PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie - ograniczenia wiekowe w szkole państwowej

  • 1. Data: 2002-07-30 14:37:47
    Temat: zatrudnienie - ograniczenia wiekowe w szkole państwowej
    Od: "Jan Milion" <J...@w...pl>

    przeczytałem ogłoszenie na grupie pl.praca.oferowana
    czy jest to zgodne z prawem? Chodzi mi tutaj o wyrażenie "wiek kandydata nie
    moze przekraczac 45 roku zyci".

    Pozdrawiam

    Panstwowe Studium Stenotypii i Jezykow Obcych -ZSP w Warszawie poszukuje
    kandydatow na stanowisko nauczyciela informatyki w pelnym wymiarze godzin
    (18/tygodniowo)
    Wymagania:
    znajomosc systemow windows 9.x
    znajomosc systemu windows nt
    bardzo dobra znjomosc pakietu office
    znajomosc zagadnien z zakresu organizacji sieci LAN/WAN
    doswidczenie w pracy na podobnym stanowisku
    wiek kandydata nie moze przekraczac 45 roku zyci

    Zgloszenia (cv wraz ze zdjeciem oraz list motywacjny prosze przesylac na
    adres n...@o...edu.pl

  • 2. Data: 2002-07-30 16:56:44
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Jan Milion <J...@w...pl> wrote:
    > przeczytałem ogłoszenie na grupie pl.praca.oferowana
    > czy jest to zgodne z prawem? Chodzi mi tutaj o wyrażenie "wiek kandydata nie
    > moze przekraczac 45 roku zyci".

    to jedna z czesto powtarzanych tu dyskusji ;-),
    wiec mam juz (jak i inni ewentualni dyskutnci) juz dobrze wyrobiona
    opinie na ten temat...

    nie wiem czy jest to niezgodne z prawem, ale imho takie i inne tez 'niezgodne'
    z prawem czy czyims (imho) zle pojetym political correction uscislenia ofert
    sa pozytywne i potrzebne. [imho, imho, imgo!!!]

    pracodawca jesli nie bedzie mogl tego umiescic w ogloszeniu, to nie umiesci,
    ale i tak zatrudni kogos kto spelni TE niewypowiedziane wymogi.
    Uzasadni swoj wybor oczywiscie zgodnie z prawem - to nie problem.
    dlatego jako poszukujacy pracy wole od razu wiedziec, ze na to ogloszenie
    mam nie odpowiadac, bo jestem za stary, za brzydki, za bialy, czy zbyt
    meski... 'Zatrudnie kogos kto bedzie robil striptiz ;-))) - to dla mnie,
    czy nie? za odpowiednio duzo kasy moge robic striptiz...'.
    IMHO ze wzgledu na szcunek dla __mojego__ czasu oraz dla czasu tego, kto
    zamieszcza takie 'precyzyjne' ogloszenie nie powinno sie tego zakazywac
    ani pietnowac. Political correction to czysta hipokryzja w stylu amerykanskim...
    imho NIE jest to rasizm, popieranie nierownosci spolecznych itd., ale o tym
    mozemy tu sie zadyskutowac na smierc...

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-07-30 18:08:32
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >Political correction to czysta hipokryzja w stylu amerykanskim...

    Zyjac kilkadziesiat lat w spoleczenstwie, w którym prawie
    nie stosuje sie uprzejmosci (mam na mysli spoleczenstwo polskie),
    bardzo mi sie *czasem* marzy taka odrobina hipokryzji
    w amerykanskim stylu...
    Wiem jednak, ze my POLACY jestesmy na takie rzeczy za madrzy.
    Bo przeciez zycie to powazna sprawa i nie ma, co go tak splaszczac
    jakimis grzecznostkami.

    Pozdrawiam
    Artur

    my POLACY jestesmy za madrzy na uprzejmostki,
    zreszta i tak wszyscy wiemy, ze sie *TU* wszyscy kochamy.