pol roku, ona znika i teoretycznie sprawa jest
    zamknieta. A tu znienacka przychodzi pozew z Sadu pracy ;) Otoz ta
    kombinatorka stwierdzila, ze moze jeszcze sobie darmo dorobi i pozwala
    uczynnego kolege o wynagrodzenie ! No bo przeciez nie podpisywala listy
    wyplat, ani przelewow nie bylo.

    Ale w sadzie szybko przegrala. Pracodawca i pracownicy zgodnie
    stwierdzili, ze umowe o prace podpisala, do pracy sie nigdy nie stawila,
    a swiadectwo pracy dostala przez pomylke ... ale facet uczynnosci juz
    pozalowal.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2003-10-16 11:40:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dorota D. napisał:

> [...]
    > wynagrodzenie, tylko na przykład "zwrot pożyczki", "rata, wrzesień 2003"
    > itepe ;-) Sama nie raz w ten sposób miałam płacone za opiekę. Niania też

    Pod warunkiem, że kiedyś US nie zagnie haka na zainteresowanych i nie
    przyjrzy się ich kontom bankowym - wystarczy - co prawda będzie z
    opodatkowania czynności cywilno-prawnych i ewentualnie z przychodu
    związanego z odsetkami, ale zawsze coś się znajdzie. A dodatkowo, gdyby
    oboje szli w zaparte, to jest jeszcze 75% karny podatek od osób
    fizycznych, za przychody z niewiadomego źródła.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)