PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie na probnym

  • 1. Data: 2004-05-13 11:26:27
    Temat: wypowiedzenie na probnym
    Od: "Zavrat" <z...@p...onet.pl>

    Pracuje na podstawie umowy o prace na 2-miesieczny okres probny. Niestety
    choc pracodawca jest ze mnie generalnie zadowolony, ja nie jestem w stanie
    zniesc jego zachowania. Bez wdawania sie w szczegoly chce wypowiedziec umowe
    o prace.

    1. Czy na okresie probnym moge wypowiedziec umowe?

    2. Jesli tak, to w jakiej formie najlepiej przygotowac wypowiedzenie? W
    dwoch wersjach - jedna za porozumieniem, druga wypowiedzenie jednostronne?
    Rozwiazanie za porozumieniem pozwoliloby mi uniknac 1-tygodniowego okresu
    wypowiedzenia, ale jesli szef sie nie zgodzi, musze chyba miec w zanadrzu
    jednostronne wypowiedzenie?

    zavrat

  • 2. Data: 2004-05-13 14:45:52
    Temat: Re: wypowiedzenie na probnym
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Zavrat w news:c7vm14$dhi$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Pracuje na podstawie umowy o prace na 2-miesieczny okres probny.
    > (...)
    > 1. Czy na okresie probnym moge wypowiedziec umowe?

    To umowa o prace, a nie cyrograf ;-) Mozna.

    Na to wyglada :-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 3. Data: 2004-05-14 05:12:52
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...op.pl> napisał w wiadomości

    > To umowa o prace, a nie cyrograf ;-) Mozna.

    A nie jest to czasem umowa na czas określony? Wtedy _nie_można_
    wypowiedzieć...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2004-05-14 09:56:31
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest to czasem umowa na czas określony? Wtedy _nie_można_
    > wypowiedzieć...

    Dość często na umowie na czas określony jest dopisek o okresie
    wypowiedzenia.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2004-05-14 15:25:48
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Waldemar Bulkowski w news:c81kvm$il5$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > A nie jest to czasem umowa na czas określony?

    Okreslony bardzo dokladnie - 2 miesiace ;-)

    > Wtedy _nie_można_ wypowiedzieć...

    Znaczy co? Jednak cyrograf? ;-) Bez przesady. Mozna :-)

    Art. 34.
    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:

    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-05-14 15:58:13
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    > Okreslony bardzo dokladnie - 2 miesiace ;-)

    Chyba tu chodziło o coś innego. Czasem bywa, że umowa, o której
    mówi się potocznie "próbna" jest sformułowana jako umowa na czas
    określony. W takim wypadku nie można wypowiedzieć umowy, o ile
    nie jest to w niej zaznaczone. Pozostaje porozumienie stron,
    ewentualnie zwolnienie dyscyplinarne.

    Pozdrawiam,
    Artur