PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz konkurencji a wypowiedzenie › zakaz konkurencji a wypowiedzenie
    From: "Loodek" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zakaz konkurencji a wypowiedzenie
    Date: Tue, 22 Feb 2005 16:52:11 +0100

    Miałem umowe o zakazie konkurencji (jestem zobowiązany 6 mieś po dacie
    ustania stosunku pracy nie zatrudniać się w firmach konkurencyjnych i u
    klientów mojego byłego pracodawcy za co powinienem dostawać 25%
    wynagrodzenia z ostatniego miesiąca przez 6 miesięcy).
    Zostałem zwolniony z pracy. Nikt nie zwolnił mnie z obowiązku przestrzegania
    tej umowy, a mogli to zrobić na podstawie zapisu w umowie:
    "Pracodawca uprawniony jest do zwolnienia Pracownika z zobowiązania
    przyjętego na mocy par.3 niniejszej umowy. Oświadczenie pracodawcy w tym
    zakresie winno być złożone w formie pisemnej, najpóźniej w dacie
    sporządzenia świadectwa pracy")
    Pracodawca twierdzi że nie musi mi płacić - nie odpowiada na moje wezwania.

    Mam pytanie - co może być podstawą zwolnienia z obowiązku przestrzegania
    umowy o zakazie konkurencji?
    Czy ze zwróceniem się do sądu pracy powinienem czekać aż upłynie termin
    płatności ostatniej raty (6 mieś od zwolnienia) czy moge już teraz dochodzić
    swoich roszczeń (upłyną termin 2 raty)? Czy są jakieś konkretne terminy w
    jakich muszę się upomnieć o odszkodowanie żeby móc się ubiegać przed sądem
    czy jest zwykły okres przedawnienia roszczeń - 2 czy 3 lata?

    Z góry dziękuje za odpowiedź :)))