PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i stosunek pracy

  • 1. Data: 2003-04-04 17:21:50
    Temat: umowa o dzieło i stosunek pracy
    Od: "Arturo" <a...@w...pl>

    Ostatnio zlapalem "fuche" i zarobilem pieniazki na tzw. umowe o dzielo.
    W umowie tej jest m.in. taki zapis "pozostaje w stosunku pracy: nie".
    Pracuje oczywiscie poza tym na etat (czyli umowa na czas nieokreslony) ale w
    innej firmie niz ta ktora wystawila mi umowe o dzielo. Pytania dwa:
    1. Czy zapis ten jest prawidlowy. Innymi slowy, czy fakt pozostawania w
    stosunku pracy, ale w innej firmie, nie koliduje z tym zapisem.
    2. Czy przy umowie o dzielo odprowadza sie tylko podatek i odlicza koszty
    uzyskania? Co z ZUS i kasa chor...znaczy Narodowym Funduszem Zdrowia?
    Mam jeszcze mozliwosc zmainy zapisu w umowie, a nie chce za rok w trakcie
    wypelniania PITu, zeby okazalo sie ze zrobilem cos nielegalnego;-)

    dzieki
    Artur

  • 2. Data: 2003-04-04 20:00:10
    Temat: Re: umowa o dzieło i stosunek pracy
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Arturo" <a...@w...pl> wrote in message news:b6kevb$7c2$1@foka.acn.pl...
    > Ostatnio zlapalem "fuche" i zarobilem pieniazki na tzw. umowe o dzielo.
    > W umowie tej jest m.in. taki zapis "pozostaje w stosunku pracy: nie".

    chodzi o stosunek pracy ze zleceniodawcą, a nie wogóle.
    Czyli jest ok.
    Nie masz umowy o pracę ze zleceniodawcą "fuchy"

> [...]
    > 1. Czy zapis ten jest prawidlowy. Innymi slowy, czy fakt pozostawania w
    > stosunku pracy, ale w innej firmie, nie koliduje z tym zapisem.

    Odpowiedź powyżej

    > 2. Czy przy umowie o dzielo odprowadza sie tylko podatek i odlicza koszty
    > uzyskania? Co z ZUS i kasa chor...znaczy Narodowym Funduszem Zdrowia?

    Jeśli zarabiasz z umowy o pracę powyżej 800 zł (czy coś koło tego) to nie
    płaci się od zlecenia ZUSu.

    > Mam jeszcze mozliwosc zmainy zapisu w umowie, a nie chce za rok w trakcie
    > wypelniania PITu, zeby okazalo sie ze zrobilem cos nielegalnego;-)

    Wszystko jest ok.

  • 3. Data: 2003-04-05 08:19:03
    Od: "Arturo" <a...@w...pl>

    Użytkownik "KK" napisał w wiadomości