PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaległy urlop

  • 1. Data: 2002-04-26 08:25:40
    Temat: zaległy urlop
    Od: "info" <i...@g...pl>

    Witam
    mam pytanie do znawców tematu
    mam zaległy urlop za 2000 i 2001 w wysokosci poand 40 dni
    w tej chwili w firmie nastepuje zmiana umów i bede zatrudniony na najnizasza
    umowe reszta umowa zlecenie
    i pytanie czy mogę sie domagać zwrotu kasy za urlop wedlug starych stawek

    Pzdr
    Grzesiek

  • 2. Data: 2002-04-26 08:48:23
    Temat: Re: zaległy urlop
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "info" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    > i pytanie czy mogę sie domagać zwrotu kasy za urlop wedlug starych stawek

    Nie, chyba, że przestaniesz pracować u tego pracodawcy na umowę o pracę.
    Generalnie duużo na tym stracisz bo zarówno ekwiwalent za urlop jak i
    wynagrodzenie za czas urlopu liczy się z ostatnich miesięcy.
    Sposób obliczenia ekwiwalentu i wynagrodzenia za czas urlopu określają
    przepisy Rozporządzenia
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 08.01.1997 r. w sprawie
    szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania
    wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop (Dz.U.nr
    2 poz. 14).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-26 08:52:07
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowe reszta umowa zlecenie
    > i pytanie czy mogę sie domagać zwrotu kasy za urlop wedlug starych stawek

    Kiedys funkcjonowalo..nie sledze ew zmian..ze urlop naliczano wg sredniej za
    ostatnie przepracowane bodajze 3 miesiace...czyli jesli szybko wybierzesz,
    powinienes miec zaplacone wg starych wyplaconych stawek
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-04-26 09:19:28
    Od: "info" <i...@g...pl>

    no tak ale skoro nie chca mnie wyslac na ten urlop ani wyplacic ekwiwalentu
    to nic nie moge zrobić oprocz tego ze sie zwolnie ??????
    ewentulanie oni mnie i wtedy musza ?

  • 5. Data: 2002-04-26 09:31:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > no tak ale skoro nie chca mnie wyslac na ten urlop ani wyplacic ekwiwalentu
    > to nic nie moge zrobić oprocz tego ze sie zwolnie ??????
    > ewentulanie oni mnie i wtedy musza ?

    wtedy chyba(nie jestem kadrowcem tylko "czlowiekiem z dlugim stazem pracy")tak.
    mozesz jeszcze sprobowac ewentualnie dogadac sie nieformalnie i nieprzepisowo
    tj. idziesz na urlop teraz, wg starych stawek, a tak naprawde przychodzisz do
    pracy i pracujesz....niewygodne, tracisz urlop i ryzykowne dla pracodawcy...ale
    sie zdaza

    Pozdrawiam
    Krzysztof