PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypadek w pracy - swiadczenia

  • 1. Data: 2003-07-01 11:39:41
    Temat: wypadek w pracy - swiadczenia
    Od: "Jacek Kusmierzak" <j...@l...com.pl>

    Witam

    Piszac w skrocie - iksinski ulega wypadkowi w pracy, pracodawca sciaga
    BHP-owca ktory sporzadza protokol, kopie dostaje poszkodowany. W protokole
    stwierdza sie ze wypadek mial miejsce w miejscu pracy blablabla generalnie
    wszystko po mysli pracownika. Zeby nie bylo zbyt dobrze iksinskiemu niedlugo
    konczy sie umowa o prace na czas okreslony. Jak sie nitrudno domyslec
    pracodawca nie mial ochoty przedluzac umowy o prace. Potem okazalo sie ze do
    ZUS-u nie zgloszono wypadku mimo ze minelo blisko 30 dni od wypadku.
    Po rozmowach z ZUS-em juz wiem ze mam zlozyc kopie kopi protokolu
    "wypadkowego" a zus wystapi do pracodawcy z ponagleniem.
    Natomiast nadal nie wiem co jeszcze moze mnie spotkac czyli co jeszcze moze
    wymyslic pracodwaca. Swiaczenia chorobowe po wypadku w pracy liczy sie 100%
    jednakze dopiero po uznaniu zdarzenia za wypadek w pracy. Czy jesli umowa z
    pracodawca praktycznie ulegla zakonczeniu a za okres chorobowego wyplacono
    80% to czy reszta wynagrodzenia nie przepadnie. Kto później powinien
    dopłacić różnice - ZUS czy pracodawca. Od jakiej strony i przy pomocy jakiej
    instytucji można dokopać wspomnianemu pracodawcy - niedotrzymanie obowiązku
    zgłoszenia wypadku, przekroczenie wszelkich terminów ...

    Z góry dziękuje za wszelkie informacje
    Jacek K.

  • 2. Data: 2003-07-01 11:46:32
    Temat: uzupelnienie - wypadek w pracy - swiadczenia
    Od: "Jacek Kusmierzak" <j...@l...com.pl>

    Jeszcze jedno pytanie jak sie liczy wysokosc przyslugujacego zasilku
    chorobowego. Wiem ze jest to srednia z ostatnich szesciu miesiecy ale nie
    wiem czy z uwzgledniem premi czy nie (chyba tak ale nie napewno). Dodam ze
    zgodnie z umowa premia jest zalezna od obrotu firmy.

    Jacek K.

    --
    Jacek K.

  • 3. Data: 2003-07-01 19:06:13
    Temat: Re: wypadek w pracy - swiadczenia
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Tue, 1 Jul 2003 13:39:41 +0200, "Jacek Kusmierzak"
    <j...@l...com.pl> napisał:

> [...]
    >instytucji można dokopać wspomnianemu pracodawcy - niedotrzymanie obowi?zku
    >zgłoszenia wypadku, przekroczenie wszelkich terminów ...

    Porada krótka, zgłosić problem do PIP, już oni "pouczą" peacodawcę o
    prcedurach wypadkowych.

    Po uznaniu za zdarzenie w pracy za wypadek, każdy płaci za siebie,
    czyli pierwsze 33 dni pracodawca, resztę ZUS.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 4. Data: 2003-07-02 18:56:55
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Po uznaniu za zdarzenie w pracy za wypadek, każdy płaci za siebie,
    | czyli pierwsze 33 dni pracodawca, resztę ZUS.

    Zasiłek chorobowy z ubezpieczenia wypadkowego płaci ZUS od pierwszego dnia
    niezdolności do pracy.

    Andrzej K.