PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace na 3 m-ce

  • 1. Data: 2005-06-22 09:47:11
    Temat: umowa o prace na 3 m-ce
    Od: "Andrzej" <...@...x>

    czy umowe o prace zawarta na czas okreslony 3 mce moze pracodawca rozwiazac
    predzej? Znajomi mowili mi ze nie ma takiej mozliwosci.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-22 10:52:09
    Temat: Re: umowa o prace na 3 m-ce
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 22 Jun 2005 11:47:11 +0200, "Andrzej" <...@...x>
    zakodował:

    >czy umowe o prace zawarta na czas okreslony 3 mce moze pracodawca rozwiazac
    >predzej? Znajomi mowili mi ze nie ma takiej mozliwosci.

    Nie można wypowiedzieć takiej umowy.
    Można rozwiązać bez wypowiedzenia lub za porozumieniem stron.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-06-22 11:23:26
    Od: "Andrzej" <...@...x>

    > Nie można wypowiedzieć takiej umowy.
    > Można rozwiązać bez wypowiedzenia lub za porozumieniem stron.

    a co znaczy bez wypowiedzenia?

  • 4. Data: 2005-06-22 13:20:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 22 Jun 2005 13:23:26 +0200, "Andrzej" <...@...x>
    zakodował:

    >a co znaczy bez wypowiedzenia?

    "Bez zachowania okresu wypowiedzenia", "dyscyplinarnie",
    "natychmiast"?
    Google przyjacielem Twym.

  • 5. Data: 2005-06-22 13:59:30
    Od: "stokrotka" <k...@v...pl>

    > Nie można wypowiedzieć takiej umowy.
    > Można rozwiązać bez wypowiedzenia lub za porozumieniem stron.

    Można rozwiązać tylko jeśli jest w umiowie napisane, że jest to okres próbny, i
    wtedy okres wypowiedzenia (długość) zależy od tego jak długi miał być sam okres
    próbny: Od 3 dni do 2 tygodni) Art 34

    stokrotka

  • 6. Data: 2005-06-22 14:08:29
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "stokrotka" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    próbny, i
    > wtedy okres wypowiedzenia (długość) zależy od tego jak długi miał być sam

    Umowa na czas okreslony, nawet na 3 miesiace i umowa na okres probny to dwa
    zupelnie inne rodzaje umowy. Umowa jest albo na okres probny, albo na czas
    okreslony.

    I.

  • 7. Data: 2005-06-22 19:51:54
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Umowa na czas okreslony, nawet na 3 miesiace i umowa na okres probny to dwa
    > zupelnie inne rodzaje umowy. Umowa jest albo na okres probny, albo na czas
    > okreslony.

    Przecież piszę , że "TYLKO jeśli ....na okres próbny".

    To nie całkiem są dwie różne rzeczy.
    To zależy od interpretacji.
    Wiem, że nawet w Inspekcji Pracy były różnice w interpretacji tego
    rozróżnienia. Podobno inaczej to liczono we Wrocławiu, a inaczej w Warszawie.

    To ma znaczenia przy zawieraniu kolejnych umów na czas określony.
    Czy umowa na okres próbny jest pierwszą umową na czas określony w ciągu kilku
    kolejnych takich umów, bo 3, mimo nazwy na czas określony, może się okazać
    umową na czas nieokreślony.

    stokrotka