PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace vs samozatrudnienie

  • 1. Data: 2007-04-30 11:46:00
    Temat: umowa o prace vs samozatrudnienie
    Od: "morus" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    chce zrezygnowac z umowy o prace na rzecz samozatrudnienia. Chce przy tym,
    zeby pracodawca ponosil ta kie same koszty jak obecnie i z tym mam maly
    problem. Powiedzmy, ze w chwili obecnej mam w umowie o prace 6000 brutto.
    Czyli kosztuje pracodawce jakies 7300 miesiecznie co daje 87600 w skali roku.
    Przysluguje mi w roku jakies 30 dni wolnego (urlop + swieta) czyli de facto
    bede pracowal jakies 10.5 miesiaca. Daje to okolo 8350 miesiecznie czyli tyle
    chcialbym miesiecznie otrzymywac od pracodawcy. I tutaj mam dylemat. Bedac na
    swojej dzialalnosci bede musial placic VAT. W zwiazku z tym czy do powyzszej
    kwoty powinienem doliczyc 22% i na tyle wystawiac fakture czy to juz jest
    kwota z VATem? Jesli ta pierwsza opcja, to bylbym sporo do przodu :) Przy
    drugiej jest juz troche gorzej.

    Dzieki za pomoc, pozdrawiam,
    marek

  • 2. Data: 2007-04-30 12:30:58
    Temat: Re: umowa o prace vs samozatrudnienie
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    morus napisał(a):
> [...]
    > kwota z VATem? Jesli ta pierwsza opcja, to bylbym sporo do przodu :) Przy

    no jak wystawisz fakture to vat musisz zaplacic bo dostaniesz go od
    pracodawcy (zplata za fakture), co gorsza bedziesz musia placic podatek
    a przy tej kwocie to juz chyba wpadasz w 30%. Trzeba miec tez komus
    innemu wystawiac faktury, albi najlepij podpisac umowy partnerskie na
    uslugi z kilkoma twoimi przyszlymi klientami bo inaczej sie US doczepi
    ze to samozatrudnienie.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT

  • 3. Data: 2007-05-01 00:47:24
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

    uczciwie wg mnie jest gdy kwota całkowitego kosztu pracodawcy jest kwotą
    netto na fakturze. Tak jest w mojej firmie. Dla pracodawcy koszt pozostaje
    "przezroczysty"
    --
    Jackare