PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypadek przy pracy-odszkodowanie

  • 1. Data: 2004-11-07 11:49:15
    Temat: wypadek przy pracy-odszkodowanie
    Od: "giguch" <g...@g...pl>

    witam.
    Czy mozna zglosic jako wypadek przy pracy np:przepukline i starac sie potem
    o odszkodowanie od ubezpieczyciela?Co musze zrobic aby ubiegac sie o
    pieniazki?Zglosic sie na pogotowie czy do lekarza rodzinnego?
    pozdrawiam-bartek

  • 2. Data: 2004-11-08 07:46:58
    Temat: Re: wypadek przy pracy-odszkodowanie
    Od: "katia" <k...@p...onet.pl>

    oczywiscie ze nalezy ubiegac sie o to odszkodowanie

  • 3. Data: 2004-11-08 13:39:47
    Od: "Jakub Wojtachnio" <k...@p...onet.pl>

    Moja odpowiedz nie bedzie poparta znajomoscia przepisow a doswiadczeniem ale
    moze cos ci pomoze bo sam mialem wypadek przy pracy i z tego tytulu ubiegam
    sie o odszkodowanie - raz w ZUS-ie drugi raz w Warcie gdzie mam
    ubezpieczenie grupowe wykupione..

    Wiec sprawa wyglada tak, ze jezeli tej przepukliny nabawiles sie w pracy i
    bylo to spowodowane wypadkiem przy pracy to z pewnoscia mozesz a nawet
    uwazam ze powinienes ubiegac sie o odszkodowanie... Podstawowa sprawa to
    zgloszenie wypadku od razu do firmowego BHP-owca, ktory powienien sporzadzic
    protokol, opis wypadku no i przy udzielaniu pomocy przez lekarza oswiadzenie
    ze to byl wypadek rzy pracy. Fakt zgloszeni wypadku w firmie powoduje ze za
    okres zwolnienia L4 bedziesz mial zaplacone 100% a nie 80% wynagrodzenia.

    Procedury odszkodowania w firmie ubezpieczeniowej - o ile masz gdzie NNW
    wykupione, zaleza od firmy - zazwyczaj wypelnia sie wniosek o
    odszkodowanie, zalacza dokmentacje leczenia, dodowy osobiste itd i wysyla do
    firmy ubezpieczeniowej, ktora wzywa na komisje lekarsaka i wydaje decyzje...

    Rowniez z ZUS-u mozesz dostac odszkodowanie - koncu pracodawca oplaca na
    ciebie skladki np. na fundusz chorobowy, wypadkowy czy jak to sie zwie - tu
    jest podobnie ze wypelniasz odpowiedni wniosek, dolaczasz zaswiadczenie od
    lekarza prowadzacego leczenie o przebiegu leczenia i jego zakonczeniu, w
    ktorym musi byc formulka ze leczenia zakonczono - lekarz bedzie wiedziec, a
    druk dadza ci w ZUSie. Caly ten majdanj BHP-owiec razem z tymi protokolami i
    nie wiem czym jeszce wysyla to do ZUS-u a ten wzywa na komisje... itd.
    Jezeli nie masz w pracy BHP-owa to calosc tych papierkowych ceregieli
    zalatwiasz niestety sam.
    Zaswiadczenia o przebiegu leczenia, piersze zgloszenie oczywysice bierzesz
    od lekarza ktory, udzielil pierwszej pomocy i prowadzil potem leczenie.

    Jakub Wojtachnio
    k...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2004-11-08 18:11:30
    Od: "giguch" <g...@g...pl>

    witam.
    Troche to zagmartwane,ale zyjemy w Polsce;-)
    dzieki za odzew