PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna gazeta

  • 11. Data: 2005-07-19 09:27:24
    Temat: Re: własna gazeta
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:dbigp3$6p1$2@inews.gazeta.pl...

    > Zacznijmy optymistycznie od 2 milionow zlotych.

    Jak sie chce robic gazete lokalna, tylko np. na terenie kilku gmin, to z 100
    000 zl da sie wystartowac - znam przypadek inwestycji w lokalna gazete o
    wlasnie takiej wysokosci.

    I.

  • 12. Data: 2005-07-19 09:38:51
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Immona napisała:

    > Jak sie chce robic gazete lokalna, tylko np. na terenie kilku gmin, to z 100
    > 000 zl da sie wystartowac - znam przypadek inwestycji w lokalna gazete o
    > wlasnie takiej wysokosci.

    I też zaczęli zarabiać od pierwszego numeru? :-))))

    --
    Pitt

  • 13. Data: 2005-07-19 09:45:38
    Od: d...@v...pl

    Bardzo dziwi mnie pesymizm i złośliwość ludzi odpowiadających na moje pytanie.
    Czy na prawdę na świecie nie ma już zapaleńców, ludzi z pasją wierzących w swoje
    pomysły?
    PZDR

  • 14. Data: 2005-07-19 09:47:23
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42dcc761$0$5140$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > I też zaczęli zarabiać od pierwszego numeru? :-))))

    Nie, po ok. roku. Ale te 100 000 to bylo tyle, ile wladowali w to przez ten
    rok. Dziennikarze nie brali kasy i czekali cierpliwie, az to zacznie na
    siebie zarabiac, wiec odpadaja koszty pensji. Malenka, wrecz hobbistyczna
    inicjatywa. Nawet nie wiem, czy to istnieje dalej, bo to sprzed kilku lat,
    ale 2,5 roku na pewno zylo.

    I.

  • 15. Data: 2005-07-19 09:59:41
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pytanie.
    > Czy na prawdę na świecie nie ma już zapaleńców, ludzi z pasją wierzących w

    To nie jest zlosliwosc, tylko znajomosc rynku. Piotr jest bylym
    dziennikarzem, a Maciej copywriterem. Wydawanie gazety papierowej to nie
    tylko teksty i sklad: to takze druk i kolportaz - oraz promocja, bo za
    wylozenie w kiosku w widocznym miejscu sie tez placi i bez zaplacenia albo
    kioskom, albo uzycia innej formy reklamy nikt nie bedzie wiedzial, ze cos
    nowego istnieje, wiec jak ma o to poprosic?

    Gazety nie zarabiaja na sprzedanych egzemplarzach, tylko na reklamie i
    dotyczy to nawet gigantow na rynku, majacych wielkie naklady.

    Powiedz, w ilu egzemplarzach bys chciala to drukowac i jaka droga
    rozprowadzac oraz jaka by byla objetosc tego - to policzymy wspolnie chocby
    same koszty druku. Moze to Cie przekona, ze to nie zlosliwosc przez nas
    przemawia, tylko swiadomosc, ze druk kosztuje i ze bez kapitalu nie ma szans
    robic innej gazety/czasopisma jak internetowa.

    I.

  • 16. Data: 2005-07-19 10:10:17
    Od: "D" <d...@v...pl>

    Gazeta zawierałaby ogłoszenia za których druk ogłoszeniodawcy wnosiliby opłaty.
    Nie byłoby potrzeby zatrudnienia więc dziennikarzy. Korekty i redakcji tekstów
    podjełabym się sama. Pomysł z internetową wersją też jast ok.

  • 17. Data: 2005-07-19 10:12:00
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Użytkownik <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo dziwi mnie pesymizm i złośliwość ludzi odpowiadających na moje
    pytanie.

    Bardzo mnie dziwią Twoje nieprecyzyjne pytania. Ile trzeba mieć, aby wydawać
    gazetę? Jaka gazetę, w jakim nakładzie, na jakim obszarze? Zastanowiłaś sie
    już nad tym, czy mamy znaleźć odpowiedzi za Ciebie?

    > Czy na prawdę na świecie nie ma już zapaleńców, ludzi z pasją wierzących w
    swoje
    > pomysły?

    Są. Ale "swoje pomysły" opierają na kalkulacjach, a nie na zachciankach.

    Zastanów się, proszę, zanim zaczniesz opierniczać wszystkich, że nie chcą Ci
    pomóc. Przemyśl sprawę jeszcze raz i zadawaj właściwe pytania.

    Bo na pytanie ile trzeba mieć, żeby wydawać gazetę, odpowiedź jest taka - od
    stu złotych do stu milionów złotych.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 18. Data: 2005-07-19 10:32:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    D <d...@v...pl> wrote:

    > Gazeta zawierałaby ogłoszenia za których druk ogłoszeniodawcy wnosiliby opłaty.

    Hmmm. Nie chce Cie sprowadzac brutalnie na ziemie, ale to jest podstawa
    istnienia prawie kazdej gazety, jaka istnieje na rynku.

    > Nie byłoby potrzeby zatrudnienia więc dziennikarzy. Korekty i redakcji tekstów
    > podjełabym się sama. Pomysł z internetową wersją też jast ok.

    Tzn. mialyby byc w niej tylko same ogloszenia?
    Czym mialoby sie to roznic od istniejacych juz tytulow, ktore maja jako taka
    marke na rynku?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 19. Data: 2005-07-19 10:53:26
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "D" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Gazeta zawierałaby ogłoszenia za których druk ogłoszeniodawcy wnosiliby
    opłaty.

    Bardzo dobrze. Tylko teraz trzeba rozwazyc, czy ogloszeniodawcy by sie tak
    latwo znalezli. Ogloszenia drobne sa tanie w prasie lokalnej majacej spore
    naklady, natomiast firmy z reguly nie inwestuja w reklame w gazecie o
    nieznanych wynikach czytelnictwa. Zeby reklama byla na tyle atrakcyjna dla
    ogloszeniodawcy, zeby zaplacil, naklad musi byc albo znaczacy, albo dobrze
    sprofilowany. a wiec koszty druku musza byc duze (-> w miare duzy naklad)
    zeby reklamodawcy chcieli placic tyle, zeby te koszty druku sie zwracaly.

    Nadal Cie zachecam do opowiedzenia o pożądanym nakladzie i objetosci, to
    policzymy, ile ten druk by kosztowal i ile musieliby placic reklamodawcy,
    zeby sie to zwrocilo.

    I.

  • 20. Data: 2005-07-19 11:13:22
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    Użytkownik "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości news:dbim08$peg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > policzymy, ile ten druk by kosztowal i ile musieliby placic reklamodawcy,

    Pragnąłbym jeszcze dodać, że taka gazeta musiałaby mieć odpowiednią promocję
    i reklamę, i to już od pierwszego numeru. Czy masz jakiś budżet na reklamę?
    Jaką kwotę chcesz zainwestować?