PracaGrupypl.praca.dyskusje › wycena projektu we Flash'u

  • 1. Data: 2004-11-19 18:31:19
    Temat: wycena projektu we Flash'u
    Od: v...@g...pl (valdi)

    Witam,

    Mam do zrobienia male aplikacje we Flashu dla dzieci:

    1. Kolorowanie obrazkow
    2. Puzzle z dzwiekiem (ukladanie obrazkow)
    3. Krzyzowka

    Klient pyta o wycene a ja nie wiem ile mam mu powiedziec. :(
    Jak mam wycenic to zlecenie? czy sie liczy za godzine czy za caly projekt?
    Jakie sa stawki za podobne projekty we Flash'u?

    Dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2004-11-19 19:43:04
    Temat: Re: wycena projektu we Flash'u
    Od: "Staszek" <sborcuch@[wytnijto]wp.pl>

    > Klient pyta o wycene a ja nie wiem ile mam mu powiedziec. :(
    > Jak mam wycenic to zlecenie? czy sie liczy za godzine czy za caly projekt?
    > Jakie sa stawki za podobne projekty we Flash'u?

    Klienta przewaznie interesuje ile bedzie musial zaplacic za caly projekt, a
    nie ilosc czasu jaka poswiecisz na zrobienie tego . Jedyny wyjatek z jakim
    sie spotkalem, kiedy klient placil za godziny pracy bylo testowanie pewnej
    aplikacji od strony uzytkownika. Jezeli robiles juz tego typu projekty we
    flashu powinienes wiedzec ile z tym moze zejsc. Oszacuj wiec czas, pomoz
    przez 2 ustal jakas stawke godzinowa za jaka jestes gotow pracowac*, pomnoz
    godziny oszacowane razy twoja stawka, dodaj koszty narzedzi oraz koszty
    saportu (tu raczej bedzie chodzilo o poprawianie bugow, ktore wyjda podczas
    uzytkowania w poczatkowym okresie) i masz cenee wyjsciowa. Przy
    programowaniu duzo zalezy od tego czy jest to twoj pierwszy wiekszy projekt
    czy jestes juz "obtrzaskany". W zaleznosci od tego wkonanie moze zajac ci
    roznie. Dodatkowo na czas realizacji wplynie zaangazowanie klienta i jego
    stopien przygotowania (czy juz ma zarys projektu czy startujez od 0).
    Ustalajac cene, jezeli jest to twoj pierwszy projekt komercyjny mozesz
    wziasc pod uwage takze fakt, ze zdobywasz doswiadczenie i cos do portflio.
    Ale z tym ostroznie bo jak podasz za malo i nie bedzie chcialo ci sie dotego
    naprawde przylozyc to z projektu wyjda nici i nic nie zarobisz i jeszcze
    wkurzysz klienta.

    Staszek
    *) ale naprawde pracowac a nie kombinowac i jednoczesnie szkac innej pracy

  • 3. Data: 2004-11-19 19:59:47
    Od: Miku <v...@v...ve>

    Użytkownik valdi napisał:

> [...]
    > Jak mam wycenic to zlecenie? czy sie liczy za godzine czy za caly projekt?
    > Jakie sa stawki za podobne projekty we Flash'u?

    a wliczajac koszt aplikacji czy na piracie? ;)