PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyrażam zgodę na przetwarzanie danych;

  • 1. Data: 2004-11-30 23:21:26
    Temat: wyrażam zgodę na przetwarzanie danych;
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    hejka;

    przejrzalem pobierznie archiwum i nie znalazlem nic ciekawego;

    nurtuja mnie takie dwie kwestie:

    1) jezeli firma nie prosi o dodanie "wyrazam zgode na przetwarzanie
    danych osobowych", ale prosi o CV i LM, to oznacza to chyba brak
    profesjonalizmu z jej strony - prawda??

    2) jezeli firma zyczy sobie tylko "wyrazam zgodne na przetwarzanie",
    ale albo nie domaga sie "w celach rekrutacji" lub jawnie zada
    "w celu ich przetwarzania a także wielokrotnego udostępniania wraz z
    opinią psychologiczną osobą trzecim dla potrzeb realizacji procesu
    rekrutacji", to raczej trzeba omijac szerokim lukiem, bo firemka
    moze miec jako glowny cel pozyskanie bazy danych osobowych; prawda??

    adas;

  • 2. Data: 2004-12-01 04:39:42
    Temat: Re: wyrażam zgodę na przetwarzanie danych;
    Od: "exe the cute" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adasiek" napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1) jezeli firma nie prosi o dodanie "wyrazam zgode na przetwarzanie
    > danych osobowych", ale prosi o CV i LM, to oznacza to chyba brak

    lub oznacza: roztargnienie / brak znajomości obowiązującch przepisów
    prawnych / że ogłoszenie dodawał praktykant / milion innych, włącznie z tym
    co podałeś

> [...]
    > rekrutacji", to raczej trzeba omijac szerokim lukiem, bo firemka
    > moze miec jako glowny cel pozyskanie bazy danych osobowych; prawda??

    prawda, ale znowu tylko teoretycznie.... w pierwszym przypadku raczej mało
    prawdopoobne, raczej patrz pkt 1, w drugim - prawdopodobne.
    Najlepiej udać się na stronę WWW tejże firmy, sprawdzić czym się zajmuje, i
    po kłopocie ;-]
    Jeśli nie znajdziesz nic na temat firmy w necie - radzę odpuść, z własnego
    doświadczenia: niedawno dałem się nabrać jednym oszustom, i to z czystego
    lenistwa! A wystarczyło google.pl....

    Pzdr
    Exe Very Cute

  • 3. Data: 2004-12-01 13:24:25
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    http://www.giodo.gov.pl/144/j/pl/

  • 4. Data: 2004-12-01 18:07:54
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1) jezeli firma nie prosi o dodanie "wyrazam zgode na przetwarzanie
    > danych osobowych", ale prosi o CV i LM, to oznacza to chyba brak

    Niekoniecznie - zgodnie z opinią GIODO nie jest konieczna dodatkowa zgoda na
    przetwarzanie danych osobowych osób, które ubiegają się o pracę:

    "Należy podkreślić, iż złożenie takiego oświadczenia [zawierającego podanie o
    przyjęcie do pracy wraz z danymi osobowymi - przyp. mój] przez osobę ubiegającą
    się o zatrudnienie lub pracownika nie może być utożsamiane z oświadczeniem o
    wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych tych osób, o którym mowa w
    art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych. Zgoda ta jest zbędna,
    bowiem przetwarzanie danych przez pracodawcę w opisanym powyżej zakresie,
    odbywa się na podstawie szczególnego przepisu prawa, a więc przy spełnieniu
    przesłanki określonej w art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie danych
    osobowych. "

    Art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy mówi, że dane osobowe mogą być przetwarzane bez
    zgody osoby zainteresowanej, jeśli zezwala na to przepis prawa.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl