PracaGrupypl.praca.dyskusjeutrata zasiłku - czy jest sens się odwoływać. › utrata zasiłku - czy jest sens się odwoływać.
    From: m <...@...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: utrata zasiłku - czy jest sens się odwoływać.
    Date: Mon, 22 Apr 2013 11:24:44 +0200

    Witam,

    Sytuacja:
    W listopadzie 2012 przyznano mi status osoby bezrobotnej z prawem do zasilku. W lutym
    nadarzyła się okazja na jedno dzieło (software) więc uczciwie się wyrejestrowałem,
    przy okazji upewniając się że po upływie terminu umowy o dzielo będe mogl wrocic na
    zasilek do ktorego prawo nabylem w listopadzie.
    Dzieło wykonałem, ale ponieważ dobrze zarobiłem i nie chciałem (o ja naiwny) naciągać
    podatników na swoj zasilek, postanowiłem aktywnie szukac sobie zlecen nie rejestrujac
    sie spowrotem w urzędzie.
    Niestety, pieniążki się skonczyly, zlecen nie bylo, postanowilem wrocic na łono UP. I
    tutaj wiekie zaskoczenie - po upływie 14 dni od konca umowy nie dostaje się zasiłku.
    No, a mi minęło miesiąc z hakiem.
    Dostałem decyzje o nieprzyznaniu zasiłku.

    Pytanie: czy jest jakis sens się odwoływać.

    Wg mnie moja postawa była postawą którą należało by promować, nie poleciałem od razu
    po pieniązki od panstwa, probowalem cos dzialac, a w nagrodę dostałem po łapkach -
    nie będzie zasiłku bo minęło 14 dni. Zamiast oszukiwać jak większosć i się nie
    wyrejestrowywać i robić lewiznę, uczciwie się wyrejestrowałem. Czy intencją
    ustawodawczą nie była promocja zatrudnienia? Bo wydaje mi się że to jest promowanie
    naciągactwa. Skoro nie wyrejestrowując się i robiąc na lewo nie utraciłbym prawa do
    zasiłku, a wyrejestrowując się - nie dotrzymawszy 14 dniowego terminu 'powrotu' z
    umowy o dzieło (w dobrej wierze jak pisałem) odbiera mi się prawo do reszty zasiłku.
    Gdzie tu sens i logika? Nauczka jaką mam to taka żeby oszukiwać. Smutne.