PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a zasilek

  • 1. Data: 2009-03-31 06:30:53
    Temat: wypowiedzenie a zasilek
    Od: "Malcolm" <n...@s...pl>

    Od ponad 3 lat pracuję w niewielkiej firmie sprzedażowej. Właściciel właśnie
    wymyślił że zatrudnieni prcownicy mają przejsć na własną działalność i świadczyć
    mu usługi na zasadzie wzajemnego fakturowania - rozliczenie ma dotyczyć
    wyłącznie wynagrodzenia z tyt. prowizji uzyskanej od sprzedaży. Mimo że mam 3
    mies. okres wypowiedzenia, poinformowano mnie, że powinienem się zgodzić na
    jednomiesięczny okres, a za to będę miał możliwość dalszej współpracy z obecną
    firmą - na zasadach jakie opisałem powyżej. Mam już kilkadziesiąt lat stażu
    pracy (a w dowodzie osobistm niestety jeszcze więcej..) i nie mam sił aby się
    "zabijać" o jakieś relatywnie niewielkie pieniądze i w związku z tym nie chcę
    przyjmować nowych zasad - wolę poszukać innej pracy..

    Mam kilka pytan:
    - czy pracodawca ma prawo do zmniejszenia mi okresu wypowiedzenia (z 3 miesięcy
    do 1 miesiąca) ?
    - na jakiej zasadzie powinienem wtej sytuacji rozwiązać umowę o pracę ?
    - czy jeśli rozwiązanie bedzie oparte na porozumieniu stron, to czy będę mógł
    się ubiegać o zasiłek dla bezrobotnych od razu po okresie wypowiedzenia?
    - wynajmuję obcej osobie garaż - sprawa jest zgłoszona do urzędu skarbowego i z
    tego tyt. odprowadzam co miesiąc podatek. Czy posiadając taki stały przychód
    będzie mi sie należał zasiłek, czy tylko ubezpieczenie (a może ani jedno ani
    drugie)?
    - czy są jakieś przepisy na które w mojej obecnej sytuacji powinienem
    szczególnie uważać?

    Bardzo dziękuję za wszystkie porady.
    Marian

  • 2. Data: 2009-03-31 14:55:30
    Temat: Re: wypowiedzenie a zasilek
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqsds1$bmc$1@nemesis.news.neostrada.pl Malcolm
    <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > Mam kilka pytan:
    > - czy pracodawca ma prawo do zmniejszenia mi okresu wypowiedzenia (z 3
    Może mieć.
    Po pierwsze jak się zgodzisz, warunki do uzgodnienia.
    Po drugie jeśli skrócenia dokonuje z przyczyn niedotyczących pracowników
    (np. upadłość, likwidacja), wówczas masz odszkodowanie w wys. 2-miesięcznego
    wynagrodzenia.
    Art. 36 §6 i art. 36^1 §1 KP.

    > - na jakiej zasadzie powinienem wtej sytuacji rozwiązać umowę o pracę ?
    Czemu ty chcesz to robić? Skoro nie bierzesz pod uwagę przyjęcia propozycji
    i ew. grtomadzenia dowodów na kamuflowanie stosuynku pracy celem ich
    wykorzystania, to niech pracodawca robi.

    > - czy jeśli rozwiązanie bedzie oparte na porozumieniu stron, to czy będę
    > mógł się ubiegać o zasiłek dla bezrobotnych od razu po okresie
    > wypowiedzenia?
    Odradzam porozumienie stron.
    http://42.pl/u/1AJZ

> [...]
    > posiadając taki stały przychód będzie mi sie należał zasiłek, czy tylko
    > ubezpieczenie (a może ani jedno ani drugie)?
    http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,73343,2205780.ht
    ml
    http://www.pupkielce.pl/obsluga/status.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-03-31 15:15:18
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Czemu ty chcesz to robić? Skoro nie bierzesz pod uwagę przyjęcia
    > propozycji i ew. grtomadzenia dowodów na kamuflowanie stosuynku pracy
    > celem ich wykorzystania, to niech pracodawca robi.

    Podejrzewam, że dlatego, że zdecydowanie łatwiej jest znaleźć pracę,
    mając w papierach wypowiedzenie umowy przez pracownika, niż
    wypowiedzenie umowy przez pracodawcę. Nawet jeśli to nie jest
    dyscyplinarka. Po prostu jest się wtedy trochę podejrzanym.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2009-03-31 15:33:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqtc2i$1e2k$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos

> [...]
    > w papierach wypowiedzenie umowy przez pracownika, niż wypowiedzenie umowy
    > przez pracodawcę. Nawet jeśli to nie jest dyscyplinarka. Po prostu jest
    Po pierwsze sprostuję błąd merytoryczny - "dyscyplinarka" to nie jest
    wypowiedzenie umowy przez pracodawcę tylko rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia i mogą go dokonać obie strony.
    Po drugie nie przeceniałbym znaczenia formy rozwiązania umowy o pracę w
    kontekście poszukiwania nowej pracy (no, może za wyjątkiem dyscyplinarki, co
    zresztą jest jednym z elementów potwierdzających uprzywilejowaną pozycję
    pracodawcy).
    I po trzecie - nawet jeśli fakt wypowiedzenia ze strony pracodawcy miałby w
    jakiś enigmatyczny sposób utrudniać znalezienie zatrudnienia, to ma to
    raczej dobrą stronę - w pewnym stopniu zabezpiecza przed zatrudnieniem się
    niechcący u durnia, który podejrzewa kandydata o coś tam, bo go poprzedni
    pracodawca zwolnił.

    --
    Jotte