PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza jak obliczyc koszt

  • 1. Data: 2005-08-15 12:46:46
    Temat: Działalność gospodarcza jak obliczyc koszt
    Od: "omnikom" <o...@N...pl>

    Przyszly pracodawca chce mnie zatrudnic mialbym prowadzic dzialalnosc gosp.
    Umowilismy sie na 2300 netto, pytanie tylko jaka kwota ( brutto) ma być na
    fakturze.

    2300 + 22% VAT ( 506 zł ) = 2806
    2806 + ZUS ( ile dokładnie wynosi - nie mam zadnych zniżek ) =
    2806 + ZUS ( i inne świadczenia ) + podatek ( jaki ) =

    Proszę o pomoc w wyliczeniu i skalkulowanie tego wszystkiego.

  • 2. Data: 2005-08-15 12:57:26
    Temat: Re: Działalność gospodarcza jak obliczyc koszt
    Od: Piotr <s...@r...com>

    omnikom napisał(a):
> [...]
    > 2806 + ZUS ( i inne świadczenia ) + podatek ( jaki ) =
    >
    > Proszę o pomoc w wyliczeniu i skalkulowanie tego wszystkiego.

    ZUS to około 730 zł, podatek róznie, zależy jaką formę rozliczenia
    wybierzesz i co możesz sobie w koszty wciągnąć. Tak w przybliżeniu
    musisz fakturę na ok.4 tys wystawić.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-08-15 13:58:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    omnikom wrote:
    > Przyszly pracodawca chce mnie zatrudnic mialbym prowadzic dzialalnosc
    > gosp. Umowilismy sie na 2300 netto, pytanie tylko jaka kwota (
    > brutto) ma być na fakturze.
    >
    > 2300 + 22% VAT ( 506 zł ) = 2806

    Przecież właśnie piszesz, że umówiliście się
    na 2300 netto. Czyli "pracodawca" już sobie przekalkulował
    i raczej nie da więcej.
    Teraz sobie policz ile Ci zostanie
    po opłaceniu zusu i innych wydatków.

  • 4. Data: 2005-08-15 17:19:41
    Od: "absens_carens" <z...@p...onet.pl>

    > Przecież właśnie piszesz, że umówiliście się
    > na 2300 netto. Czyli "pracodawca" już sobie przekalkulował
    > i raczej nie da więcej.
    > Teraz sobie policz ile Ci zostanie
    > po opłaceniu zusu i innych wydatków.

    Napisał NETTO, w związku z tym cef ma całkowitą rację zastanawiając się na
    jaką kwotę BRUTTO wystawić fakturę. (netto = kwota na rękę, po odliczeniu
    składek ZUS i podatku)

    Jeśli Ci się uda w kwocie brutto ujmij ZUS, a co do podatków sam ustalasz
    koszty działalności i jak wiadomo można go nie płacić.

  • 5. Data: 2005-08-15 17:43:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    absens_carens wrote:

> [...]
    > Jeśli Ci się uda w kwocie brutto ujmij ZUS, a co do podatków sam
    > ustalasz koszty działalności i jak wiadomo można go nie płacić.

    Netto=kwota na rękę - to jest przy umowie o pracę
    Netto przy fakturze za usługi - to zarówno
    dla sprzedającego jak i od strony
    kupującego usługę znaczy coś innego.
    Nie wiadomo na jakie "netto" się umówili,
    ale zakładając, że uzgodnili warunki współpracy
    firma-firma, to raczej tak jak pisałem wcześniej.

  • 6. Data: 2005-08-16 05:57:56
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: omnikom [Mon, 15 Aug 2005 14:46:46 +0200]:

    > Przyszly pracodawca chce mnie zatrudnic mialbym prowadzic
    > dzialalnosc gosp. Umowilismy sie na 2300 netto, pytanie
    > tylko jaka kwota ( brutto) ma być na fakturze.

    Przy DG bedzie to dokladnie:

    > 2300 + 22% VAT ( 506 zł ) = 2806

    A ZUSy, podatki i inne takie to juz przy DG niestety ale
    Twoja prywatna sprawa. Czyli:

    2806 - ZUS - podatek == to, co Ci zostaje

    To nie jest umowa o prace, nie filozofuj -- chyba ze sie
    jasno umowiliscie, ze te 2300 to jest to, co dostajesz, a
    kontrahent _dodatkowo_ zwraca Ci za ZUSy i podatki.

    Kira

  • 7. Data: 2005-08-16 05:59:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

> [...]

    Przy DG bedzie to dokladnie:

    > 2300 + 22% VAT ( 506 zł ) = 2806

    A ZUSy, podatki i inne takie to juz przy DG niestety ale

    2300 - ZUS - podatek == to, co Ci zostaje

  • 8. Data: 2005-08-17 08:56:26
    Od: mf <m...@S...pl>

    omnikom napisał(a):
    > Przyszly pracodawca chce mnie zatrudnic mialbym prowadzic dzialalnosc gosp.
    > Umowilismy sie na 2300 netto, pytanie tylko jaka kwota ( brutto) ma być na
    > fakturze.

    netto razy VAT (zakłądając że 22% to 2300x22% = 2800)

    > 2300 + 22% VAT ( 506 zł ) = 2806
    > 2806 + ZUS ( ile dokładnie wynosi - nie mam zadnych zniżek ) =
    > 2806 + ZUS ( i inne świadczenia ) + podatek ( jaki ) =
    >
    > Proszę o pomoc w wyliczeniu i skalkulowanie tego wszystkiego.

    Jaki ZUS? ZUS sam sobie zapłacisz. Aha, i nie wskoczysz w ulgę od 23
    sierpnia z płaceniem ZUS, bo wykonujesz usługi na rzecz byłego pracodawcy.

    --
    mf
    http://www.BiznesForum.pl <-- Zapraszam na forum o biznesie!

  • 9. Data: 2005-08-17 09:00:00
    Od: Michał Kowalczuk <s...@b...eu.org>

    On 2005-08-17, mf <m...@S...pl> wrote:

    > netto razy VAT (zakłądając że 22% to 2300x22% = 2800)

    Raczej:
    netto * (1 + stawka_vat)
    2300 * 22% = 506, a nie 2800 :P

    --
    _ <= Michał Kowalczuk => <== (http://)|(mailto:sammael@)brzydal.eu.org/? ==>
    ( ` <= GG#2113900 => <======= Imagination is more important =================>

  • 10. Data: 2005-08-17 19:55:14
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l>

    mf napisał(a):

    > Jaki ZUS? ZUS sam sobie zapłacisz. Aha, i nie wskoczysz w ulgę od 23
    > sierpnia z płaceniem ZUS, bo wykonujesz usługi na rzecz byłego pracodawcy.

    Napisz proszę coś więcej o wspomnianej uldze z płaceniem ZUS, jak ma to
    wyglądać w praktyce?

    --
    Zdrówka,
    Doggie