PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasna dzialalnosc i kontrakt w firma z UE › wlasna dzialalnosc i kontrakt w firma z UE
  • Data: 2010-03-24 15:33:48
    Temat: wlasna dzialalnosc i kontrakt w firma z UE
    Od: " qweer" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Dostalem oferte zatrudnienia w firmie z jednego z krajow UE (z tym, ze praca w
    Polsce). Z tym, ze jednym z warunkow jest otworzenie wlasnej dzialalnosci.
    Powiedzcie mi, jak wyglada w takim wypadku sprawa podatkow? O ile wiem, to
    musze placic 19% podatku + 350zl ZUSu (przez pierwsze 2 lata), ale jak jest z
    VATem? Slyszalem, ze jezeli firma (zleceniodawca) jest zarejestrowana w jednym
    z krajow UE, to ja nie musze placic tego podatku. Tylko jak to wyglada w
    praktyce (niestety nie wyrozniam sie znajomoscia tematu :/)? Czy musze co
    miesiac placic ten VAT, a urzad na koniec roku mi to oddaje (wraz z pit-em)?

    Z gory dzieki za rade.