PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę a ciąża

  • 1. Data: 2005-09-26 20:55:55
    Temat: umowa o pracę a ciąża
    Od: "Maja " <i...@o...pl>

    umowa o pracę a ciąża

    Za miesiąc kończe staż lekarski. Jestem w 4-mcu ciąży z tergo powodu bedę miała
    przedłużoną umowę o pracę do czasu porodu. Problemem jest fakt ze szpital chce
    obniżyć mi pensje z 970 do 650zł. Wiem ze to niezgodne z prawem(byłam u radcy
    prawnego), ale Dyrekcja nie uznaje moich roszczeń tłumacząc ze podpisuję całkiem
    nową umowę o pracę. Według prawa kobiecie w ciąży nie można obniżyć pensji aż do
    czasu porodu.
    Planuję iść do Państwowej Ispekcji Pracy ale podobno to nic nie da.
    Jeżeli jesteś młodą lekarką w podobnej sytuacji lub prawnikiem zorientowanym w
    tej kwestji- pomóż.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-09-26 22:13:12
    Temat: Re: umowa o pracę a ciąża
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    nie wiem jak to jest w przypadku stazy lekarzy, tzn czy są jakieś dodatkowe
    przepisy.

    natomiast przy zatrudnieniu nalezy wziąć pod uwagę jaką masz umowę.
    przypuszczam, że jest to umowa próbna , czyli :
    --> czytaj http://praca.onet.pl/5433,1121981,ekspert.html

    a tak wogóle, to ciekawe co to za doradca, który mówi że zakład pracy nie ma
    racji, ale nie da się sprawy wygrać.
    i nie ma co się nastawiać że PIP nie pomoże, że to "nic nie da".
    pójdź, dowiedz się i - przeszukuj internet. sporo jest materiałów na ten
    temat