PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie oszustwo

  • 1. Data: 2006-07-13 08:14:40
    Temat: umowa zlecenie oszustwo
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    Witam!

    Mam taki oto problem:
    Miałem 3 umowy-zlecenie (8h w biurze /5 dni tyg) na m-ce: kwiecień, maj, czerwiec -
    wszystkie od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Ze wszystkich się wywiązałem, za
    kwiecień dostałem wynagrodzenie do ręki (podpisałem odbiór gotówki), za maj dostałem
    przelew na moje konto... Koleś płacił po 10-tym, choć umowa kończyła się z dniem
    ostatniego m-ca. No ale płacił.
    Za maj powiedział, że mi nie zapłaci, bo po pierwsze taką ma zasadę - poprzednim
    pracownikom też nie płacił ostatniej wypłaty (niedawno się dowiedziałem) - po
    drugie, jeżeli zdecyduję się pracować u niego dalej, "wyśle przelew w ciągu 5 minut"
    (cytat).

    Moje pytania:
    - Co mogę teraz zrobić - jak dochodzić swoich pieniędzy ? (kwota to 1000 zl)
    - Jeżeli wchodzi w grę postępowanie sądowe - to pewnie cywilne - czy będzie to gra
    warta świeczki ?
    - Jeżeli będzie, to gdzie uzyskam np. bezpłatną pomoc prawną ?
    - Czy mogę sprzedać ten dług ?
    - Czy mogę wystawić rachunek za to zlecenie jako osoba fizyczna i jaki powinien być
    wzór tego rachunku ?
    - Koleś mnie wk***(urzył) grubo, bo pracowałem sumiennie - może jakieś info do PIP,
    US ?

    Może to małe pieniądze, ale dla mnie niezbędne, poza tym, IMO takich to powinno sie
    za jaja na rynku wieszac...

    Z góry wielkie dziękuję za wszelką pomoc.

    PS. Post wysłałem też na pl.soc.prawo - bo nie wiem gdzie bardziej pasuje - jeżeli
    nie pasuje to sorry.

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 2. Data: 2006-07-13 10:34:17
    Temat: Odp: umowa zlecenie oszustwo
    Od: "news" <n...@n...pl>

    on chyba zartuje? sa 3 wyjscia:
    -> klocic sie powiedziec co sie mysli - nie skuteczne
    -> podeslac mu innego chetnego do pracy kolege z silowni
    -> isc do sadu?
    -> powiedz ze sie zgadzasz na prace - nastepnie nie przychodz od pracy i
    olej dupka

    nie iwem ma ktos inne pomysly

  • 3. Data: 2006-07-13 10:58:10
    Temat: Re: umowa zlecenie oszustwo
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    tomSee wrote:

> [...]
    > dowiedziałem) - po drugie, jeżeli zdecyduję się pracować u niego dalej,
    > "wyśle przelew w ciągu 5 minut" (cytat).

    O ile nie musisz "na juz" leciec do nowego pracodawcy, mozesz zrobic
    nastepujaca akcje:

    Zgadzasz sie pracowac dalej, podpisujesz i jak najszybciej wzywasz PIP,
    zeby stwierdzili, ze jest to de facto umowa o prace (8h/5dni/biuro
    wyglada na prace majaca wszelkie cechy stosunku pracy) i pomogli Ci
    zmusic goscia do podpisania z Toba umowy o prace. Po jej podpisaniu Ty
    sie zwalniasz najszybciej jak mozna, wykorzystujac w okresie
    wypowiedzenia wszelki nazbierany urlop. Jak sprobuje nie wyplacic tej
    ostatniej pensji, to w Sadzie Pracy masz wygrana pewna na 100% i w
    rozsadniejszym terminie niz w sadzie cywilnym.

    Jesli nie masz czasu/nerwow na to, pozostaje sad cywilny.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 4. Data: 2006-07-13 10:58:53
    Temat: Re: Odp: umowa zlecenie oszustwo
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    news napisał(a):

    > olej dupka
    >
    > nie iwem ma ktos inne pomysly

    Jak ci ktos ukradnie 1000 zl to tez mowisz: olej dupka? Moja rada: nie
    olewaj, przysmaz gosciowi dupe to mu sie odechce okradac pracownikow.
    Mysle, ze prawnik bedzie niezbedny zebys nie tylko odzyskal NALEŻNE
    pieniadze za prace ale zeby koles sie oduczyl na stale tak postepowac.

  • 5. Data: 2006-07-13 11:05:06
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kuroi Bonza napisał(a):

    > bedzie data ze sie spoznil duzo) i zlozyc wypowiedzenie natychmiastowe z
    > powodu ciezkiego przewinienia pracodawcy (chyba artykul 55 KP).

    [...]

    Umowa-zlecenie nie podpada pod KP.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2006-07-13 11:05:18
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Thu, 13 Jul 2006 12:34:17 +0200, news <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > -> isc do sadu?
    > -> powiedz ze sie zgadzasz na prace - nastepnie nie przychodz od pracy i

    napewno na nastepna rozmowe wziac dyktafon, jezeli masz umowe podpisana,
    to zgodzic sie na dalsza prace, odebrac kase (koniecznie z odbiorem gdzie
    bedzie data ze sie spoznil duzo) i zlozyc wypowiedzenie natychmiastowe z
    powodu ciezkiego przewinienia pracodawcy (chyba artykul 55 KP). Oprocz
    tego zaprosic przyjaciol z PIP, moze US, ZUS, ale to wszystko dopiero po
    odbiorze kasy. Rozmawiac z nim bardzo spokojnie, grzecznie, wyciagnac z
    niego teorie ktore glosi, nagrac to a na koniec moze poinformowac, ze
    rozmowa zostala nagrana? ;)

    Jeszcze inny pomysl: zakonczyc prace, nastepnie pisemnie wezwac do
    wyplacenia zeleglych poborow, a potem skierowac sprawe do sadu pracy i
    zaprosic kilka kontroli do niego. Tu odzyskiwanie kasy bedzie
    czasochlonne, ale mozesz mu wieksze kuku zrobic czasami.

    Oczywiscie podeslij na grupe co to za firma, ludzie beda uwazac :)

    Powodzenia

    Bonza

  • 7. Data: 2006-07-13 11:48:18
    Temat: Odp: Odp: umowa zlecenie oszustwo
    Od: "news" <n...@n...pl>

    to samo mialem na mysli tj - isc niby przyjac prace dalej -> wziasc kase
    nagrac i za łeb do sadu

  • 8. Data: 2006-07-13 12:14:58
    Od: herakles <h...@b...pl>

    tomSee wrote:

> [...]
    >
    > Z góry wielkie dziękuję za wszelką pomoc.
    >
    > PS. Post wysłałem też na pl.soc.prawo - bo nie wiem gdzie bardziej pasuje

    Ja bym zrobił tak: "ok zostaje" a jak bym zobaczył kasę na koncie to bym
    powiedział, że "zmieniłem zdanie" i niewywiązał się z umowy którą bym nawet
    podpisał, w innym przypadku zostaje Ci są pracy.

  • 9. Data: 2006-07-13 12:22:43
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

> [...]
    > nawet
    > podpisał, w innym przypadku zostaje Ci są pracy.
    tylko to moze skutkowac porzuceniem pracy i wilczym biletem... Niby nic
    wielkiego, ale kiedys moze zaszkodzic...

    Proponowalbym sprawe zalatwic przy pomocy jednak srodkow zgodnych z
    prawem, czyli przynajmniej wypowiedzenie zlozyc z winy pracodawcy.

    Dobrze jak sie zapytasz prawnika, bo my tu piszemy tak jak uwazamy i jak
    nam sie wydaje, ale za wiele prawnikow tu nie ma ;))

    Bonza

  • 10. Data: 2006-07-13 12:31:23
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Dnia Thu, 13 Jul 2006 14:22:43 +0200, Kuroi Bonza napisał(a):

    > tylko to moze skutkowac porzuceniem pracy i wilczym biletem... Niby nic
    > wielkiego, ale kiedys moze zaszkodzic...

    Porzuceniem czego?

    > Proponowalbym sprawe zalatwic przy pomocy jednak srodkow zgodnych z
    > prawem, czyli przynajmniej wypowiedzenie zlozyc z winy pracodawcy.

    Wypowiedzenie od czego?

    > Dobrze jak sie zapytasz prawnika, bo my tu piszemy tak jak uwazamy i jak
    > nam sie wydaje, ale za wiele prawnikow tu nie ma ;))

    Umowa zlecenie to żadna praca. To umowa o robienie czegoś, że on ci płaci a
    ty coś zrobisz.
    A, że w polsce używa się tego nagminnie w zamian umowy o pracę to już inny
    przypadek.