PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po X latach pracy za granica wracam i ...

  • 1. Data: 2008-01-31 06:48:58
    Temat: Po X latach pracy za granica wracam i ...
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Witam.

    Przypuśćmy, że ktoś pracował X lat poza Polską (np. 10) i po tym
    czasie stwierdził, że jednak warto wracać do Polski. I teraz powstaje
    kwestia - jak powtórnie się "zaaklimatyzować" na polkim rynku pracy.
    Ma ktoś z grupowiczów jakieś osobiste doświadczenia? A jak to jest
    widziane od strony rekrutujących w Polsce jak rozmawiają z takim
    człowiekiem?

    Oczywiście mówimy o pracy "na biało" i w zawodzie, a nie 10 lat
    zmywaka, etc. A dla utrudnienia to dość wąska działka inżynierska, i w
    Polsce istnieją ze trzy, cztery firmy z którymi można po powrocie
    rozmawiać o pracy i myśleć o zatrudnieniu z marszu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2008-01-31 12:12:44
    Temat: Re: Po X latach pracy za granica wracam i ...
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ier2q3pdbs1rjgrrnlpsoidq9dsgfoutsk@4ax.com, *Grzegorz
    Krukowski* wrote:
> [...]
    > Polsce istnieją ze trzy, cztery firmy z którymi można po powrocie
    > rozmawiać o pracy i myśleć o zatrudnieniu z marszu.

    W dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych cenach biletow lotniczych to
    chyba mozna myslec o rekrutacji zdalnej i jak juz znajdziesz prace to sie
    sprowadzasz.
    Jesli to faktycznie waska dzialka a ty jestes odpowiedniej klasy specjalista
    to chyba jesli beda potrzebowac czlowieka takiego jak ty to nie beda mieli
    problemu ze 10 lat mieszkales poza Polska. Pewnie w Polsce za duzo takich
    specjalistow z 10 letnim (lub wiekszym) doswiadczeniem nie ma. W koncu malo
    jest miejsc gdzie mogliby pracowac.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-02-01 10:14:23
    Od: Iterate <i...@g...com>

    Ja wróciłem do Polski po 7 latach, pracy na miejscu nie szukałem,
    ponieważ wcześniej znalazłem chętnych na biznes w Polsce (branża IT) tam
    skąd wróciłem do Polski. Jak na razie cieszę się ze swojej decyzji,
    warto było. Powrót jednak nie jest łatwy, w Polsce jest taka masa
    biurokratycznych absurdów, że aż trudno w to uwierzyć. Niestety Polacy w
    kraju tak na prawdę nie wyobrażają sobie, że może być inaczej, milej i
    prościej, kiedy opowiadam im przez jakie kretyństwa muszę przebrnąć w
    urzędach, wzruszają ramionami mówiąc że swoje trzeba odstać. Mimo że
    nieprzyjemne sytuacje czyhają zewsząd, warto było wrócić.

    Jeśli nie spróbujesz wrócić, to zawsze będziesz się zastanawiał, "co by
    było gdybym". W tej chwili znów wyjechać z Polski to pryszczyk, więc
    praktycznie nic nie ryzykujesz próbując wrócić do kraju.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia!