PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie - musztarda po obiedzie? › wypowiedzenie - musztarda po obiedzie?
    From: "datura" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wypowiedzenie - musztarda po obiedzie?
    Date: Tue, 25 Feb 2003 17:34:55 +0100

    Witam,

    szkoda, ze tak pozno 'odkrylem' te grupe bo pewnie zaoszczedzilbym sobe
    troche nerwow.

    Ale od poczatku:

    Umowa jest na czas okreslony, przepracowane ponad 8 miesiecy.

    Dzis zlozylem wypowiedzenie umowy o prace na mocy artykulu 55 prim (z winy
    pracodawcy) kodeksu
    pracy. Wypowiedzenie jest datowane na dzien 3.03.03.

    W grudniu uzyskalem prawo do 10 dniu urlopu. W sumie wykorzystalem 6 dni.
    Czy w tym przypadku przysluguje mi prawo do pozostalych 4 dni? Tzn. czy od
    jutra moge wypisac sobie ten urlop i zjawic sie dopiero 3.03 i pozalatwiac
    formalnosci? W kadrach troche mnie nastraszyli bo powiedzieli, ze w razie
    wypowiedzenia urlop zmniejszy mi sie proporcjonalnie??

    Czy comiesieszne opoznienia wyplaty wahajace sie od 3 do 5 tygodni jest
    wystarczajacym argumentem, na powolanie sie na artykul 55 prim?

    Co moge zrobic gdy nie bedzie zadnej reakcji ze strony Prezesa/kadr? Czy
    moje pismo bedzie traktowane rownoznacznie z wypowiedzeniem? Czy Prezes ma
    obowiazek ustosunkowac sie (pozytywnie/negatywnie) do tego pisma?

    Do kiedy zaklad pracy ma obowiazek uregulowac zalegle naleznosci wobec mnie,
    wynikajace z comiesiecznego wynagrodzenia za prace?

    Czy na podstawie tego co napisalem powyzej, zgodnie z artykulem 55 prim moge
    ubiegac sie o zaplacenie mi za 2 tygodnie wypowiedzenia, ktore
    obowiazywaloby przy 'normalnym' wypowiedzeniu?

    I na koniec - jak Waszym zdaniem przyszly pracodawca bedzie sie odnosil do
    tego iz rozwiazanie umowy wyniklo z artykulu 55 prim (o ile slusznie go
    uzylem), czy moze robi to gorsze wrazenie niz rozwiazanie umowy na mocy
    porozumienia stron?