    From: "roma" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wracając do tematu...
    Date: Sun, 6 Feb 2005 10:56:18 +0000 (UTC)

    Zgadzam się, że pytania sa idiotyczne choc oczywiscie nie wszystkie. Pytanie
    o zarobkach jest normalne, jednak jak juz wspomniano chciec a miec...
    Ogólnie prawda jest taka, że rozmowa kwalifikacyjna to gra pytajacy próbuje
    wyłapać "usterki" kandydata a ten drugi musi umiejętnie odpowiadac na
    pytania zgodnie ze wzorem którego oczekują rekrutujący.
    Kto dobrze nauczy sie stwarzac dobre pozory i dopasowanie do wymaganego
    schematu przechodzi dalej.
    Konkrety: pytanie o wady kandydata. Przeciez wiadomo, że nalezy powiedzieć o
    takich wadach które nie dyskwalifikują mnie jako przyszłego pracownika.
    Pytanie czy mam nałogi, ciekawe czy ktos wciągający prochy przyznał sie na
    rozmowie ze to robi(palacza papierosów juz łatwiej rozpoznac ale nie zawsze,
    podobnie alkoholika).Czyli kolejne pytanie, które wymaga okreslonej
    wypowiedzi."Co pan bedzie robił za 20 lat?" to pytanko mnie rozbija. Co ja
    wróżka? Co na celu ma to pytanie? Czy rekrutujący oczekuje odpowiedzi: no
    mysle że będe pracował w pana firmie(jeszcze pewnie za 800 zł).Wszedzie
    powtarza sie ze weszlismy w czasy gdzie trzeba kilka razy zmieniac zawód w
    ciagu zycia więc jaki sens ma to pytanie.
    No i na koniec mała uwaga-jednak wiekszosc rekrutacji
    przeprowadzaja "zwykli" pracownicy danej firmy a nie specjalnie wynajęci HR-
    owcy.Tacy ludzie najczesciej przeczytali kilka poradników dla rekrutujących
    i szukaja kogos pod dany szablon.Z kolei ja przeczytałem kilka poradników
    dla ubiegających sie o pracę i staram się dopasowac do tego szablonu.
    pzdr.