PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje

  • 11. Data: 2003-12-13 21:04:30
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:brftlh$e8b$1@opal.futuro.pl...

    > wyslania,
    >
    > Dziekuje wszystkim za odpowiedzi: uscisle wiec: czesto sie tak zdaza, ze w
    > firmie przez dluzszy okres (w siedzbie z KRS) jestem sam (dziwna sytuacja
    > ale prawdziwa). Czyli co? Wysylam sam polecony i sam go odbieram?
    (normalna
> [...]
    odbieram
    > korespondencje i podpisuje polecone...) Czy ktos sie moze powolac na
    > konkretne przepisy?

    > jemu
    >
    > No tu mam pewne watpliwosci zwiazane z tym co napisalem w punkcie 2. Jesli
    > wysle wypowiedzenie i sam je odbiore to co powineinem zrobic? Przeslac do
    > miejsca w ktorym aktualnie znajduje sie prezez? (no bo wyobrazcie sobie,
    ze
    > wysylam list imiennie na prezesa i zostawiam go w firmie nieotwartego bo
    > jest imienie: np. Jan Kowalski, ABC Sp. z o. o., l. jaskdjhd nr4,
    Krakow)??
    > Czy nie bede oskarzony o nieprzekazanie korespondencji? (dodam, ze
    > praktycznie zadne listy imienne na prezesa nei przychodza do firmy, wiec
    nie
    > ma regul...)

    Moze polecony lub jeszcze lepiej poczta kurierska na adres domowy?
    Jesli pracownikowi mozna w ten sposob przeslac wypowiedzenie, to pracodawcy
    rowniez.

    ---

  • 12. Data: 2003-12-14 22:18:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, w...@i...pl napisał(a):

    > 1. Pracodawca molestuje mnie psychicznie w miejscu pracy (wulgarne odzywanie
    > sie, wyznaczanie zadan do wykonania niemozliwych czasowo, brak komunikacji
    > polegajacy na nieprzyjmowania do wiadomosci <niewysluchiwaniu> zadnych
    > argumentow z mojej strony,

    Skad ja to znam:-/
    Gdybys mial swiadkow. Moze byly wspolpracownik?

    > zmuszanie do pracy po godzinach, w weekendy,
    > podczas zwolnienia chorobowego, podczas urlopu itp.).

    Musisz zaczac zbierac dowody na to, ze rzeczywiscie pracowales w
    okreslonym czasie i miejscu. Np. przy wyjsciu mozesz zadzwonic do
    domu. W bilingu bedzie to odnotowane. To samo po przyjsciu do
    pracy w niedziele i tuz przed wyjsciem. Jezeli nie masz telefonu
    w domu, to do kogos z kim b. czesty kontakt nie bedzie zbyt
    podejrzany. Jezeli w budynku jest straznik, zbieraj podpis z
    godzina wejscia i wyjscia. I tak sie to kiedys wyda, ale co
    zbierzesz, to Twoje.

    > Nie wiem czy moge
    > nazwac to mobbingiem?

    Tak

    > Pytanie brzmi, czy jest jakas instytucja w Polsce, ktora pomaga w tego typu
    > przypadkach (rozwazam mozliwosc podania pracodawcy do sadu - moja
    > wytrzymalaosc psychiczna jest na wyczerpaniu).

    Panstwowa Inspekcja Pracy.

    > 2. Zastanawiam sie rowniez nad wypowiedzeniem umowy o prace.

    Nie dawaj wypowiedzenia, dopoki nie bedziesz pewny, ze otrzymasz
    potem zasilek. Jak? To juz wyjasnili Ci grupowicze. Wytrzymaj
    jeszcze troche i zbieraj dowody. ZBIERAJ DOWODY.
    Same slowa, to moze byc za malo.
    Jak juz bedziesz mial wystarczajaca ilosc dowodow, nie informuj
    pracodawcy, tylko zloz pozew do sadu pracy. Wtedy mozesz juz
    zaczac pracowac normalnie. Nie zostawaj po godzinach. Zazadaj
    takiego polecenia na pismie. I tak cie wyrzuci:-( Ale do tego
    momentu troche odpoczniesz.

    W kazdym razie mozesz napisac do mnie na priva. Moze cos razem
    wymyslimy.

    > 5. Czy moge wypowiedziec umowe o prace bez okresu wypowiedzenie (lub zadac
    > odszkodowania) w przypadku lamania przez pracodawce prawa?

    Tak.
    Kodeks Pracy
    Art. 55. § 1^1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę w trybie
    okre?lonym w §
    1 także wtedy, gdy pracodawca dopu?cił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowi?zków wobec pracownika; w takim przypadku
    pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia
    za
    okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na
    czas
    okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy - w wysoko?ci
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    Tak w ogole, to baaardzo pouczajaca lektura. Szczegolnie jesli
    jest z komentarzami.

    > jak to uczynic? jakie przedstawic dowody? (czy np. dyktafon jest dowodem?)

    Byloby fajnie jakby Ci sie udalo. Zawsze kolejny argument. Tylko
    sprawdz najpierw, czy dobrze nagrywa przez warstwe ubrania;-)

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 13. Data: 2003-12-14 23:40:31
    Od: <w...@i...pl>

    Mam jeszce jedno pytanie dotyczace wypowiedzenia o prace:
    czy jesli pracodawca lamie zapisy z umowy o prace:
    np: mam zapisane, ze do pomocy w wykonywaniu moich zadan bedzie przydzielona
    dodatkowa osoba, a te osobe sie zwolni...
    co wtedy?
    lamianie zapisow umowy?
    Czy moge i w jaki sposob, najbardziej dla siebie korzystny wypowiedziec
    umowe? (bez okresu wypowiedzenia? jakies odszkodowanie?)

    pozdr
    w...@i...pl

  • 14. Data: 2003-12-14 23:58:30
    Od: <w...@i...pl>

    I jeszce jedno, sorki, ze na raty:

    jesli moj prezes nie mowi po polsku to w jakim jezyku powinienem mu wyslac
    wypowiedzenie??
> [...]
    > w...@i...pl

    jesli moj prezes nie mowi po polsku to w jakim jezyku powinienem mu wyslac
    szczerze mowiac, wolalbym po polsku, nie bede mu niczego ulatwial...

  • 15. Data: 2003-12-15 00:17:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003 00:58:30 +0100, <w...@i...pl> wrote:

    >jesli moj prezes nie mowi po polsku to w jakim jezyku powinienem mu wyslac
    >wypowiedzenie??
    Pracujesz w Polsce? Jezykiem urzedowym _w Polsce_ jest jezyk polski.
    BTW: W jakim jezyku masz umowe?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 16. Data: 2003-12-22 12:42:41
    Od: "Andrzej Gromadziński" <a...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > np.
    > nie

    > (normalna
    > odbieram

    mógł się z treścią zapoznać. W wyżej omówionej sytuacji proponowałabym
    przyjęcie odpowiednią pieczęcią dokumentu Wypowiedzenia (nawet przez autora
    tego dokumentu). Potwierdzoną kopię zatrzymujemy u siebie. Jednocześnie
    trezba się skontaktować z Pracodawcą - telefonicznie, mail, sms -
    jakkolwiek, natomiast w taki sposób, aby poinformowac pracodawcę, że takie
    pismo zostało złożone i o jego treści. Wysyłanie na adres prywatny
    pracodawcy nie jest zgodne z prawem - umowa o pracę nie była zawierana z
    osobą fizyczną, tylko z osobą prawną (w tym przypadku chyba tak było?).

    Jesli
    > ze
    > Krakow)??
    > nie

    Przesłać takie pismo można dopiero, jak Prezes wyrazi na to zgodę - wcześnie
    warto w siedzibie zarejestrować to pismo, powiadomić telefonicznie Prezesa,
    a potem ,ożna już z nim ustalać, gdzie przesłać - wypowiedzenie jest
    przyjęte przez Pracodawcę w dniu postawienia pieczęci przyjęcia przez
    przedstawiciela Pracodawcy - sekretarkę, czy autora tego postu.

    > Moze polecony lub jeszcze lepiej poczta kurierska na adres domowy?
    Nie

    > Jesli pracownikowi mozna w ten sposob przeslac wypowiedzenie, to
    pracodawcy
    > rowniez.
    Pracownik podpisuje umowę o pracę jako osoba fizyczna z adresem domowym,
    pracodawca podpisuje z adresem firmowym i tam wysyłamy dokumenty>

  • 17. Data: 2003-12-22 13:21:01
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Gromadziński <a...@o...pl> napisał(a):

    > Pracownik podpisuje umowę o pracę jako osoba fizyczna z adresem domowym,
    > pracodawca podpisuje z adresem firmowym i tam wysyłamy dokumenty>

    Przekonales mnie.
    Pomysl byl zly.

    Pzdr
    Krzysztof