PracaGrupypl.praca.dyskusje › wcześniejsza emarytura - okres ochronny

  • 1. Data: 2003-08-25 11:31:29
    Temat: wcześniejsza emarytura - okres ochronny
    Od: d...@p...gazeta.pl (mescalito)

    hej,

    Może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
    Mój Tato pracuje w jednej ze spółek kolejowych,
    w związku z czym przysługuje mu wcześniejsza emerytura
    w wieku 60 lat. W chwili obecnej brakuje mu do tego wieku
    niecałe 2 lata.

    Niestety wygląda na to, że mają ogłosić upadłość jego spółki
    i docelowo ma ją przejąć niesławny Prokom.
    I teraz moje pytania:
    1. Czy w przypadku takich wcześniejszych emerytur obowiązuje
    dwuletni okres ochronny, w którym pracownika nie można wyrzucić
    z pracy?
    2. Czy jeżeli w tym końcowym okresie pracodawcą będzie firma
    nie-kolejowa (Prokom) to traci się prawa do wcześniejszej emerytury?

    pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2003-08-25 17:33:18
    Temat: Re: wcze?niejsza emarytura - okres ochronny
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Do emerytury liczy się całość pracy. Skoro większość (znacząca) w zakładzie
    uprzywilejowanym, to sprawa jest jasna.
    Ponadto w związku z upadkiem zakładu na jego miejscu przezedłbym na
    wcześniejszą - w tym wieu i z dużym "bagażem pracy" ma spokojnie możliwość
    wejść na "pomostówkę". bez szarpania, nerwów i spokojnie. Pieniążki się
    dostaje, działeczkę można pouprawiać. a miejsce pracy niech zostawi dla
    młodych.
    pozdrawiam