PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop

  • 1. Data: 2004-10-10 16:07:43
    Temat: urlop
    Od: Piotr Wasil <c...@i...lublin.pl.delete>

    Przebilem sie przez tony przepisow, ale mam kilka pytan szczegolowych.

    1. Studia skonczylem w 06.2002 (ekwiwalent 8 lat pracy), potem bylem
    zarejestrowany w UP, potem mialem staz absolwencki, jedna praca, a teraz
    druga. Z tego co wiem jesli jestem zarejestrowany w UP to leci mi staz
    do urlopu. Zatem w tym momencie powinienem miec juz 26 dni urlopu w tym
    roku. Right?

    2. U obecnego pracodawcy pracuje od 7.04.2004, czyli juz ponad pol roku.
    Tak sie dogadalem, ze wzialem sobie juz 8 dni urlopu. Czy w tej chwili
    moge sobie wziac reszte urlopu? Czy tez tylko czesc, a calosc dopiero po
    przepracowanym roku pracy?

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com
    -- Moje zdjęcia -- http://cartman.fot.pl

  • 2. Data: 2004-10-10 20:10:52
    Temat: Re: urlop
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    odpowiedź na: <p...@4...com> Piotr Wasil z
    dnia niedziela 10 październik 2004 18:07

> [...]
    > druga. Z tego co wiem jesli jestem zarejestrowany w UP to leci mi staz
    > do urlopu. Zatem w tym momencie powinienem miec juz 26 dni urlopu w tym
    Dokładnie rzecz ujmując, to wymiar urlopowy 26 dni należy ci się od momentu
    uzyskania podstawy 10 lat przepracowanych i/lub nauki. Skoro studia wyższe
    ukończyłeś w czerwcu 2002 roku, to juz miałeś podstawy 8 lat. Jeżeli byłeś
    zatrudniony na umowę o pracę (a nie wiem jak się kwalifikuje tu
    zarejestrowanie jako bezrobotny, być może ma znaczenie czy miałeś prawo do
    zasiłku czy nie i prawdopodobnie okres stażu wlicza się) przez okres 24
    miesięcy (nie musi być ciągłości), to uzyskałeś prawo do wymiaru urlopowego
    26 dni. za każdy przepracowany miesiąc u danego pracodawcy przysługuje ci
    wtedy 26/12 dni urlopowych (z zaokrągleniem w górę, ważna jest suma na
    koniec roku).

> [...]
    > Tak sie dogadalem, ze wzialem sobie juz 8 dni urlopu. Czy w tej chwili
    > moge sobie wziac reszte urlopu? Czy tez tylko czesc, a calosc dopiero po
    Urlop jest obowiązkiem pracownika. za każdy przepracowany miesiąc uzyskujesz
    prawo do wykorzystania 1/12 wymiaru urlopowego. I możesz częściowo go
    wykorzystać na żądanie (4 dni w roku) lub według planu urlopowego.
    A w praktyce wygląda to tak, że jak masz możliwość wzięcia urlopu to możesz
    go wykorzystać po uzgodnieniu z pracodawcą (np. są obostrzenia w przypadku
    pracy ciągłej)