PracaGrupypl.praca.dyskusje › Agent i weksel...

  • 1. Data: 2003-12-13 09:40:13
    Temat: Agent i weksel...
    Od: "MB" <m...@g...pl>

    Cześć!
    Wkrótce rozpocznę być może karierę w pewnej multiagencji (ubezpieczenia).
    Wymagają jednak, żebym podpisał weksel na 15000 zł jako zabezpieczenie
    na wypadek gdybym np. nie wywiązał się z przekazania składki klienta.
    To normalne wymaganie w opisanej sytuacji, czy jakaś fanaberia?
    Dzięki,
    MB

  • 2. Data: 2003-12-13 10:26:12
    Temat: Re: Agent i weksel...
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "MB" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na wypadek gdybym np. nie wywiązał się z przekazania składki klienta.
    > To normalne wymaganie w opisanej sytuacji, czy jakaś fanaberia?

    W normalnej firmie ubezpieczeniowej to normalne. Masz jako agent duza
    mozliwosc kradziezy skladki i ucieczki, wiec agencja sie zabezpiecza.
    Natomiast wysokosc wpisu na weksel budzi watpliwosci. Wg mnie 5000 max. Oraz
    DEKLARACJA wekslowa, bez niej weksla nie podpisuj.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 3. Data: 2003-12-13 10:45:43
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > na wypadek gdybym np. nie wywiązał się z przekazania składki klienta.
    > To normalne wymaganie w opisanej sytuacji, czy jakaś fanaberia?

    Sadze, ze ten weksel jest raczej zabezpieczeniem na wypadek tzw "lapsu"
    wystepujacego w ubezpieczeniach na zycie. Jesli kleint w przeciagu 2 lat
    (moze sa agencje gdzie wchodzi w gre inny okres?) przestaje placic skaldki,
    zrywajac w ten sposob ubezpieczenie, agent ma potracane z prowizji od
    aktualnej sprzedazy, prowizje wypalcona wczesneij za ubezpieczenia ktore
    padly (100% wyplaconej prowizji, a nie czesc proporcjonalna do czasu trwania
    ubezpieczenia). Jesli agent juz nie wspolpracuje lub nie ma sprzedazy,
    weksel umozliwia wyegzekwowanie tych pieniedzy poprzez komornika.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > Dzięki,
    > MB

    ---

  • 4. Data: 2003-12-13 11:19:15
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > To normalne wymaganie w opisanej sytuacji, czy jakaś fanaberia?

    To jest po prostu wykorzystanie dzisiejszego rynku pracy. Nie zgadzaj
    sie na to. Weksel to weksel. To po prostu inna nazwa stryczka.

    Pracodawcy zaczeli to wykorzystywac poniewaz to jest prostsza droga niz
    sad cywilny i sad pracy w przypadku gdy pracownik w czyms podpadnie.
    I wcale nie musza to byc sprawy zwiazane ze stratami finansowymi
    pracodawcy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2003-12-13 17:12:13
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczenia). Jesli agent juz nie wspolpracuje lub nie ma sprzedazy,
    > weksel umozliwia wyegzekwowanie tych pieniedzy poprzez komornika.

    Nie ma już niemal firm płacących up front. Wszystkie płacą od inkasa.
    Ale weksel to oczywiście normalka a 15000 to raczej lekko..

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 6. Data: 2003-12-13 17:13:32
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > To jest po prostu wykorzystanie dzisiejszego rynku pracy. Nie zgadzaj
    > sie na to. Weksel to weksel. To po prostu inna nazwa stryczka.

    Weksel zawsze w ubezpieczeniach u agentów funkcjonował. Niezależnie od
    dobrego, czy złego rynku.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 7. Data: 2003-12-14 05:55:50
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma już niemal firm płacących up front. Wszystkie płacą od inkasa.
    > Ale weksel to oczywiście normalka a 15000 to raczej lekko..

    Nationwide np. NIE wymaga weksli od agentów swoich.

    --
    SQLwysyn

  • 8. Data: 2003-12-14 09:17:42
    Od: "MB" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    Oraz
    > DEKLARACJA wekslowa, bez niej weksla nie podpisuj.

    Dzięki!
    Czy mógłbyś jeszcze wytłumaczyć mi, co to jest owa "deklaracja wekslowa"...?
    I dlaczego jest tak ważna...?
    Będę Ci bardzo wdzięczny,
    MB

  • 9. Data: 2003-12-14 09:39:19
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Oraz
    >

    > Dzięki!
    > Czy mógłbyś jeszcze wytłumaczyć mi, co to jest owa "deklaracja
    wekslowa"...?
    > I dlaczego jest tak ważna...?

    Zerknij np. tu
    http://www.ladona.com.pl/pisma/dekl_wek.pdf

    W skrócie: deklaracja ogranicza posiadacza weksla (zakl. ub) w mozliwosciach
    jego wypelnienia i uzycia. Weksel mozna uzyc przeciwko jego wystawcy jedynie
    na warunkach okreslonych w deklaracji.

    Przeczytaj równiez to:
    http://prawo.hoga.pl/_default_full.asp?strona=1&id=7
    398