PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace na czas okreslony - wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-07-18 14:51:46
    Temat: umowa o prace na czas okreslony - wypowiedzenie
    Od: "Irving" <n...@w...pl>

    Mam podpisana umowe na czas okreslony 5 miesiecy, kodeks pracy mowi, ze nie
    przysluguje wypowiedzenie w umowie na czas okreslony mniejszy/rowny 6
    miesiecy. Jak mam rozwiazac umowe? Czy tylko za poroumieniem stron? Co,
    jesli pracodawca sie nie zgodzi?

  • 2. Data: 2006-07-18 15:19:36
    Temat: Re: umowa o prace na czas okreslony - wypowiedzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9isj1$nkp$1@atlantis.news.tpi.pl Irving
    <n...@w...pl> pisze:

> [...]
    > nie przysluguje wypowiedzenie w umowie na czas okreslony mniejszy/rowny 6
    > miesiecy. Jak mam rozwiazac umowe? Czy tylko za poroumieniem stron? Co,
    Kiepska sprawa.
    Spróbować coś pomieszać na podst. art. 55 może?

    Jotte

  • 3. Data: 2006-07-18 15:41:14
    Od: "Irving" <n...@w...pl>

    > Kiepska sprawa.
    > Spróbować coś pomieszać na podst. art. 55 może?
    Z tym tez ciezka sprawa, chyba pozostaje mi porzucenie pracy. Jakie beda
    tego konsekwencje?

  • 4. Data: 2006-07-18 15:48:09
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 18-07-2006 o 16:51:46 Irving <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > przysluguje wypowiedzenie w umowie na czas okreslony mniejszy/rowny 6
    > miesiecy. Jak mam rozwiazac umowe? Czy tylko za poroumieniem stron? Co,

    A przewidujesz, że może się nie zgodzić?

    --
    TLP

  • 5. Data: 2006-07-18 15:57:43
    Od: "Irving" <n...@w...pl>

    >Jak mam rozwiazac umowe? Czy tylko za poroumieniem stron? Co,
    > A przewidujesz, że może się nie zgodzić?

    Przewiduje taka mozliwosc, moj pracodawca zamieszkuje na drugim koncu
    Polski - pracuje w Centrali, ja natomiast pracuje w Oddziale, nawet nigdy
    osobiscie nie widzialem sie z szefem, ale to wszystko idzie przez Centrale.

  • 6. Data: 2006-07-18 15:59:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9ivfp$30a$1@atlantis.news.tpi.pl Irving
    <n...@w...pl> pisze:

    > Z tym tez ciezka sprawa, chyba pozostaje mi porzucenie pracy. Jakie beda
    > tego konsekwencje?
    Co do świadectwa pracy to właściwie żadne, po prostu je wyrzucisz i bedziesz
    przedstawiał poprzednie (no chyba, że tak samo ładne są ;)) ).
    Co do ubezpieczenia chyba raczej także żadne.
    Pozostaje kwestia, czy pracodawca będzie miał Cię o co ścignąć z tytułu
    szkód które poniósł.
    Jak wygra, to z tytułu KP to co najmniej 2-tygodniowe twoje wynagrodzenie
    (art. 61^1 i 61^2), ale może być i sprawa z art. 114 lub 115 (jednak
    najwyżej twoje 3-miesięczne dochody - art. 119).
    Niemniej jak bedzie miał powód pojechać po KC, to może być gorzej.
    Może gdzieś się trochę mylę, ale piszę w pośpiechu bo robota goni.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-07-18 19:26:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Jul 2006 17:59:00 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >Jak wygra, to z tytułu KP to co najmniej 2-tygodniowe twoje wynagrodzenie
    >(art. 61^1 i 61^2), ale może być i sprawa z art. 114 lub 115 (jednak
    >najwyżej twoje 3-miesięczne dochody - art. 119).

    Nie wiem skad ta górna granica.
    Art. 122. Jeżeli pracownik umyślnie wyrządził szkodę, jest obowiązany
    do jej naprawienia w pełnej wysokości.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2006-07-18 19:45:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:0cdqb2h0uudm10mrci09he6t93br17tplt@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Nie wiem skad ta górna granica.
    Przecież napisałem - art. 119. "Odszkodowanie ustala się w wysokości
    wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego
    wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody."
    Ciekawe jest zestawienie art. 119 i 122 ;)
    Mom zdaniem różnicę stanowi tu okreslenie "umyślnie". Dla mnie oznacza ono
    świadome powzięcie i zrealizowanie zamiaru wyrządzenia konkretnej szkody.
    Jeśłi taka okolicznośc nie istnieje lub jest nie do udowodnienia, powinien
    być zastosowany art. 199. Zaznaczam, że to jest moja opinia.

    Jotte